Kennelijk is er zoveel te weten over hoeven en hoe het hoort dat we eigenlijk een soort conceptje zouden moeten sturen naar (tsja , naar wie? Teleac?)
Ik vind het- buiten de spanningen om- erg interessant en merk dat ik ook maar weinig weet van hoe het hoort; al kan ik met mijn boerel*llenvrstand wel vaak zien wat niet helemaal klopt. En NL vind ik geen Natural land.

Vooral dat ik nu weet wat een mustangrol is en dat ik hier een paardje heb gehad wat inderdaad erg slecht liep met zijn lange voeten zonder verzenen maar de eigenaar wilde het niet anders laten doen. Haar smid was iemand die NB was en de opeleiding in Amerika volgde. Zegt me dus niks. Dat dier was 6 en volgens mijn smid bijna niet meer te helpen.

En bij alle dieren die we hier hebben gehad kijken we per paard hoe sterk de voeten zijn, hoe de stand is etc.
Ben zo'n Penny die met d'r vragen de smid tot wanhoop drijft.

Van twee paarden weet ik dat ze niet op blote voeten kunnen en ben dolblij dat er ijzers zijn.

Huertecilla, heel erg bedankt voor je reactie, en ik denk dat je wel gelijk hebt!