nombrado schreef:jackie schreef:dat klopt, maar dan is er rondom een gelijke afstand tussen de ringen. als je goed kijkt, dan zie je aan de achterkant van deze hoef meer ruimte tussen de ringen, dan aan de voorkant, en dat is wel een teken van hoefbevangenheid.
Kan jij dat aan die ene foto zien? dat er op die manier ringen gevormd zijn?
Yep dat kan Jackie! Zeer ervaren dame. Dit is inderdaad gewoon een teken van HB.
Jackie heeft betreffende pony "live" gezien en me geattendeerd op o.a. de voetklapperij en zeer nuttige tips meegegeven. Ik hecht zeer veel waarde aan de opinie en visie van Jackie.
Als topic starter van dit topic heb ik overigens de regels bepaald: foto's ter kijk en vergelijk, inclusief "zieke" hoeven.
Ik startte dit topic omdat ik ultiem ziek werd van al die "praktijk en kennis van zeer oude bekende hoefsmeden". Hoefsmeden zelfs werkzaam in gerenomeerde paardenklinieken waar zelfs de leken onder ons schrokken van zijn werk.
Hoefsmeden die op een soortgelijke manier communiceren als jij dat nu doet.... maar het paard wat ze behandelden kwam slechter uit de bekapping dan dat ze er in gingen... onder het motto "correcte voetas".
*edit: typo*