Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_71

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:24

Vandaag onze Dapper laten " kraken" hij was zo stijf na ruim een half jaar blessure. Het leek wel een wonder hij liep zo ontspannen en belast z'n beentjes veel meer gelijkmatig! Fijn je paardje zo te zien. We zijn klaar om maandag naar de kliniek te gaan voor een echo.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:59

Nathiie fijn dat alles zo goed gaat zeg.

Partoutz : jeetje balen zeg dat die zo struikelde , was zijn been nog dun gebleven?

Joyce dat is wel slim om dat te laten doen. Ze worden niet echt los in z`n lijf van een blessure. Spannend echo!!

Poeh poeh wat is het warm en wordt nog warmer :7 Morgen eigenlijk m`n draf en galop dag maar laat het achterwege zondag maar weer doe wel stappen maar vind het echt te warm voor andere dingen.
Laatst bijgewerkt door wendyke op 17-07-14 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:00

Oeh wat spannend weer een nieuwe echo Joyce.

Zit zelf nog steeds te kijken wat ik nog extra kan doen.. Voeren jullie ook glucosamine bij? En ik zit te denken aan revalidatie zwemmen.. Hmmm

Hier ook goede erbaring met medhorses

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:03

Raamzicht schreef:
Oeh wat spannend weer een nieuwe echo Joyce.

Zit zelf nog steeds te kijken wat ik nog extra kan doen.. Voeren jullie ook glucosamine bij? En ik zit te denken aan revalidatie zwemmen.. Hmmm

Hier ook goede erbaring met medhorses

Ik voer glucosamine en msn bij. Ik heb ook aan paarden zwemmen zitten denken wil volgende week met de DA overleggen of het echt baat heeft ook bij 1x per week omdat het voor mij best ver weg is

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:26

Succes maandag met de echo Joyce! :)

het is inderdaad behoorlijk warm wendyke. :j

Raamzicht ja ik wel :j

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:14

Spannend Joyce ik ben benieuwd! Kraken heb ik ook al aan zitten denken, als we echt weer een beetje aan het opbouwen zijn wil ik dat ook gaan doen om alles weer even goed te zetten en echt weer een nieuwe start te maken.. Daarbij is mijn paard gek op onze kraker, hij bedankt hem altijd uitgebreid na de tijd :D

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:52

Spannend Joyce!

Ik voer verder niks extra's. Alleen msm.

Voor Tout komt in augustus de fysio om hem weer los te maken :)

Gelukkig zag alles er goed uit gisteravond en hebben we de eerste minuut draf gehad. Alleen vanmorgen wel dikke benen, dus ik durfde niet door te zetten. Heb alleen gewandeld en daarna waren de benen dun. Zal wel door de warmte komen dat hij wat stalbenen heeft ofzo. Morgen de draf maar weer oppakken.

En nu ga ik lekker op het strand genieten! Fijne dag dames :D

joyce_71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:35

Ik voer nu ook msm, biedt glucosamine op pees gebied ook iets extra's? Ik dacht altijd dat dat voor de gewrichts smering was ?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:49

Ik ook, maar kwam in de omschrijving ook pezen en banden tegen naast gewrichten? Iemand die hier meer over weet?

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:52

De mijne staat overdag buiten en 's nachts binnen. Het is nu 2maanden geleden dat hij zijn inspuiten met PRP gekregen heeft, sinds deze week vind ik dat zijn been iets slanker geworden is. Ik denk toch dat ik nog een maand ga wachten met een controle echo. De DA had de eerste keer gezegd dat de revalidatie 6maand ging duren. Door mijn zwangerschap kan ik momenteel toch niets met hem doen. Hij is vorige week wel 's nachts zijn staart beginnen schuren. Ik heb hem al 1 keer kunnen afspoelen en 1 keer kunnen inwrijven met product, het was dan minder. Mijn man is hem de laatste 2 dagen gaan binnenzetten en hij ziet dat allemaal niet zitten, gewoon binnenzetten en eten geven is genoeg.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:11

Oh mijn god, krijg net een halve hartverzakking.. Paard ontsnapt en galoppeert een heel stuk over de wei. Gelukkig stond er iemand die haar op kon vangen. Bij het terugbrengen wilde ze zich losrukken, ik hield vast en toen ging ze languit op de grond!

Poeh wat raden jullie aan? Heb iig meteen opnieuw gekoeld, gel gesmeerd en metacam gegeven. En maar hopen dat het morgen niet heel dik is of dat ze gek loopt :-(

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:16

OMG Raamzicht wat klote zeg. Goed koelen, meer kun je niet doen en hopen dat de pees er niet van geleden heeft. Succes

Mijne heeft de laatste 2 dagen niks gedaan zo warm heb hem maar wat laten grazen en voor de verder rest heb ik het zo gelaten. Morgen maar weer rijden

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:03

Oh sjit joh! Ik denk niet dat je meer kan doen dan je deed. Nu morgen afwachten & jezelf rustig houden :(:)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:25

Dank voor jullie berichtjes!

Ik hoop zo dat het meevalt. Hebben jullie dit wel eens meegemaakt? (En zo in de beginfase nog?)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:58

Je hart sloeg zeker even over na die actie...Soms zijn paarden toch echt sukkels..

Mijn merrie is vlak na de diagnose ontsnapt het heeft ook lekker gedraafd en gegallopeerd. Scan na 9 weken was echter helemaal goed.
Voor nu kan je niets anders doen dan koelen en gel smeren. Metacam zou ik persoonlijk niet geven want dan voelt zij helemaal geen pijn en zal eerder gek doen of forceren.

Ik heb gewoon gestapt de afgelopen dagen en daarna lekker afgespoten en laten rollen in de bak.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:41

@raamzicht neee pff soms he. Zou ook koelen en stappen op het harde.

Hier ook regelmatig gebeurd en ook x koliek gehad en moesten we stappen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 06:59

Ik zou ook geen metacam geven, mijne heeft niet eens pijnstilling gehad... Ze moeten juist pijn voelen om het been niet teveel te belasten..

Maar. Je kan er verder niks aan doen, even kijken hoe het been vandaag is. Vaak valt het allemaal wel mee. :j

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:14

Dank voor jullie berichtjes, ik ben benieuwd vandaag.. Hoop ook dat haar val niet wat geks heeft gedaan (bekken scheef zetten ofzo). Straks staat er iets scheef en gaat ze compenseren ergens en hoppa nieuwe blessure :-(

Metacam was meer voor de ontstekingsremmer dan de pijnstiller maar dan geef ik dat niet meer.

Hebben jullie ook dat mensen zonder paarden niet echt snappen wat er aan de hand is zeg maar. Beetje van: oh vervelend, kun je niet op een ander paard rijden? 8)7

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:54

Nee wel mensen met paarden die na enkele weken of dagen al vragen of ik al weer kan rijden of hoe het gaat... Tja rijden gaat wel duren zeg ik dan en hoe het gaat? Geen idee ik kan niet in z'n been kijken.. Hij voelt zich goed en loopt goed maar dat zegt niks.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:56

Hahahaha oh echt vragen ze dat? Heb ik gelukkig nog niet gehad..

Ik krijg wel ook steeds de vraag (van paardenmensen) hoe gaat het nu? Tja, wat kun je antwoorden je kunt er niet inkijken he hahahaha. Maar goed, ze bedoelen het goed, wat moeten ze anders zeggen he..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:58

Ja ze bedoelen het goed. Maar een duidelijk antwoord kan je er niet op geven...

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:23

Nee dat is wel een beetje vermoeiend (vind ik al na 2 weken! :-)

Hoe lang moet jij nog ongeveer?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:00

Heel herkenbaar :j
Ook mensen die denken: hij loopt toch goed?! Wat ben je in hemelsnaam aan het miepen met die knol!

En een ontsteking is niet erg hè. Dat is juist nodig. Tijdens een ontsteking ruimt het lichaam de rommel op. Mocht deze fase veel langer dan een week duren pas dan moet je het lichaam helpen. Eerder niet.

Ben benieuwd Raamzicht. Ik wil je niet bang maken, maar bij elke val of glijder gebeurt er iets met de gewrichten. Zowel bij paarden als bij ons mensen. Een fysio op z'n tijd is dus geen overbodige luxe. Maar het moet wel heel ernstig zijn willen ze gaan compenseren en hierdoor een andere blessure krijgen. Ik zou me daar nu het minst druk om maken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:06

Geen idee :D zit nu op zes weken, morgen hebben we weer een scan. :))

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:20

Ja wil ook zeker fysio of osteo erbij halen maar weet niet of dat wel handig is nu met de blessure, en ze maar 15 min mag stappen.. ?

Bedankt voor de geruststelling partoutz. Ik ga vanmiddag even kijken hoe ze stapt..

Wat spannend somebitch! Succes morgen! Ik duim