Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Beterschap en sterkte.
wat balen dat het even minder gaat! Hopelijk blijft het bij "even minder".
zie evt topic op FZ.
kan me voorstellen dat je daarvan baalt! hoe gaat het nu met haar?

madam begon eindelijk weer lekker op de rit te komen, lekker overdag op het land met masker, 's nachts in de bak met een berg hooi en subli, dagelijks een stuk wandelen waarbij ze prima liep.. toen ik er gisteren was ging het eigenlijk nog prima met haar, al viel het me wel op dat ze voortdurend met haar linkerachterbeen op rust stond.. heb er toen verder niet bij nagedacht, maar ik kreeg 's avonds een smsje van degene die haar uit het land haalt dat ze linksachter niet goed liep.. vanmorgen opnieuw een smsje dat hij haar in de bak laat staan omdat ze er echt last van heeft.. dus ik heen natuurlijk, en tja, ik weet niet goed wat ik ervan moet denken
DA komt morgenmiddag, dus dan hoop ik meer duidelijkheid te hebben. Zolang Perdy loopt gaat het redelijk goed, al valt het me wel op dat ze anders loopt. Ze 'zwaait' haar linkerachterbeen eerst een stukje naar voren voor ze hem neerzet. Zodra ik haar stilzet, of ze zelf stil gaat staan, wil ze haar been niet meer echt belasten. Ik mag haar overige hoeven ook niet uitkrabben, en liever ook niet aan haar zere been komen, met name bij het kootgewricht.. haar been was verder niet dik of warm. Heb het voor de zekerheid wel even afgespoten..
Precious20 schreef:Hallo, mag ik even een vraagje stellen?
Mijn shetland merrie is vorige zomer hoefbevangen geweest. Onlangs zag het er weer niet goed uit, maar na de consultatie van de DA bleek het toch om iets anders te gaan.
Maar wat ik nu wou vragen: is het bij een paard dat hoefbevangen is geweest altijd nodig om hem op ijzers te zetten? Want op alle informatieve sites lees ik van wel, maar zowel mijn DA als hoefsmid beweren het tegendeel.

voor Perdy!
.romeorowan schreef:Ik denk dat we helemaal moeten vermijden om te zeggen dat het goed gaat met onze paarden. Misschien kunnen we een geheime code afspreken als het goed, maar laten we het alsjeblieft niet hardop zeggen.

); beter is van wel, omdat het een natuurlijkere stand van de hoeven is.
voor de zekerheid. romeorowan schreef:Ik weet nog dat de dierenarts destijds bij Indiana ook steeds voelde aan de voorkant van de voet net boven de kroonrand. Als ik me niet vergis komt daar een deuk of wordt het slap.