chantaleddie schreef:ik meld me ook. mijn haflinger is al lange tijd hoefbevangen (als een stoplicht) en nu is het dus weer. volgens mijn zus gaan de achterpoten nu ook en omdat ze zoveel pijn heeft wil ze haar misschien naar de slacht doen paard is al 21 maar kan zonder die bevangenheid nog zat wat jaartjes mee. ik wil dit niet en vandaag meulkorf opgehaald maar dat vind ik ook wel weer sneu om die om te doen. met training word het meestal wel beter bij haar. ik wil haar dus nu ook weer trainen. dus elke dag proberen stuk te lopen en elke dag proberen te longeren. maar moet ik dan ook pijnstillers erbij nemen? of gewoon zo ze werkt en loopt dan alleen maar op zand. nauwlijks asfalt. en hoe duur zijn die
een paard wat aan vier hoeven bevangen is moet je vooral niet longeren,en er ook niet op gaan zitten.
Een paard wat aan vier hoeven bevangen is heeft ontstekingsremmers nodig en geen gras.
Ik heb je al eerder uitgelegt dat HB niet niets is.Wil je je niet houden aan een bepaalde verzorging die in mensenogen vaak heel zielig is....kun je het paard beter laten inslapen.
Of slachten...dat hadden jullie liever begreep ik.Vandaar dat hij nu geen onstekingsremmers heeft.
Slacht maar snel.Dit is een lijdensweg.