Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:08

Dat is weer zo'n fijn gevoel!
Mijn paard is vanaf begin april kreupel. Gelijk op rust gezet en alleen gestapt, daarnaast gewoon op de wei. Begin juni kwam eruit dat het een peesblessure is. Vanaf toen moest ik een maand stappen en dan de draf oppakken. Dus alles bijelkaar mocht ik na 3 maanden vanaf de eerste kreupele dag weer draven. Maar volgens mij heeft die van mij geen hele ernstige peesblessure of het was al een heel eind herstelt.

Succes Somebitch!!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:25

Zo, ik heb heel lang alleen maar meegelezen. Wel onthouden maar niet gereageerd.
Helaas hebben we een aantal mensen moeten verwelkomen. Vervelend hoor! Sterkte met jullie paardjes.
Succes voor de mensen die komende week laten scannen.
Ik zal vanaf nu wat trouwer gaan lezen en reageren.

Mijn paard is op dit moment echt een drama. Hij is 1 juli op zijn pees goed gegescand. Ik mocht opbouwen. Ik vond hem niet fijn aanvoelen, dus mijn instructrice er naar laten kijken. Hij loopt achter hartstikke slecht. Linksom lijkt het alsof hij wat slap is en niet weg komt(logisch na zo lange tijd niks doen) Maar rechtsom gaat hij onwijs scheef en licht kreupel lopen om zijn RA te kunnen ontlasten. Als ik dit corrigeer en hem vraag zijn RA onder te brengen wordt dit alleen maar slechter. Dus ik ben terug gegaan naar mijn dierenarts. Heb een filmpje laten zien wat mijn instructrice gemaakt heeft. Hierop zeiden zij dat hij gewoon goed loopt. Dus nu ben ik in afwachting van de verzekering voor een SO. Dus nu maar duimen. Het stomme is, dat ik in December(toen zijn peesblessure begon) al aangaf dat ik het gevoel had dat het vanuit achter kwam. Ik was op dat moment in de training meer bezig met op de achterhand te zetten. Maar doordat hij zo duidelijk dat rechtervoorbeen aangaf. Dat was megadik en warm. Dus ook logisch. Maar ben het vertrouwen in de kliniek een beetje kwijt dat ik het toen al aangaf, er niks mee gedaan werd en nu nog eigenlijk niks, terwel het overduidelijk is.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:51

liedjuh.. wat een gedoe joh.. en slordig dat een kliniek niet ziet dat het paard niet goed loopt. Zij hebben er voor gestudeerd. :(:)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:00

Ja nogal. Nu is mijn instructrice met haar paard in Februari daar weg gegaan en naar een DA in Belgie gereden. Zij hadden haar paard afgeschreven en wilde hem laten afmaken. Nu is hij herstellende en bijna opgebouwd van een blessure die ze bij mijn huidige kliniek dus gemist hadden en waar hij al een jaar steeds mee op rust gezet werd en weer mocht oppakken en dan ging hij na een paar weken toch weer kreupel lopen. Ze rijden hem nu alweer 8 weken ofzo en hij loopt beter als ooit te voren.

Zij is echt ontevreden daar weg gegaan en vermoed dat mijn paard hetzelfde probleem heeft als de hare. Gezien het beeld wat hij geeft. Alleen door de verzekering ben ik dus gebonden aan het krijgen van een SO mocht ik het vergoed willen krijgen. Nou is het een behoorlijke behandeling, mocht mijn paard idd hetzelfde hebben. Dus ik zou toch wel vergoeding zien. Betaal niet voor niets 800 euro per jaar aan de verzekering.

Nou moet ik zeggen, op de kliniek zelf laat hij nooit kreupelheden zien. Het is tot nu toe altijd geweest dat het vanaf buiten duidelijk zichtbaar was dat hij kreupel is. Maarja, ik heb een filmpje laten zien waarop het alleen maar erger word en daar zien ze ook niks. Terwel dit thuis is opgenomen en ik nog "express" zo gereden heb dat het erger werd.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:05

Welke kliniek is dit? (mag via pb natuurlijk)
Hopelijk werkt de verzekering wel mee en kun je op hun kosten een SO doen :j
In België kunnen ze sowieso meer. Daar zijn ze veel verder lijkt wel en ze mogen ook meer.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:19

Ik ben blij :)) kom net binnen op mijn werk moet half 1 beginnen dus nog niet bijgelezen maar ben zo blij! :D

De dierenarts vond zembla positief verbeterd! Je zag al goed veel vezels terug op de plek waar de blessure zat. :j Alleen tussen het checkligament en de diepe buiger was het nog wat onrustig maar zeker niet slecht!
We hebben op het harde rechtuit gedraafd, dat zag er prima uit! Toen op het harde op de volte. Ook dat zag er super uit! :D Toen de buigproef.... met het wegdraven zag ik het al.. hij liep gevoelig en ik dacht klote :( Op de terugweg herstelde zich dat goed! Hij liep niet meer gevoelig. Dierenarts zei dat dit goed was n.a.v. de blessure en de tijd die er tussen zat.

Toen de echo, nou zag er dus netjes uit zoals ik hierboven ook al vermelde. Rechterpees ook weer gescand en vergeleken dierenarts werd vrolijk :D

En ja ik mag er weer op! *\o/* We mogen het stappen gaan uitbreiden en over 3 weken mogen we drie keer 20 meter draven. Ben zo blij! *\o/*

Aangegeven dat ik hem 's nachts buiten laat op een klein stukje en dat was ook prima volgens de dierenarts. Het harde bultje wat hij heeft zal waarschijnlijk niet meer weggaan, deze zit ook exact op de plek tussen het checkligament en de diepe buiger. Kan nog Compagel ervoor gebruiken maar ze denkt dat het niet weg zal gaan.

Het vroege opstaan en de goede zorgen zijn beloond :D Zembla was druk bezig om zijn pees te herstellen vertelde ze. :j

over 8 weken weer een scan. :j

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:27

*\o/* *\o/* *\o/*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:29

Dus vanavond ga ik mijn leven wagen :P

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:29

Wauw super!!!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:30

Ja we zijn er nog lang niet, maar toch weer een stap vooruit :D

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:31

Somebitch schreef:
Dus vanavond ga ik mijn leven wagen :P

:') :))
Komt vast goed!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:35

Iedere vooruitgang positief bekijken toch :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:36

Zeker! Je zag echt al veel vezels op de echo ten opzichte van vorige keer (beelden naast elkaar gezet)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:52

Yeah SB, in ieder geval goede vooruitgang! Dit soort blessures kosten nu eenmaal veel tijd maar je bent op de goede weg! *\o/*

Ik vond het heerlijk om weer op mijn paard te zitten, al is het maar voor stapritjes. In ons geval was het opstappen en hups wegrijden.

Lastig Liedjuh maar als het vertrouwen weg is moet je zeker een andere DA nemen. Hopelijk werkt de verzekering mee.
Kan het niet zijn dat de problemen met het achterbeen vanuit de rug/bekken/si komen?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:08

Jeeeeh somebitch! Goed nieuws! Gefeliciteerd!!! Benieuwd hoe het "rijden" is :-)

Eerstvolgende die op de scan gaat is van Zorro denk ik? Succes vast!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:18

Dankjewel :D Ja ik heb er zin in om weer eens tussen de oren te kijken. :)

Ben erg benieuwd hoe het opbouwen de komende 8 weken zal gaan :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:28

@ liedjuh klinkt zoals die van mij. Die voelde achter ook niet goed maar niemand zag het. Door die cranio sacral therapie is het nou wel weg. En balen dat je die da niet meer kan vertrouwen hopelijk snel een so

@sb wauuuuuuu gaaf nieuws succes met erop stappen

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:38

Mijn instructrice haar paard staat met een knieblessure, zoals het beeld eruit ziet, lijkt hij vanuit zijn knie niet weg te komen. Als je aan beide knieeen gaat voelen, voelen die ook anders aan. Waar zijn linkerknie zeg maar een mooi gelijkmatige gleuf heeft lopen, is die bij zijn rechterknie dikker en onregelmatiger. Dus daar zit sowieso al verschil in en dat wil ik eerst uitgezocht hebben.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:42

Verrekte banden? De mijne heeft dat gehad aan zijn achterbeen... Was ook een lang herstel.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:59

Gelukkig Raamzicht dat het been dun gebleven is.

Partoutz fijn dat je weer mag draven. Ik mag galopperen om de dag 2x 2 min, Ik doe alles in de bak stappen, draven en galopperen.

Jeetje liedjuh wat een ellende zeg. Wel slecht van de kliniek zeg. Ben eigenlijk wel benieuwd welke kliniek dat dan is.

Sombitch Gefeliciteerd wat een geweldig nieuws. *\o/* *\o/* *\o/* Geniet ervan vanavond !!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:04

liedjuh2 schreef:
Mijn instructrice haar paard staat met een knieblessure, zoals het beeld eruit ziet, lijkt hij vanuit zijn knie niet weg te komen. Als je aan beide knieeen gaat voelen, voelen die ook anders aan. Waar zijn linkerknie zeg maar een mooi gelijkmatige gleuf heeft lopen, is die bij zijn rechterknie dikker en onregelmatiger. Dus daar zit sowieso al verschil in en dat wil ik eerst uitgezocht hebben.

Kan ik mij goed voorstellen, een foto en eventueel echo van die knie is dan geen overbodige luxe.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:05

Dankjewel :D dat komt vast goed. :D

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:08

PartoutZ schreef:
Leuk fransje! Waar? Ik heb hem gevolgd op bij Gisella Bartels op de Bascule :)

Fransjeee O:)

Liedjuh, ik duim voor een SO van de verzekering!

Wendyke, vanaf wanneer mochten jullie beginnen met de galop? Vanaf hoeveel minuten draf?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:16

PartoutZ schreef:
PartoutZ schreef:
Leuk fransje! Waar? Ik heb hem gevolgd op bij Gisella Bartels op de Bascule :)

Fransjeee O:)

Oh ja, ik heb de curus van een week gevolgd bij Massage Hippique :)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:22

Ik mocht vanaf een kwartier draf een galopje erbij pakken als dat voor Toran beter zou zijn. Anders nog 2 weken langer 20 minuten draf. Ik kon toen met 6 weken eigenlijk kiezen. of 15 minuten draf en een paar rondjes galop, of door met 20 minuten draf en daarna de galop erbij pakken.