Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bliksempie schreef:Meld ik me ook maar even. Ik doe nu een tijdje natuurlijk bekappen bij mijn shetlander en dit gaat super. Nu heb ik een nieuw paard (2,5jr) met achter koehakkig en hij sleept ook achter maar dit gaat al de goeie kant op. Valt het koehakkige nog te corrigeren? Door het slepen is de hoefwand aan de voorzijde weg. Ik kan ook wel fotos maken vanavond
Needje schreef:Molesteren wiggen juist niet de hielen?
Cowgirl schreef:Ik ben onlangs aan de gang gegaan met citroen sap en het lijkt te werken.
Aankomend weekend gaan we ff naar het strand. Mijnes voor de rotstraal en de ander met mok.
Needje schreef:Maar hoe helpen wiggen om de hielen hoger te krijgen?
Vincy schreef:Hallo allemaal,
Ook ik wil mij even melden in dit topic.
Bij mijn paard is vastgesteld dat ze in beide voorhoeven een schimmel heeft. Nu heeft de hoefsmid dit zo ver mogelijk weggesneden. Ik heb het een en ander gelezen over hoe je dit evt verder kunt behandelen en ik las o.a. dat je hier honing op kan doen (met hoe heet het ook alweer erin, staat hier al wel in het topic omschreven). Heeft iemand ervaring hiermee? En kan ik dit er zo opsmeren of moet er dan nog wat overheen doen. Het lijkt mij namelijk dat dit erg gaat plakken en er dus misschien extra rommel in gaat zitten.
Wie kan/ wil zijn ervaring delen met mij?