nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:08

Simple boots en Sport van Cavallo koop je per paar. De Trek per stuk.

Hier is inmiddels weer een RX gesneuveld. Zool komt los van de schoen. Ik dacht dat lijm ik wel even, maar dat valt vies tegen ... niet dus.
Hopelijk houden ze het vol tot die nieuwe van easyboot er zijn, want de RX zijn ideaal voor de nacht, maar net maatje te groot.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:43

Dank allen voor de reacties! Ik denk dat hij een Trek of Simple boot heeft aangehad. De eerste sowieso. Omdat hij twee verschillende maten had, kreeg hij toevallig twee verschillende kleuren, maar na mijn idee ook twee verschillende types :')
Komen de maten van alle types overeen of zit hier verschil in?

Ik heb geen tijd meer gehad om foto's te maken. Mijn eerste ervaring met een Jamie Jackson bekapper is in elk geval goed bevallen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:55

Jotoma schreef:
Dank allen voor de reacties! Ik denk dat hij een Trek of Simple boot heeft aangehad. De eerste sowieso. Omdat hij twee verschillende maten had, kreeg hij toevallig twee verschillende kleuren, maar na mijn idee ook twee verschillende types :')
Komen de maten van alle types overeen of zit hier verschil in?

Ik heb geen tijd meer gehad om foto's te maken. Mijn eerste ervaring met een Jamie Jackson bekapper is in elk geval goed bevallen.

Simple boots zijn veel stugger.
De sport ken ik niet. Zelf nu trek model. Bevalt goed.

Wie had je als bekapper ?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:50

Martine van Abel Hoefonderhoud :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:17

Oja, om nog terug te komen op het bijtrekken, ik zie dat zelf niet zo gauw gebeuren. Zijn ene hoef is echt stijler dan de ander. Maar misschien nu er natuurlijk bekapt wordt dat het anders wordt, maar denk t niet.

Wel fijn om te zien hoe hij enorm opknapte toen hij er op liep. Eerste passen even wennen, maar gelijk goed. En die achterbenen :') hij heeft ze nog nooit zo goed gebruikt, overigens had hij alleen om zn voorhoeven de schoenen.

Weet iemand hoe dat van die achterbenen kan?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:48

Jotoma schreef:
Oja, om nog terug te komen op het bijtrekken, ik zie dat zelf niet zo gauw gebeuren. Zijn ene hoef is echt stijler dan de ander. Maar misschien nu er natuurlijk bekapt wordt dat het anders wordt, maar denk t niet.

Wel fijn om te zien hoe hij enorm opknapte toen hij er op liep. Eerste passen even wennen, maar gelijk goed. En die achterbenen :') hij heeft ze nog nooit zo goed gebruikt, overigens had hij alleen om zn voorhoeven de schoenen.

Weet iemand hoe dat van die achterbenen kan?

Misschien kan de bekapper je daar iets over vertellen. Zonder foto's kan ik dat iig niet. Weet uit ervaring dat hoeven enorm kunnen veranderen van goed bekappen.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:54

Ok ik ga weer verder met mijn zoektocht naar passende hoefschoenen.

Ik heb nu de easyboot gloves en equine fusions gehad en beide draaide of hij ging erover struikelen. De gloves waren ook te groot geworden dus dat kan ook de verklaring zijn.

Ik wil nu kijken naar de easyboot glove maar dan de wide versie aangezien mijn pony zo goed als ronde hoeven heeft en misschien ook de beide renegade types.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:33

Ik heb alles met ronde voeten,zelfs een met voor 1voet kleiner.en renegades zitten super ook om de kleine voet waar dus een te grote schoen om zit geen probleem,terwijl bij dit paard easyboot epic draaide

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:43

keona schreef:
Ik heb alles met ronde voeten,zelfs een met voor 1voet kleiner.en renegades zitten super ook om de kleine voet waar dus een te grote schoen om zit geen probleem,terwijl bij dit paard easyboot epic draaide

Dat klinkt goed!

de meeste paardjes die ik tegenkom lopen met renegades dus dat zegt ook wel wat, of het is gewoon heel toevsllig :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:58

peaches schreef:
keona schreef:

Dat klinkt goed!

de meeste paardjes die ik tegenkom lopen met renegades dus dat zegt ook wel wat, of het is gewoon heel toevsllig :D

Moet zeggen dat ik het jamer vind dat renegade niet nog 1 mtje kleiner maakt,want anders zouden mijn pony,s ze ook meteen krijgen.heb nu besloten hun blootvoets te mennen,omdat sinds ik nieuwe gaiters aan de easyboots heb(deze zijn wat anders en stuger,dan de oude) krijgen ze wondjes voor op het ben onder de gaiter.dus helaas

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:14

Jotoma schreef:
Komen de maten van alle types overeen of zit hier verschil in?.

Verschil simple boot en Sport is dat de Sport smaller zijn (ca. halve cm).

Mijn ervaring bij de Sport is dat de sluiting niet goed dicht zit, de klitteband van de simple boot kun je veel beter op maat dichtmaken.

Trek ken ik niet.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:41

Thnx Isa. Het werd met klitteband vast gemaakt kan ik me nog herinneren. Ik denk dat hij slim of trek heeft aangehad.

Omdat het nog een beetje blijft spoken in mn hoofd of zn hoeven niet gaan bijtrekken én omdat hij de komende twee maanden door mij niet actief getraind wordt komen er voorlopig nog geen schoenen.

Ik vond ze wel heel lomp ogen overigens. Dacht zelf eerst nog dat hij misschien maat te groot aan had, maar als ik de hoeven nameet klopt het precies..
Maar ja, het is ook niet voor de mooi. En wat wel mooi is, is dat hij gelijk zelfverzekerd liep iov gevoelig.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:17

Ze zijn idd erg lomp. := Mijn Ijs had vooraan de Simple in maat 2, die vond ik al lomp. Tot ik onlangs een maat 5 vast had voor een fjord. :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:00

:')

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:26

Het trek model is ook nog wel lomp. Maar echt beter dan simple.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:42

Denk dat ik daar ook op uitkom ivm de twee verschillende maten. Rijden jullie er trouwens ook mee in de bak?
Ik mag graag in- of uitstappen in het bos. Of als ik met instappen begin bedenk ik me dat ik geen zin heb om de bak in te gaan en ga alsnog naar buiten. Maar ik wil niet steeds op en afstappen om hoefschoenen uit/aan te doen voor 2x10 min of een impulsieve buitenrit. Hoe doen jullie dat?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:08

Nu mijn bak hard is hebben ze ze de hele dag aan en gaan ze pas weer uit als ze 's avonds op stal komen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:03

ik zou dan ook gelijk gewoon direct de schoenen aandoen Jotoma. Stel nou dat je op wandeling een echt zandpad tegenkomt, doe je de schoenen toch ook niet uit.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:20

Ligt wel beetje aan welk model je hebt. Schoenen waar makkelijk zand in komt, zou ik niet eerst in de bak gaan losstappen en dan nog een flinke rit gaan maken. Kans dat het dan toch gaat schuren is best groot.
Zelf heb ik gloves en daar komt niet snel zand in, dus kan daarmee makkelijk door loszand rijden zonder ze uit te hoeven doen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:45

Het worden denk ik de cavallo trek. Daar zitten voor wel gleuven in. Het zou eerder gaan om instappen en dan dressuurtraining in de bak van 45 min.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:36

Ik rij/wandel er alleen mee buiten, nu rijdt ik ook bijna niet in de bak..
Grondwerken doe ik in het weiland ook zonder schoenen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:14

Ok, denk dat het dan toch wat vaker op en afstappen wordt :)
Ze waren vandaag overigens erg welkom geweest in een half harde bak :(

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:16

Ik ga ook gewoon over het strand met mijn cavallo sports, het zand komt niet in de wraps te zitten dus heb er geen last van. Ik zou 't dus wel weer gewoon doen. Gewoon kijken of er zand in komt te zitten of niet.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:39

Ik meld mij hier ook even ik wil ook hoefschoenen aan gaan schaffen voor mijn pony. in eerste instantie voor de voor hoeven en als het bevalt achter ook.

maar ik zie door de bomen het bos niet wat nu echt bij ons past. wij wonen in de polder maar ook vlak bij een meer. het doel is de hoefschoenen alleen te gebruiken als ik dus hier in de omgeving buiten rij en niet als ik bv met de trailer naar een bos toe ga waar bijna geen harde wegen zijn.

Maar welke hoefschoen is dan ideaal. Het meer zal ik wel vaak in gaan van de zomer is water slecht voor hoefschoenen en welke schoen zuigt er niet vol met water.
het liefste wil ik geen schoen die schuurt zoals iedereen maar sommige schoenen zien er niet echt comfortabel uit.

Het liefste zou ik een passer in de buurt hebben die verschillende merken kan komen passen (omg zeeland) weet niet of iemand daar tips in heeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:45

Ik denk dat geen enkele schoen waterdicht is, maar als je niet wilt dat er water in blijft staan dan kun je in de teen altijd een gaatje maken.