nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:07

Isapaardje

Is dat niet een groot verschil in gewicht?
De floatingboots lijken mij veel lichter dan de Cavallo (die hier de zwaarste schoenen zijn van alles wat ik heb staan).[/quote]
Waarom voor een ander merk dan achter?[/quote]

we hadden eerst alleen voor schoenen wat ook de achterschoenen zijn omdat hij een smalle lange hoef heeft
maar bleek ze achter ook nodig te hebben en deze gaan makkelijker aan
en Cavallo draaide voor, de Floating boots 2 waren de enige die goed zaten.
de voorschoenen zijn op maat gemaakt,en die kan ik gelukkig nu redelijk makkelijk aan krijgen
[ vanwege mijn lichamelijke klachten dus gekozen voor achter deze schoenen]

Gini

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:01

Moderatoropmerking:
Omdat ik de laatste tijd een aantal berichten heb moeten verwijderen, wil ik deze algemene opmerking plaatsen dat het in dit topic niet de bedoeling is om hoefschoenen te koop aan te bieden. Ervaringen en informatie delen mag (moet! ;) ), maar wanneer je van je hoefschoenen af wil, kan je daarvoor een advertentie op de Bokt Markt openen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:52

Even een vraag: ik heb nu een paar weken de new trails in gebruik en zie dat ze een heel miniem klein schuurplekje hoog in beide kootholtes heeft, er zijn toch een soort sokjes die schuren tegen gaan?
Hoe bevalt dit?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:08

Je hebt idd neopreen 'sokjes' daarvoor. Die had ik met de Old Mac's ook altijd aan.
Uiteindelijk vond ik het te veel gedoe om die dingen telkens ook nog eens aan te doen en ben overgestapt op de Easy Boots Glove.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:37

Thanks, de gloves heb ik in het verleden gehad, maar bleken helaas niet geschikt voor m'n paard :\

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:17

heeft er nog iemand nieuwe ervaringen met het laatste model scootboots?

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:47

Welke schoenen hebben jullie voor de achter hoeven?
Ik heb ze alleen voor al 4 jaar. Maar achter word vrij kort. Als hij op een steentje staat doet het hem ook zeer. Dus wil voor achter misschien ook schoenen aanschaffen.

Ik heb voor de glove back country wide. Maar die lijken me voor achter niet fijn zitten.

Edit:
Zit te denken is het een idee als ze passen eens met mijn schoenen die ik voor voor heb een rondje te rijden als hij ze achter aan heeft. Of is dat raar haha :P

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:55

Ik heb voor en achter gelijk als ik ga mennen, nl. de glove.
Gevoelsmatig vind ik het fijner dat aan alle hoeven hetzelfde gewicht zit.
Ik doe ook vaak om die reden alle 4 de schoenen aan, ook al heeft hij ze achter niet nodig.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:21

Ik heb ook van de wraps in mijn cavallo's zitten, ze gaan eigenlijk in 1 moeite met de schoenen aan. Met die sokken kan mijn paard ze dagenlang aanhouden.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:20

Isapaardje schreef:
Ik heb voor en achter gelijk als ik ga mennen, nl. de glove.
Gevoelsmatig vind ik het fijner dat aan alle hoeven hetzelfde gewicht zit.
Ik doe ook vaak om die reden alle 4 de schoenen aan, ook al heeft hij ze achter niet nodig.

Ok. Ja ik heb eigenlijk altijd alleen voor gehad. Hoefsmid zei ook altijd dat het minder erg was als achter wat korter was. En die slijten toch minder. Maar omdat hij nu met steentjes toch wel last heeft wil ik misschien toch rondom.

Iemand ervaring met back country om de achter hoeven?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:00

Probeer je voor schoenen gewoon eens achter mits het natuurlijk ook de juiste mt is.ik rij voor en achter met renegades

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:54

keona schreef:
Probeer je voor schoenen gewoon eens achter mits het natuurlijk ook de juiste mt is.ik rij voor en achter met renegades

Ja het is de zelfde maat. Misschien iets smaller. Maar had geen idee of je kan rijden met geen schoenen voor maar wel achter. Nog nooit gezien haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:30

Waarom zou dat niet kunnen... ijzers kun je toch ook alleen achter hebben....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:19

ik doe dat weleens hoor, hij is nu 4 mnd van de ijzers af maar na paar x zonder gereden te hebben loopt hij gevoelig
als dat alleen achter is dan doe ik alleen de achter schoenen aan
een raar gezicht :+ maar ach dat zie ik zelf toch niet hahahaha

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:57

Mensen die ponys/paarden met ronde hoeven en renegades hebben, hebben jullie de gewone of de viper versie?

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:18

DubbelDun schreef:
Waarom zou dat niet kunnen... ijzers kun je toch ook alleen achter hebben....

Haha dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien of gehoord.
Zie heel vaak alleen voor. Maar andersom niet

mirgino schreef:
ik doe dat weleens hoor, hij is nu 4 mnd van de ijzers af maar na paar x zonder gereden te hebben loopt hij gevoelig
als dat alleen achter is dan doe ik alleen de achter schoenen aan
een raar gezicht :+ maar ach dat zie ik zelf toch niet hahahaha

Dat is wel een idee inderdaad. Want voor beginnen de hoeven weer wat langer te worden. En dan rij ik eigenlijk altijd weer zonder schoenen. Kan ze dan ipv voor achter doen.
We gaan het proberen van de week

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:18

Westernpaarden staan nog wel eens alleen achter op sliding plates.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 12:35

peaches schreef:
Mensen die ponys/paarden met ronde hoeven en renegades hebben, hebben jullie de gewone of de viper versie?

Voor heb ik de Vipers, 135x135, achter heb ik de gewone 2W.
Pony heeft ronde voeten, voor nog meer dan achter. Dus vandaar twee verschillende, haha.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:12

Weet iemand of die hele kleine hoefschoentjes van easyboot al in de handel zijn?
Mijn RX zijn weer eens versleten (zolen laten los en lijmen heeft met nattigheid weinig zin heb ik ontdekt), maar omdat de kleinste maat daarvan veel te groot is, wilde ik wachten op de nieuwe schoentjes.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:23

Beide renegades,ik heb de normale allemaal 2de hands gekocht.de viper niet dus deze heb ik in cutback gekocht,bij de ander zou dit ook fijner geweest zijn.maar ik kan beide aan doen bij ronde voeten.super schoenen

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:44

Dag allemaal,

Aangezien er hier vast mensen zijn met meer verstand van hoefschoenen dan dat ik dat heb.... Misschien kan iemand mij op weg helpen :)

Femme haar hoeven slijten me de laatste tijd iets teveel af, en groeien op dit moment te weinig. Hierdoor is de voorkant van haar hoef fors afgesleten en heeft ze momenten gehad dat ze gevoelig liep. Aangezien het plan is om in de toekomst meer buiten te rijden wil ik graag hoefschoenen voor haar aanschaffen. Ik zit met een aantal vragen:

- Op dit moment staat Femme redelijk kort. Het is eigenlijk vooral aan de voorkant van haar hoef. De ''rand'' is daar weggesleten. Ze is op dit moment zo'n 10 weken geleden bekapt. Kan ik dan nu wel schoenen aanmeten? Of moet ik de hoeven eerst laten aangroeien en daarna weer laten bekappen?

- ik heb tot nu toe een aantal schoenen in gedachten:

Easyboot Glove https://www.hoofwear.com/hoefschoenen/r ... glove.html

Easy boot Trail http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... trail.html

En de renegades: http://www.equischoen.com/nl/renegadeclassic

Vorige week heb ik de hoeven gemeten en kwam ik op het volgende uit: 12,5 lang en 13 breed. Ze zijn dus behoorlijk rond, aangezien haar voorkant zo is afgesleten. Zou de wide haar dan beter passen?
Haar hoeven zien er nu zo uit:
Afbeelding

Nu vroeg ik mij af, wat zouden jullie doen? Op dit moment rijden we al 1,5 maand niet buiten, aangezien ik natuurlijk wil dat haar hoeven weer aangroeien.

Edit: Het meten in de lengte is natuurlijk vrij lastig, aangezien de voorkant zo is afgesleten. Ik heb het nu zo gedaan, maar misschien zouden jullie voor een andere maat gaan: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=575322DF
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5750BC4C
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=575322DF

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:55

Ik vind de voetenvan je paard ergoed uit zien,juist mooi kort in de teen.zozie ik het graag .de teenslijtze niet vor niks deze was te lang.ik zelfzou voor renegades cutback gaan

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:59

Rachel, je paard heeft geen natuurlijk hoef vorm..
De hielen zijn te hoog en die teen lijkt kort, maar dat valt reuze mee. Je paard land ook zoveel op zijn teen omdat hoog op de hielen staat.. En lijkt ook alsof hij wat ondergeschoven staat.
Met de renegades ga je hier niet mee uit de voeten komen en met meerdere schoenen die zijn bedoeld voor de natuurlijk hoefvorm..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:27

Marjo89 schreef:
Rachel, je paard heeft geen natuurlijk hoef vorm..
De hielen zijn te hoog en die teen lijkt kort, maar dat valt reuze mee. Je paard land ook zoveel op zijn teen omdat hoog op de hielen staat.. En lijkt ook alsof hij wat ondergeschoven staat.
Met de renegades ga je hier niet mee uit de voeten komen en met meerdere schoenen die zijn bedoeld voor de natuurlijk hoefvorm..

Als jede onderkant van de voet ziet mag hij iets wat lager in de verzen,je ziet een duidelijke rand die aleen bij de teen weg is,dus kort staat hij niet.maar om te zeggendat deze nietweg komt met renegade vind ik onzin.weet zeker dat dit wel gaat.want hij staat niet enorm hoog in de verzen.wel heb ik het idee dat dit paard door dat de verzen wat hogerzijn en de teen afgesleten dat hij vooral op de teen land en slijt wat niet de bedoeling is

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:58

Oh bedankt allemaal! Zo had ik het nog niet bekeken. Ik ga me eens verdiepen in jullie termen en adviezen *D

Wat raden jullie voor dit moment aan qua hoefschoenen? Eerst laten bijgroeien en bekappen of kan ik wel uitgaan van de maten hoe ze nu zijn?