Cytek ijzers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Re: Cytek ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:23

in geval vankindness heeft het jou geholpen.
jij weet ook welke smid ik had en toen kon je mijn 'nieuwe' standpunt begrijpen.
dus nee, vind je absoluut geen dierenbeul.

maar ik vind het wel dierenbeulerij in mijn geval... gewoon niet goed onder geslagen. misschien had het dan anders uitgepakt en had het wel een succes kunnen zijn.

mijn schoonmoeder is ook van de cytek afgestapt omdat ze hem met kunstof en bloot beter vond lopen.

willem zijn voeten groeiden ook niet meer. ze konden niet eens meer bekapt worden toen de traditionele ijzers er weer onder gingen.
maar hij liep wel gelijk stukken beter. hij had ook erg veel verschil in diktes van de hoefwand en was gewoon vernageld in de witte lijn.
vandaar al die bacteriegroei... was gewoon gaan ontsteken en al...
dus ja.. als het ijzer al niet goed genageld is, cytek of niet.. dat kan gewoon niet goed gaan.

ik ben blij dat ik me niet heb laten overhalen merel te beslaan met dat ijzer..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 14:31

ik noemde t traditionele standaard ijzer zodat mensen weten welk ijzer ik bedoel...
maar nogmaals, die smid verstaat zn vak zeker en heeft echt goed werk geleverd. maar voor Kindness werkt t niet en de cytec wel...
Vanmidag komt ze weer om m weer te doen... ik ben er echt tevreden over...
Mijn paard had verschrikkelijk brokkelhoeven en dat is echt opgeknapt.. en we moeten hier altijd over t harde (4KM) voordat we in t bos zijn en dat kon eerder echt niet...
Ik zou best fotos willen maken, maar kan helaas niet omdat mn foto toestel gejat is.

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:29

Ik zeg niet standaard dat de mensen die cytek beslag hebben dierenmishandelaars zijn (al komen de meeste behoorlijk in de buurt)
dat de ijzers de druk extra verdelen is nonsens, door de punten voor aan het ijzer word alle druk naar achteren geplaatst waardoor dus de zool + straal + verzenen beurs worden.
Waardoor je paardje dus ondragelijke pijn heeft.[/quote]

Ahaaa, dus dat verklaart waarom mijn paard zo lekker loopt. Masochist Gestoord

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:04

hehe volgens mij heb jij een woorden boek nodig Clown
Citaat:
Masochisme is het beleven van (seksueel) genot aan onderwerping of kleinering, waarbij het de "masochist(e)" erom gaat de partner te verleiden/manipuleren hem/haar te domineren, kwellen of vernederen. Een middel hiertoe is het toebrengen van pijn. (Wanneer iemand geen behoefte heeft gedomineerd te worden, maar wel opgewonden raakt door pijn, noemt men dit algolagnie.)

Als er door deze parafilie grote problemen ontstaan tussen de masochist en de omgeving, kan er sprake zijn van een psychische aandoening

Ik zeg niet dat je naar me moet luisteren, als je uiteindelijk maar naar je paard luisterd.
(die moet straks de pijn verdragen)
Paardje van me vriendin liep ook een tijdje "super" voordat hij instortte.

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:14

Ja, maar was het nou vier maanden of acht weken? De foto's waren na acht weken staat er en je schrijft dat het na vier maanden onwijs slecht ging. Wat is het nou?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:27

dan moet je mijn berichten maar even beter lezen Knipoog
Ze hebben er 8 weken onder gezeten, en nu na 4 maanden gaat het nog steeds onwijs slecht.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 19:16

Ik heb mn paard weer mishandeld... en dat was m ook aan te zien...

Sorry hoor, kon je op wachten...

Nee hoor Kindness heeft heerlijk staan genieten van zn bekapbeurt... (lees: frummelen met zn lip)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:20

@carinaR
Ik hoop dat de ijzers bij jou paardje op lange termijn ook geen schade aanricht.
Helaas acht ik die kans vrij klein.

Zitten er widia punten onder dat ijzer?

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:38

Verpest het topic nou niet, straks gaat 'ie op slot.
Je mag hier positieve en negatieve reacties geven.

Ik ben ook benieuwd naar positieve reacties, ookal sta ik er vrij negatief tegenover.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:43

Idd, blijf een beetje vriendelijk tegen elkaar

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:12

Degene die ze er bij het paardje van mijn vriendin onder geslagen heeft, heeft ook een "cursus" gedaan bij cytek.
En toch zijn zijn voeten verminkt, loopt kreupel (wel vooruitgang op het feit dat hij niet meer kon lopen)
Zijn verzenen zijn pimpel paars ingedrukt en uitgescheurt.
En de draagwand is vervormd.

Ongeacht wie ze eronder slaan, het ijzer blijft hetzelfde.
Dierenmishandeling.

De eerste 3 maanden was de eigenaresse er ook onwijs blij mee, paardje liep "super" gebruikte zijn rug zogenaamd.
Nu 4 maanden later: Rug is verkloot, hoeven zijn verminkt, zijn pezen zijn dik en warm, loopt stok kreupel en verrekt van de pijn.[/quote]

Hij heeft er dus vier maanden mee gelopen. Drie maanden super met een onwijs blije eigenaresse en dan na vier maanden bijna slachtrijp. That sucks....
Ik neem aan dat in die drie maanden er wel een smid naar heeft gekeken? Kappen en beslaan elke zeven, acht weken of zo?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:28

er zijn 4 verschillende smeden bij geweest (trouwens heel irritant dat je niet helemaal quote)

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:31

SpikyBlue schreef:
Verpest het topic nou niet, straks gaat 'ie op slot.
Je mag hier positieve en negatieve reacties geven.

Ik ben ook benieuwd naar positieve reacties, ookal sta ik er vrij negatief tegenover.

Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar negatieve ervaringen van bokkers zelf. Wie heeft er slechte ervaringen bij haar of zijn eigen paard en wat was de oplossing?
Dus niet: " Ik heb gelezen dat..." Gestoord of " .....gehoord dat..." Gestoord maar:
" Bij mijn paard is het fout gegaan met cytecs want de DA of de smid...."

In deze topic staan vele positieve reacties van bokkers met hun eigen paarden, de negatieve reacties gaan nog niet over de eigen paarden. Ik denk dat het delen van eigen ervaringen meer duidelijkheid kan geven over voor wat voor soort paard en met wat voor soort gebruik de cytecs wel of niet goed zijn.

Positief:
Tommy is afgelopen zaterdag weer beslagen en hij is nog steeds goed ter been, ik zie geen zwellingen, barsten, zweren, wonden, dikke pezen, kreupelheid of pijn. Integendeel, hij is nog nooit zo tevreden geweest. Rijdt lekker, geen weerstand, ruime gangen en oortjes lekker op half elf. Voor Tommy werken cytecs prima! OK dan!

Negatief:

......... ?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:32

Ik heb al meerdere keren gezegd dat Anouar dikke pezen kreeg en kort ging lopen. Toen de cyteks eronder vandaan waren was dat meteen over. Dus die gaan er ook niet meer onder

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:33

Waarom ik geen ervaring heb bij mijn eigen paardje heb met cyteks.
Dat is heel simpel, ik zou het me paard nooit aandoen Knipoog
vind een paard van een vriendin trouwens al "ervaring" genoeg helaas.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:35

Ik ben wel benieuwd eigelijk naar foto's van de voeten vand e paarden die het wel goed doen.
Misschien ligt het wel echt aan hoe ze er onder geslagen zijn.

Ik ben ook al vaker een foto tegen gekomen van de traditionele beslagen voet, naast een NB voet. Maar vind dat imo geen goed voorbeeld, aangezien die voet veels te lang is en ik het idee heb dat die foto gemaakt is vlak voor het dier opnieuw bekapt en beslagen is.
Laatst bijgewerkt door Needje op 03-01-08 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:37

@needje
mijn foto's had je al gezien?

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:37

Zack schreef:
er zijn 4 verschillende smeden bij geweest (trouwens heel irritant dat je niet helemaal quote)

Ik ben er nog niet zo bedreven in, sorry Ja

Vier verschillende smeden in evenveel maanden en dan loopt het toch zo uit de hand? Alle vier bedreven in het beslaan met cytecs, dus.
Like I said, that sucks!
Sterkte aan je stalgenootje, ze kent me wel van een vorige stal waar ze gestaan heeft.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:39

Zack schreef:
@needje
mijn foto's had je al gezien?

Heb je voor mij de pagina nog een keer? Bloos

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 21:07

Ik heb een foto van Kindness zn voet zonder ijzer...
Hij stond toen nog niet zo lang op de ijzers.
Hij had altijd een paars/blauwe kleur (kneuzingen) aan de onderkant...
zoals je straks kan zien is dat al veel minder...
Mijn paard had verder een scheve straal wat nu bijna recht is.
En zn brokkelhoef is zo goed als weg...
Deze foto is gemaakt, gelijk nadat t ijzer er onderuit gehaald is en voet is alleen schoongeveegd met een borstel.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ORIWTR8B.jpg

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 21:09

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:14

ach modder pootjes zijn we gewend Haha! (iig ik wel Tong uitsteken )

Op de laatste 2 foto's zie ik te weinig om daar over te oordelen.

De eerste foto word ik eigenlijk niet echt heel blij van.
Puntje van zijn straal is zwart, door de troep die er al die tijd gezeten heeft.
En zo te zien heeft hij vrij scheef op zijn pootjes gestaan, maar dat kan ook komen omdat hij last had van brokkelhoeven?

Heb je ook foto's van nu?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:15

Wat mij opvalt bij de onderkant-foto is dat de witte lijn zo dicht tegen de buitenkant aan ligt, en aan de voorkant zelf de buitenkant is. Ook de "gaten" van de nagels heb ik niet eerder zo gezien na het afhalen van een ijzer.
Op de andere 2 foto's kan ik de voeten niet beoordelen. Wel vind ik m op de eerste foto nou niet bepaald ontspannen lopen. Maar dat zegt niet dat dat door z'n voeten komt!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 21:19

Nee, op die ene foto loopt ie ook nie ontspannen... maar goed, dat had een heel andere reden wat er nu niet toe doet (meneer schrok van opvliegende vogels en met lange teugles terug nemen is niet prettig...)

En hij heeft inderdaad scheef gestaan... Hij is Obenig en heeft daarbij spat... daarbij een zeer apart loopje (achterbenen om de voorbenen gooien, dravereigenschap)
maar ik ga me niet zitten verdedigen

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:19

Needje schreef:
Wat mij opvalt bij de onderkant-foto is dat de witte lijn zo dicht tegen de buitenkant aan ligt, en aan de voorkant zelf de buitenkant is. Ook de "gaten" van de nagels heb ik niet eerder zo gezien na het afhalen van een ijzer.
Op de andere 2 foto's kan ik de voeten niet beoordelen. Wel vind ik m op de eerste foto nou niet bepaald ontspannen lopen. Maar dat zegt niet dat dat door z'n voeten komt!

Ik denk het, jij legt het nog een keer uit Ja