Cowgirl schreef:SpikyBlue schreef:Eigenlijk is het wel logisch dat het groter wordt, aangezien de hoef bij de kroonrand smaller is dan aan de onderkant; loopt wijd uit. Het gat zal dus, hoe lager hij komt, ook groter worden. Je ziet ook dat het hoorn onder het gat nu van slechtere kwaliteit is. Het is nogal uitgedroogd.
Nogmaals, ik zou alle rottigheid toch wel weghalen, het ziet er niet zo netjes en rafelig uit.
Dat de wand onder het gat slechter is snap ik wel. Ik ken dit paard en helaas ook de geschiedenis hiervan. De vorige zweer zag er net zo uit en zo te zien heeft die toch wel blijvende schade gebracht (de zwakke hoornwand onder het gat). Mede omdat dit paard toen niet de behandeling kreeg die hij nodig had (meer info via PB)
Ik denk dat je op een gegeven moment niet onder een ijzertje uit komt om de boel bij elkaar te houden en zo ook het paard pijnvrij te houden. Laat je hoefsmid gewoon regelmatig komen en bel hem als je twijfelt. Het gat groiet er weer uit dat is zeker maar ik denk wel dat het dier wat ondersteuning kan gebruiken en trek er een jaar voor uit.
Stuur je foto eens op naar van Nassau dat heb ik destijds gedaan en zij kwamen met goed advies.
Je hebt mijn toestemming om de oude foto ook te gebruiken zodat ze inzicht krijgen in de geschiedenis van dit paard.
Krijg hier een heel onaangenaam gevoel bij

Weet diegene die de foto geplaatst heeft, dat jij meer info hebt??