Ponyzotje, succes met afvallen (van je Hafje

Ook fijn dat Grietje weer/nog goed gaat.
Timo...wat vervelend...ik hoop dat ze de oorzaak vinden en dat er iets tegen te doen is....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponyzotje schreef:Door een heleboel andere verhalen te lezen denk ik dat het blijkbaar toch mogelijk is - immers, zoals ik in mijn openingspost ook zei, was ze sterk aan het afvallen toen het sneeuwde. Dus heb ik nu de moeilijke beslissing genomen de paarden uit elkaar te zetten. De Haflinger overdag zonder eten in de piste (een beetje hooi in een slowfeeder), 's nachts wel op de weide voorlopig (ik wil geen leververvetting, bovendien staat er bijna alleen bemodderd gras in de weide). Vanaf het gras begint te groeien of als dit niet volstaat, krijgt ze 's nachts ook een graaskorf om. Als het weer wat beter is zal ze weer meer gelongeerd en over de weg actief gewandeld worden. De draver blijft nu dus gewoon hetzelfde, 24/7 op de weide, maar krijgt nu overdag een berg hooi meer. In de zomer, áls dat werkt, 24/7 op het land met een graaskorf. Werkt dat niet, dan nog een halve dag in de paddock.
Isapaardje schreef:Hier mijn teddybeer van vandaag met aangevroren haarpunten door de mist; zo oogt ze ook 'dik', mede omdat het haar echt uit staat nu.
Buitenzinnig schreef:Zó groot is mijn PP nou ook weer niet...maar ik denk dat ze hem ieder etmaal minstens 10x rond lopen en dat is toch een kleine 5 km....
Ik zit te wachten tot de weg voor de stal eindelijk weer begaanbaar is...het is een bolle schaatsbaan!!!
Buitenzinnig schreef:Zó groot is mijn PP nou ook weer niet...maar ik denk dat ze hem ieder etmaal minstens 10x rond lopen en dat is toch een kleine 5 km....
Ik zit te wachten tot de weg voor de stal eindelijk weer begaanbaar is...het is een bolle schaatsbaan!!!
Marcella schreef:geerke schreef:Zijn jullie paarden al aan het verharen?Of zijn mijn heren weer de enige die daar mee beginnen?
De winter moet nog beginnen!
Ja hier ook begonnen en zelfs op de geschoren stukken.
geerke schreef:Roos is ook leuk![]()
En Hittie....ach die is gewoon nog knapper geworden...zover dat mogelijk is![]()
Waar komt de naam Hittie eigelijk vandaan?Dat vraag ik mij al een tijdje af
capopjekop schreef:Kan een pp dan niet op kleigrond? Ik zit ook op de klei en dat lijkt me niet echt een groot probleem?