Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opala schreef:Daar kan ik geen antwoord opgeven en ik heb er ook geen zin in om mij erin te verdiepen wat een TB-bekapping nu precies inhoudt. Mijn paard werd hiervoor trouw om de 2 maanden, een korte periode om de 3 maanden, bekapt door de traditionele hoefsmid. In mijn ogen zag het er altijd prima uit voor zover ik iets kon beoordelen. Nu ik zoveel verbetering ervaar met NB, niet alleen in de hoeven, maar bijkomstig ook in haar gangen, is mijn interesse voor TB gedaald tot niveau 0. Je best doen, is niet voldoende .... regelmaat is het motto.
fransje23 schreef:Arabesk schreef:EN de levensomstandigheden van het paard
probeer, binnen de mogelijkheden die je hebt, je paard zo natuurlijk mogelijk te houden
Ik heb het nu echt over het bekappen zelf.
Niet over de randvoorwaarden die ook aanbevolen worden.
CherokeeChum schreef:CherokeeChum schreef:@Arno8;heb je een aanbod gedaan, ben je soms bang dat je ongelijk hebt?of is er gewoon weinig interesse van jouw kant
om te weten dat je goeroes gewoon een commercieel praatje op
hangen om een gebrek aan echte onderbouwing te maskeren.![]()
Ik daag de dames en heren N.Bers bij deze uit om eens te laten zien wat het verschil is tussen hun wijze van bekappen en de mijne, anders dan de fancy names als mustangroll, e.d
Ik wacht nu nog nog steeds op antwoord.
Je doet allerlei uitspraken, en ik wil je ,,live '' laten zien dat je ongelijk hebt.
Als je geen interresse hebt ook goed hoor...
Arabesk schreef:Ik denk dat het verschil tussen TB en NB soms heel klein kan zijn afhankelijk van de bekapper in kwestie.
fransje23 schreef:Maar hoe kan je dan nu, in dit topic, oordelen over een methode zonder dat je je er ook maar een beetje in verdiept hebt?
Alle dingen hebben een goede en een minder goede kant. De kunst is om voor jezelf een afweging te maken waarbij je kiest voor de methode met de, voor jouw geldende, minste mindere goede dingen. Maar zo een afweging kan je alleen juist maken als je je in alle opties, enigzins, verdiept. Dus je overweging baseren op kennis.
Esperanza schreef:Ach, weetje. Het is geen hersenchirurgie ofzo.
Voor een paardje dat al goede voetjes heeft is het niet moeilijk om ze zo te houden. Ik heb wel ijzers en sla ze ook zelf weer vast als het moet (schijnt ook niet te kunnen)
arno8 schreef:Vandaag ben ik aan nieuw leesvoer begonnen. Pete Ramey zegt in zijn boek Making Natural Hoof Care Work For You dat het een model is waar je naartoe werkt, maar omdat een hoef nu eenmaal niet 100% in het wild verblijft, kan het zijn dat je niet alles volgens het model doet. "Always be willing to adapt your ideals to the individual situation and your abilities will continue to improve' en: "Think of trimming as a process, rather than a cutting to a particular dimension".
passie schreef:Misschien is het in dit topic al genoemd maar ik heb geen zin om 20 pagina's na te gaan lezen.
Er was toch een bokker die zijn paard natuurlijk heeft laten bekappen. en heeft daarvan een site gemaakt. Dat het helemaal mis was gegaan en hoe het langzamerhand weer beter gaat door normaal te bekappen.. ofziets
Wie heeft die site voor mij?
Dankje!
Groetjes danielle
Arabesk schreef:Die site wil ik je best geven, maar er is ook een andere kant van het verhaal. Die staat ook online.
Ze heeft haar paard zelf bekapt en na herhaaldelijke raad van paard natuurlijk om er een proffesional bij te halen heeft ze er een Strasser bekapper bijgehaald.
Zelf heeft ze nogal veel zitten snijden in de hoef... en ze heeft weinig geduld gehad, want het hele verhaal speelt zich af in een paar maanden. Je kan niet verwachten dat NB dan de kans krijgt.
Bovendien kan ik me niet herinneren dat haar paard er kreupel van liep. Maar nadat de hoefsmid haar verteld had dat ze op deze manier haar paard zou verpesten werd ze bang.
Hippotha schreef:Lees alle emails maar eens door
arno8 schreef:Hippotha schreef:Lees alle emails maar eens door
Kloppen de mails op de site van PN volgens jou? Of zijn ze volgens jou veranderd? Want als ik de mails daar lees zie ik toch steeds weer dingen staan dat ik denk: heb je dat echt zomaar gedaan?
Heb je bijvoorbeeld echt zomaar een opzet gemaakt terwijl ik bij de cursus toch duidelijk in mijn oren gewassen kreeg dat je zoiets niet zomaar moet doen?
Laat staan zonder begeleiding.
En zo lees ik daar nog meer dingen dat ik denk: huh?