Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 07:44

Ik voer ook MSM op advies van de veearts :j
En voor het rijden/wandelen het been/de pees insmeren met compatabelgel (ofzo) om het op te warmen, na het wandelen/rijden koelen met water en daarna insmeren met groene leem/klei. Dit moet ik gewoon volhouden tot het eind, dus dat doen we braaf.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:13

Ik voer die van de paardendrogist. Misschien komt de jeuk ergens anders vandaan hoor. Dacht eens even bij jullie te checken

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:20

Raamzicht schreef:
Hoi! De scan is geweest. Niet zo best helaas. We kijken tegen minstens 8 maanden aan als alles voorspoedig verloopt.
Blessure was aan de oppervlakkige buiger ter hoogte van dwarsband/ligament bij de kogel. (Daar weet ik de naam even niet meer van). Deze dwarsband was dus ook verdikt helaas. De schade aan de pees zelf was niet heel groot (geen gat oid) maar door de locatie met die verdikte band heeft het toch veel rust en revalidatie nodig. DA vertelde dat de vezels van de pees die nu niet goed zitten dan in beweging gaan schuren door die band, dus daarom rottig. (Als ik het goed vertel).
Iemand hier ervaring mee?

He jeetje, dat is echt een etterbak van een blessure. Prognose is goed, maar je bent enorm lang bezig. de band heet trouwens het annulair ligament, oftwel de kogelringband.

Check mijn berichtenhistory in dit topic maar, ik ben ervaringsdeskundige met ringbandblessures -O- Overigens hebben de mijne alleen de banden verrekt, er kwam geen blessure aan de pezen bij.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:40

Ik heb een pot MSM van de veearts. Geen bijverschijnselen.
Wil nu een pot van de paardendrogist bestellen (de grootste), scheelt toch wel even in prijs.

Ohh... ben zo bang om te gaan draven.. heb het ook al een dag uitgesteld :o
Ik heb niet zo'n stapschema als jullie. Wij moeten gewoon zoveel stappen als het been aan kan.
Voor de draf ga ik een groter rondje rijden, die wil ik eerst een dag in stap zien of hij hem wel aan kan.
We hebben dat rondje al gedaan voordat hij achter ineens kreupel stond, dus denk wel dat het goed komt :j

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:36

Thanks gulpje, ik ga kijken.
Zo te lezen komt de jeuk wslk van iets anders vabdaan.. Hmm

Met beginnen met draven heb ik nog geen ervaring :-) maar kan me nu al voorstellen dat dat een "enge stap" kan zijn. Succes!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:52

Thanx!
Ik ga hem vandaag eerst denk ik even aan de hand laten draven op de weg en filmen.
Even goed bekijken of hij geen last meer heeft van het achterbeen.
Dan gaan we van de week gewoon beginnen en duimen!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:53

PartoutZ schreef:
Ik voer ook MSM op advies van de veearts :j
En voor het rijden/wandelen het been/de pees insmeren met compatabelgel (ofzo) om het op te warmen, na het wandelen/rijden koelen met water en daarna insmeren met groene leem/klei. Dit moet ik gewoon volhouden tot het eind, dus dat doen we braaf.

Bedoel je Compagel, gele tube en blauwachtig spul?
Moest ik ook de eerste 3 weken smeren.

Kan in Msm niets bedenken wat jeuk veroorzaakt. Die van de Paardendrogist is volgens mij net zo puur als de meeste andere msm-supplementen. Het is alleen wel duurder dan sommige andere merken.
Ik betaal € 11 voor 1 kg, met verzendkosten € 16,-, en bestel het via Makana.eu.

Partout Z dat is wel lastig om het aan te kijken zonder een duidelijk schema. Ik ben wel blij met ons schema als richtlijn. Natuurlijk moet je nog kijken of het been het aan kan maar er is wel een basis.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:11

Vanavond ff kijken, volgens mij is het groene gel :o?

Heb je voor die 11 euro ook MSM? Ik heb nu een pot 1000gram a € 55 :=

Ja lastig is het wel, maar ik let wel goed op het been. Als het de dag erna dik is moeten we een stapje terug doen. Een schema zegt dan ook niet alles.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:12

Spannend Nathiie, wel fijn als je dadelijk weer mag gaan stappen.

Welkom PartoutZ. Balen van de blessure zeg. Ik heb de Premier Equine Aircooled peesbeschermers en benen worden en veel minder warm onder. Ik gebruik de stopwatch op mijn telefoon, maar nu heb ik toch een losse gekocht. Succes met draven. waarom laat je niet iemand filmen als je gaat draven als je erop zit.

Muriel ik mocht met 6 weken meer maar de mijne had geen gat in de pees. Neem aan dat je DA wel weet wat je moet doen. Gewoon dat programma volgen.

Raamzicht heel veel sterkte , wat een naar nieuws zeg. Maar wel fijn om te weten wat er aan de hand is. Succes. Mijne schuurt soms ook wat ,maar die staat de hele dag op stal en wordt vervelend van de vliegen en dan schuurt die soms wat.

Gisteren voor de eerste keer 2x2 min gegaloppeerd en hij was braaf maar was wel echt vermoeiend voor hem hoor. Zijn been blijft wel mooi dun.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:25

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:26

Dat klinkt goed wendyke :) hij moet ook weer conditie opbouwen natuurlijk! :))

Omdat ik hem eerst even los wil laten draven zonder dat ik hem al gelijk ga belasten. Puur voor het achterbeen. Linksvoor zit de peesblessure, linksachter heeft hij twee weken terug een klap op het bekken gehad. Als linksachter goed was mochten we er weer op en gaan draven van de veearts.

fransje.. Dat ga ik dan maar is bestellen. Ik heb nu twee potten van de veearts, dus daar kan het zo in :j thanx!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:24

Vandaag even rondje bos gestapt ik ging geen dazen en halverwege een zwerm. Dupi niet blij dus maar om gedraaid naar huis nou ik had een bommetje. Hij begon te piafferen 8)7 Maar ben heel terug gekomen alleen wel iets te veel gedaan vandaag :o Maar z`n been was net toch nog dun. :?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:59

Nou gelukkig hopelijk blijft het been ook dun. :j

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:09

Wendyke.. hopelijk morgen ook nog!

Het is toch groene gel hoor, compagel.. :o

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:14

Bij Tic zijn de draadjes er uit :) gisteren ook zijn vaccinaties gehad en vandaag toch wat last van een stijven nek :(:) Nog een weekje boxrust en dan weer stappen...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:19

PartoutZ schreef:
Het is toch groene gel hoor, compagel.. :o

:D Ik ben kleurenblind ;)
Is fijn spul, heb ik ook gebruikt voor de pees maar ik gebruik het ook bij kleine kneuzingen etc.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:57

En ik kan niet lezen :))
Ik vind het net flubber :') :+

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:38

:D
Ja het is best gek spul :j Als het maar werk in ieder geval!

Stappen jullie paarden ook zo snel? Ik had gisteren met de lange lijnen een rondje gedaan met mijn Runkeeper (soort van Endomondo) aan en ik doe gewoon aan powerwalking met ruim 6,5 km/u :D :oo

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:43

Die van mij stapt nog wel sneller. := Zal endomondo eens aanzetten om het bij te houden. Normaal in training stapt hij circa 6 soms 7 km per uur. Maar nu echt een stuk sneller. Soms hou ik hem gewoon niet bij. :')

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:52

Die van mij loopt alleen de terugweg snel :P de heen weg loopt hij pal achter me met zijn neus tikkend tegen mijn benen.
Maar hoe snel we gaan weet ik niet. Ik denk dat het stuk wat we lopen 4 a 5 km is en we lopen dit in 40 min.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:54

:') Die van mij gaat de terugweg juist langzaam haha.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:55

Onder het zadel stapt die van mij weleens 8 km/u maar ernaast ben ik de limiterende factor. Ik weiger er ook naast te gaan hardlopen maar 6.5 km/u is ook al een flinke wandelpas :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:05

Ernaast hardlopen dat hou ik niet vol hoor. := Dat gaat me toch wat te snel hahaha.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:27

Hier ook fransje. Hij past zich maar aan mij aan :j

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:14

@nathiiee lekker dat de draadjes eruit zijn. zie je de wondjes goed zitten?
en staat hij nog in het verband?

@wendyke oei hopen dat been dun blijft.

snelheid van stappen weet ik hier zo niet. soms stapt hij behoorlijk door andere keer loopt hij lekker te sukkelen.

vorige week is zn been hele week dun geweest. lekker soms heuveltje meegestapt. zondag is hij weer behandelt door de cranio was zijn 2de behandeling en echt hij draafde savonds even door de wei en lijkt gewoon niks meer te zien te zijn.
maandagochtend de smid. ging dit keer ook erg goed(normaal moet hij paar x been wegzetten omdat hij niet lang op zn peesbeen kan blijven staan)
dit keer ook besloten hem niet zo extreem roll over te zetten. gister heeft hij met stappen goed gek gedaan maar been blijft dun.