We kunnen hier sinds een kleine week weer wat doen, maar Vash regelt het eerst zelf

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Samenstelling
Barpasto 55%
Barata 30%
Barmidi 15%
geerke schreef:Bestaat er gras zonder fructaan?Daar had mijn lesgeefster het laatst ook over.
En is dat gras dan een vrijbrief om paarden gewoon op te laten grazen zonder problemen?
DubbelDun schreef:@JP: ik zie dat op de link die jij gaf nergens staan ??
Als ik bijv. kijk bij "Smakelijke Weide"Green Spirit
http://www.barenbrug.nl/holland/NL/weid ... &country=0
Staat er deze samenstelling:Citaat:Samenstelling
Barpasto 55%
Barata 30%
Barmidi 15%
Daar heb ik nooit van gehoord dus
DubbelDun schreef:@JP: ik zie dat op de link die jij gaf nergens staan ??
Als ik bijv. kijk bij "Smakelijke Weide"Green Spirit
http://www.barenbrug.nl/holland/NL/weid ... &country=0
Staat er deze samenstelling:Citaat:Samenstelling
Barpasto 55%
Barata 30%
Barmidi 15%
Daar heb ik nooit van gehoord dus
Wendy15 schreef:Gisteravond om half 12 nog bij Tryggur geweest en vanmorgen om 8 uur voor het werk nog even. Hij heeft volgens mij wel wat spierpijn (zal toen ie vrijheid had ook wel flink hebben lopen rennen en bokken in het weilanden natuurlijk ook met mij meteen flink moeten wandelen met die volle pens) maar verder lijkt tot nu toe de schade erg mee te vallen, maar hou hem goed in de gaten. Wat me wel verbaasde, hij heeft eigenlijk helemaal geen diarree, wel helemaal groene poep, maar waren maar 2 hopen die wat vaster waren zeg maar, niet echt keutels maar gewoon een hoop, niet slap verder. En de rest gewoon losse keutels op een hoop zoals altijd, alleen dan groen
Zou dat dan betekenen dat zijn lichaam het toch al wat beter aankan?
geerke schreef:En ik kwam daar zelfs een bekende tegen...hetgeen het wat minder objectief maak in mijn ogen
geerke schreef:Verder begreep ik niet echt wat de bedoeling was van die constructie op dat dode been gebonden.
Ik kan mij niet voorstellen dat dat het paardenbeen
vervangt'.Een paardenbeen bestaat wel uit iets meer dan een bout met een zwaar gewicht erop.
En ik kwam daar zelfs een bekende tegen...hetgeen het wat minder objectief maak in mijn ogen
Wendy15 schreef:En ik bedoel ook niet dat ik hem weer op het gras wil gooien hoor. Maar idd of zijn lichaam misschien toch al stabiel genoeg is om zo'n akkefietje aan te kunnen zonder meteen weer een terugval.
Maar hoelang heb je nog risico na zoiets? Want ik laat nu nog het weidehooi wat hij kreeg weg en een kleinere hoeveelheid graszaadhooi. Kan ik dat over een dag of 2 weer opbouwen naar de oude hoeveelheid die hij al die tijd kreeg?
geerke schreef:Oja...die linkjes van Nombrado.
Dat hooinet vind ik wel wat!
Verder begreep ik niet echt wat de bedoeling was van die constructie op dat dode been gebonden.
Ik kan mij niet voorstellen dat dat het paardenbeen
vervangt'.Een paardenbeen bestaat wel uit iets meer dan een bout met een zwaar gewicht erop.
En ik kwam daar zelfs een bekende tegen...hetgeen het wat minder objectief maak in mijn ogen
Citaat:Wat mij opvalt is dat er in de horsemaster nog relatief veel raaigraszaad wordt gebruikt, juist raaigras heeft het hoogste NSC gehalte (oplopend tot 30%), in een fructaanarme weide wil je in eerste instantie de hoeveelheid raaigras dus zo klein mogelijk houden.
ponyzotje schreef:De lamellen rekken niet echt uit he, 't is meer dat de doorbloeding vermindert en ze zo een soort van "afsterven" van hun aanhechting. Ik heb niet alle filmpjes gekeken maar volgens mij zijn de effecten wel vergelijkbaar. Op zich druk = druk.