Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Raamzicht

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:19

Fijn ikke20! Dat klinkt alsof het de goede kant op gaat :-)
Hoe hard we stappen? Geen idee, zal eens opmeten. Redelijk gemiddeld denk ik. Zijn jullie paarden zelfs in deze hitte zo snel?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:48

@raamzicht dat hoop ik wel. zou wel fijn zijn na 15 maanden beetje vooruitgang :P ben ook zo benieuwd naar de volgende echo.

hier is hij nou best sloom . nou heeft hij altijd hekel gehad aan de warmte en is hij in de winter eigenlijk altijd op zn best.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:52

Vroeger zij ik weleens dat het temperament van min merrie opliep als de temperatuur ook op liep. Ze kan er in ieder geval best goed tegen. Ga haar straks wel even afspuiten en lekker laten rollen in het zand.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:16

Die van mij was vanmiddag ook sloom :')

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:34

Gefeliciteerd nog Hartje! Mijn knollie had vandaag niet echt zin om te stappen, keek me echt verwijtend aan "moet dat nou?"

Op de terugweg kon ik haar amper bijhouden...

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:39

Ikke, dat lijkt de goede kant op te gaan. :D

Ik weet ook niet hoe hard dat de mijne stapt. :) Maar ik ga er eigenlijk altijd op. Nu met het warme weer temperament genoeg :7 Hij heeft vanmorgen weer staan stuiteren op stal :z dus hij is de laatste dagen wel echt een boefje geweest. Zijn Been was gelukkig nog mooi dun na zijn raar gedrag gisteren en zijn gestuiter van vanmorgen. Heb nu maar wat verdoving voor morgen door z`n voer gedaan want kan nu wel een rustig dagje gebruiken voor z`n been. :(

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:58

Hij staat nog een week in een verband en dan moet er geen nieuw meer aan.
Van de wondes zie je enkel 2 kleine puntjes, het was ook een kijkoperatie.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:08

Goede berichten Ikke! *\o/* Hopelijk blijft de stijgende lijn zo voortgaan!

Nahiie, fijn dat alles nog steeds gewoon goed gaat na de operatie.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:20

Jaa dat hoop ik ook zeker :d.

@ nathiee moet je dan niet afbouwen met bandage. Pff arm beest met dat warme weer met verband.
En is wel heel mooi dat je van de wondjes amper iets ziet.

@wendyke dan is beetje sufmaker toch ook wel weer erg fijn he. Even rustig dagje is wel lekker

Vanavond hem 40 min naast de fiets gehad gewoon lekker stappe vond hij wel lekker maar was wel blij met koude douche toen we terug waren

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:39

Fijn, goed nieuws dus ikke en nathiee super!! :)

Mijn paard was erg sloom vandaag die ging liever weer gewoon de wei in in plaats van saai stappen haha ;) Nou heeft mijn paard zichzelf waarschijnlijk getrapt in de wei (vast toch door vliegen etc hoewel hij helemaal ingepakt staat..) wondje binnenkant achterbeen, dus ik ben nu 2 keer per dag druk met 2 benen verzorgen helaas..
Voor degene die hun paard buiten hebben staan hoe doen jullie dat trouwens met het warme weer? Ik zit eraan te denken onze paarden zaterdag binnen te houden en dan 's avonds en 's nachts naar buiten (tenzij er onweer op komst is) want die hitte vinden ze ook niks..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 00:10

Mijn paard blijft gewoon dag en nacht buiten. Mogelijk dat ik haar vliegendek op die, die is wit terwijl ze zelf zwartbruin is. Voorheen was ze daar echt koeler onder. Maar ik moet eerst nog maar eens zien of het daadwerkelijk zo heet wordt.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:33

Wat fijn Ikke en Nathiiee!

De mijne gaat gewoon de wei op. Is denk ik ook lekkerder dan in z'n stal, die is vrij warm met de zon erop.

Gister een uur gestapt ohz... struikelt hij tot twee keer toe flink! Een keer met rechtsvoor en vervolgens nog ff harder met linksvoor |o na het koelen van het been draaide hij ook niet lekker, dus ik hoop niet dat we te vroeg zijn geweest voor linksachter.. :n ik houd m'n hart vast hoe ik hem vanavond aan tref..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:35

Die van mij staat overdag op stal en snachts buiten. :j
Maar de reden daarvan is anders dan de hitte. :o

Heerlijk 40 minuten stappen Ikke. Hopelijk kunnen wij dat ook snel. Heb wel weer zin in een staprondje. :o

Fijn dat het goed gaat met je paard Nathiie! :) En nog een weekje in het verband, die week is zo voorbij. :j

Gelukkig dat het been normaal is gebleven Wendyke. :j Vaak maken wij ons meer zorgen dan uiteindelijk nodig is zie je wel. := Ik heb het ook al een aantal keer gehad dat ik dacht ohhh denk nou aan je been. :+

Oei hopelijk valt het mee partouz, liep hij verder wel goed? Op het struikelen na dan..

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:41

Volgens mij wel :) m'n moeder was mee, maar die ziet dat soort dingen niet. En ik zie altijd beter dan dat ik het ohz voel. Na het struikelen op linksvoor had ik wel even het idee dat hij een paar passen niet fijn liep, maar dat is ook niet zo raar. We gingen echt hard. Ik schrok me een ongeluk! Gelukkig kon hij zich redden, maar anders hadden we daar gelegen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:48

Oei :(:) Nou hopelijk valt alles mee als je straks gaat kijken. :j

Wat had hij trouwens aan zijn achterbeen? Verstapt of?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:53

Linksvoor tussenpees blessure. Linksachter waarschijnlijk een klap, gestoten of gevallen op het bekken.
Eergister laten draven aan de hand, dat zag er toen wel goed uit. Maarja, hij moest gister weer de kluns uithangen natuurlijk.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:56

Van voren dat wist ik was alleen vergeten wat het vanachteren was. :j
Ja haha zal je altijd zien he, paarden. Soms mogen ze weleens op zichzelf letten.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:59

Ja ik dacht zo is het verhaal weer compleet :P haha!
Tout is sowieso niet zo zuinig op zichzelf. Sowieso het eerste jaar dat ik hem had zat hij onder de wondjes.
Als je bijvoorbeeld de stallen binnen kwam en hij hoorde je, dan kwam hij direct omhoog met z'n hoofd ongeacht of er een muur in de weg stond.
Dat beest moet een hoofdpijn hebben gehad, want hij beukte echt overal tegenaan met z'n harses 8)7

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:06

:+ Mafkees haha

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:07

Mijn paard staat 24/7 buiten met een exceemdeken op. Paarden kunnen heel goed tegen de hitte en ervaren het niet zoals wij, ze passen zich wel aan. Zorg voor onbeperkt water en de paarden redden zich wel. Onze paarden moet uit de sloot drinken. Ik maak me er niet druk om.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:19

He vervelend PartoutZ.. Maar erg herkenbaar, mijn paard kan ook zo lekker onbenullig struikelen, niet opletten, ergens tegenaan lopen omdat die ergens anders bang voor is noem het maar op.. Hopelijk valt het mee!
Bedankt voor de reacties over de weidegang! Onze paarden staan nu ook dag en nacht buiten, heerlijk om ze 's ochtends naast elkaar te zien liggen :) Waarschijnlijk is het dan meer mijn eigen interpretatie van dat ze tijdens de warme uren er wat zielig bij staan (heb zelf rood haar dus kan niet goed tegen hitte). Hopelijk zaterdag dan gewoon naar buiten! :j

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:25

Hun eigen lichaam zorgt wel voor verkoeling :j
Miss smiddags voor je eigen gemoedsrust een koude douche geven?

Ergens bang voor zijn en dan niet goed meer opletten vanwege vluchtgedrag kan ik me nog in komen.
De mijne is nergens bang van en let dus gewoon echt niet op :+ hoewel ik ook wel bang ben dat hij struikelt door een zwakte in het been of hij kan gewoon nog niet zo goed overweg met zijn nieuwe beslag.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:29

@ patrouz oei balen hopelijk valt het mee

Hier gaat zaterdag alles gewoon naar buiten fries heeft een eczeemdeken op die is wit en dan heeft hij het koeler dan zonder. En ze worden smiddags even gedoucht

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:41

Dat is ook een mooie oplossing. Zwart paard onder witte deken :))

Ik wil de Trizone Allsports bestellen. Weinig keuze waar. Medhorses of Ooteman, met ook nog is een flink prijsverschil. Medhorses incl verzendkosten € 69,45 en Ooteman incl verzendkosten € 76,45. En als ik bij Medhorses nog iets bestel van € 10 euro dan zijn er geen verzendkosten en zijn ze € 65,50. Het scheelt nog al wat!
Iemand van jullie ervaring met medhorses.nl?

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:50

Medhorses is prima hoor. Levering gaat redelijk snel.