nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:52

Relien schreef:
Ik meld mij hier ook even ik wil ook hoefschoenen aan gaan schaffen voor mijn pony. in eerste instantie voor de voor hoeven en als het bevalt achter ook.

maar ik zie door de bomen het bos niet wat nu echt bij ons past. wij wonen in de polder maar ook vlak bij een meer. het doel is de hoefschoenen alleen te gebruiken als ik dus hier in de omgeving buiten rij en niet als ik bv met de trailer naar een bos toe ga waar bijna geen harde wegen zijn.

Maar welke hoefschoen is dan ideaal. Het meer zal ik wel vaak in gaan van de zomer is water slecht voor hoefschoenen en welke schoen zuigt er niet vol met water.
het liefste wil ik geen schoen die schuurt zoals iedereen maar sommige schoenen zien er niet echt comfortabel uit.

Het liefste zou ik een passer in de buurt hebben die verschillende merken kan komen passen (omg zeeland) weet niet of iemand daar tips in heeft.

Renegade kan ook voor in het water super schoenen

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:40

Relien schreef:
Maar welke hoefschoen is dan ideaal. Het meer zal ik wel vaak in gaan van de zomer is water slecht voor hoefschoenen en welke schoen zuigt er niet vol met water.
het liefste wil ik geen schoen die schuurt zoals iedereen maar sommige schoenen zien er niet echt comfortabel uit.

Je hebt schoenen die niet geheel dicht zijn, oa Cavallo heeft watergleuven in de zolen.
Mijn ervaring met de glove hoefschoen is dat er, ook al rij ik door waterplassen en blub, er eigenlijk nooit water in de schoen zit bij thuiskomst. Dat wordt er door het lopen wel weer uitgeperst vermoed ik.

Een schoen die goed past, schuurt niet.
Schoenen die te groot zijn, die kunnen draaien, of waar de hoef in beweegt, kunnen problemen geven.
Ook kunnen de schoenen die boven de kroonrand sluiten bij paarden met veel beharing problemen geven met schuren, niet fijn zitten.

Ook niet onbelangrijk is het gewicht van hoefschoenen. De leren Cavallo zijn tov bijv. de stoffen Fusions erg zwaar, maar de laatste hebben vrij dunne zolen, de eerste harde zolen, wat weer van belang kan zijn als je veel over stenige bodem rijdt.

Maw, laat je goed informeren en kijkt rond wat er zoal te koop is en wat het beste bij je paard past.

Letizia

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:08

Ik heb nu voor de mijne de new trail aan de achter hoeven, hoewel ze van boven iets te veel open staan naar mijn zin, blijven ze wel goed zitten, van de week een flink obstakel en modderparcours er mee gereden en bleven keurig zitten. Ik vind ze wel grof (maatje 0 :o ) als je ze hoort lopen zijn het net crocks :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:59

Ik zou de hoeven eens heel precies opmeten en dan in de maattabel van hoofwear.nl kijken. Dan weet je een beetje welke modellen zouden passen. Zelf heb ik ook iemand laten komen passen.
Ik ga gerust met mijn cavallo sports het strand over door het water en dan nog een stuk rijden. Ze heeft ze zelfs een keer een week 24/7 omgehad in de paddock, ze blijven altijd comfortabel zitten.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:17

Ik las iets over ronde hoeven. Dat heeft mijne ook, en de Renegades lijken goed.
Ik heb ze nog geen twee weken hoor, dus voor de lange termijn moeten we nog gaan zien.
Ze zijn wel aangemeten, zo kopen durfde ik niet.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:16

Hi ik heb een probleem met mijn equine fusion all terrain. Heb ze net aangeschaft voor de achterhoeven maar ze strijkt met de schoenen een beetje en daardoor "veegt" ze het klittenband van de voorste flap open tijdens het rijden. Nu is na 2 keer rijden het klittenband aan de binnenkant ook zwak geworden (zachte gedeelte van het klittenband is heel pluizig geworden) hoe kan ik dit maken? zat er zelf aan de denken de flap van de schoenen rondom vast te tapen met ductape dan kan ze hem niet open vegen. De schoen zelf zit vast met ander klittenband en dat zit wel als een huis. Gaat dus over de voorflap. Voor de rest loopt ze er wel goed op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:23

Idd ductape er over. De meest simpele oplossing als het werkt :D

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:43

Ik plak altijd leukoplast over de klitteband. Dit houdt de hele rit door water, modder en alles. (35-40km). Ducktape krijg je witte plaksel van op je schoenen als je het eraf haalt. Leukoplast niet. Ik gebruik de brede leukoplast, maar de smallere houdt ook prima. Wel helemaal rond plakken zodat de tape weer op elkaar komt.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:09

dingogirl schreef:
Ik plak altijd leukoplast over de klitteband. Dit houdt de hele rit door water, modder en alles. (35-40km). Ducktape krijg je witte plaksel van op je schoenen als je het eraf haalt. Leukoplast niet. Ik gebruik de brede leukoplast, maar de smallere houdt ook prima. Wel helemaal rond plakken zodat de tape weer op elkaar komt.

Ah dat spul is ook een goede tip. Heb nu extreem sterkte ducktape gekocht en was van plan om dat eerst op elkaar te plakken zodat niet de lijm overal zit. Gelukkig ben ik dus niet de enige met zwak klittenband

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:39

Na afgelopen week de zoveelste hoefzweer gehad te hebben bij mijn ruin, veroorzaakt door steentje in de hoef, wil ik nu definitief hoefschoenen gaan proberen.

Maar hoe begin ik?
- door welke goede verkoper kan ik ze laten aanmeten (regio Amersfoort)?
- wanneer moet je ze laten aanmeten (hoeveel weken na het bekappen)?
- welke maat past op een klein voetje van een paint horse?
- wat voor soort is het beste (alleen bedoeld voor buiten rijden, paar keer per week, vooral stap en soms
draf)?
- kan ik beginnen met alleen voor schoenen, of met je direct vierkant schoenen nemen?

Uiteraard al veel gegoogled, maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen ... Tips zijn welkom!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:02

xxVon schreef:
dingogirl schreef:

Ah dat spul is ook een goede tip. Heb nu extreem sterkte ducktape gekocht en was van plan om dat eerst op elkaar te plakken zodat niet de lijm overal zit. Gelukkig ben ik dus niet de enige met zwak klittenband

Heb Tesa extreem power outdoor gekocht (transparant) en die laat dus ook geen lijm resten achter. Dacht inderdaad eerst gedeelte dubbel te doen, maar dat bleef niet zitten. Hoop dat het strijken minder wordt als ze wat kracht in haar achterhand gaat krijgen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:07

simodi, natuurlijk kan alleen voorschoenen. Zelf heb ik er vier genomen omdat ik het in de toekomst met mennen wel fijn vind. Maar meestal zullen wij met twee rijden.

Zelf heb ik ze binnen een week na bekappen aan laten meten. Maar mijn pony wordt elke vier weken door de smid gezien, dus niet onwijze verschillen.

Ik wilde een passer met veel merken, maar in elk geval Renegades. Dat is Jan Timmer geworden.
Er zijn er trouwens passers die alleen komen aanmeten als je een natuurlijk bekapper hebt en dat heb ik niet, dus die vielen af.

Welke maat past zou je even moeten meten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:11

@simodi: idd de maat nemen en kijken of hij ronde of langwerpige hoeven heeft. Sommige merken zijn alleen langwerpig, andere hebben 2 soorten.
Een passer-aan-huis is handig, maar probeer de schoenen ook zelf aan/uit te doen. Vooral de soorten die wat strakker moeten zitten is vaak een handigheidje.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:38

Ok!

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:10

Ik ben ook begonnen met 2 schoenen vooraan en nadien naar 4 schoenen gegaan. Omdat we nu ook af en toe in de Ardennen/Duitsland gaan rijden is 4 schoenen geen overbodige luxe (zeer stenige ondergrond daar).

Ik heb trouwens zelf opgemeten voor de eerste 2 schoenen en heb gewoon besteld. Toen ik aan elke voet schoenen wou, heb ik gebruik gemaakt van een passet die sommige verkopers aanbieden. Ik wist wel dat ik Renegades wou (paard met zeer gevoelig velletje), dus ik heb enkel deze gepast. Met zo een passet vond ik het echt gemakkelijk om de juiste maat te bepalen.

Hier ook geen natuurlijk bekapper :n

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:32

Ik heb de schoenen altijd gewoon zelf opgemeten en besteld. Nooit problemen mee gehad.
Overigens is paard in kwestie dankzij het bekappen van 3 naar 1,5 gegaan.
Achter doe ik ze eigenlijk zelden aan, dan moet ik ook de peesbeschermers om doen anders haalt ze door strijken de koten open.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:37

ik heb mijn schoenen laten aanmeten door lennard denkhaus. zeer kundig hoefverzorger en super service wat betreft hoefschoenen. ik heb voor mijn 2 pony's de equine fusions. zeer tevreden en ze zijn na 1200km mennen nog niet versleten.
ik houd de hoeven wel zelf bij. iedere week of max. 2 weken vijl ik ze bij.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:51

Flip flop's zijn niet echt een hit. waarschijnlijk omdat het in Nederland nu eenmaal natter is.
Prima lijm schoentjes voor ongeveer 2 weken. maar dan gaat de lijm toch echt los door het bewegen van de hoef en wat modder trekkende grond.
Ben heel benieuwd wat ze gaan kosten en hoe jullie bevindingen zijn.
ik ga het van het voorjaar nog eens proberen als het weer en de ondergrond beter is.
(ik heb nu eenmaal geen stal paarden)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:53

ik heb ook hoefschoenen, had ze eerst elke keer met buiten lopen nodig en nu kijk ik hoe hij loopt
ben vorige week 5x zonder schoenen klein uurtje buiten geweest en vandaag weer met schoenen

heb voor Floating boots en achter Cavallo
Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:27

mirgino schreef:

Is dat niet een groot verschil in gewicht?
De floatingboots lijken mij veel lichter dan de Cavallo (die hier de zwaarste schoenen zijn van alles wat ik heb staan).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:43

Isapaardje schreef:
mirgino schreef:

Is dat niet een groot verschil in gewicht?
De floatingboots lijken mij veel lichter dan de Cavallo (die hier de zwaarste schoenen zijn van alles wat ik heb staan).

Waarom voor een ander merk dan achter?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:44

Mijn ruin wordt ongeveer om de 8 weken bekapt. Blijven de hoefschoenen dan wel al die weken goed passen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:44

Ligt er aan hoe hard de hoeven groeien en wat voor merk/model schoenen je hebt. Bij de Easy Boots Glove komt het wat preciezer aan. Maar een klein randje is er zo af gevijld.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:45

simodi schreef:
Mijn ruin wordt ongeveer om de 8 weken bekapt. Blijven de hoefschoenen dan wel al die weken goed passen?

Ik bekap zelf, en elke 4 weken, ik heb cavallo trek.
Van de week kreeg ik ze niet meer aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:47

De Gloves gaan met warm weer ook makkelijker aan als wanneer het zo koud is :D