Isapaardje schreef:Bekapping was 1,5 week geleden. Ik had haar op de stoep gezet en daar is gewoon naar toe gewandeld op blote voeten. Maar terug ging dus nauwelijks; dus de bekapping had er wel degelijk mee te maken. Toch is er niet veel afgehaald, of beter, er is alleen wat van de hielen gehaald (6 mm om precies te zijn). Dit zou de laatste en tevens moeilijkste fase worden volgens de bekapper, met de woorden 'als ze hier doorheen komt, is de weg naar 100% genezing nabij'. Leuk, en vooral dat woordje 'als'.
Het lijkt erop dat ze er niet doorheen komt.
Het ging vorig weekend in eerste instantie beter; ze liep lekker mee op haar schoenen. Maar dit weekend is het rap slechter geworden ... vorig jaar was ze ook een week na de bekapping heel erg ziek en bevangen geraakt. Ik ben zo bang voor die herhaling dat ik nu dus redelijk in paniek naar een oplossing zoek. Dit omdat mechanische bevangenheid op de loer ligt en dan helpt voedingsverandering geen moer ... dan moet de hoef en de pony het zelf doen ...
6 mm is ook wel aardig drastisch he? Maar goed, daar zul je zelf waarschijnlijk nog wel het meeste van balen. Misschien dat haar voeten nu baat hebben bij een modderpoel om de pijn wat te verlichten?