Okira schreef:Toen ik 1,5 jaar geleden mijn paard kocht was ze (toen ze bij ons thuis kwam) 'mank' tijdens het rijden. We hebben 2 dierenartsen laten komen en die zeiden beiden dat het hoefkatrol was, zonder foto's te nemen. Dat manken is stelselmatig overgegaan gedurende een paar maanden tot ze in de zomer super liep. Sindsdien loopt ze eigenlijk heel goed en kan zonder problemen aan de voeten gemakkelijk 2u training aan (of langer mss). Nu ben ik er gisteren voor de eerst keer mee op straat gaan wandelen om te zien wat dat gaf, we zijn 1u30min weg geweest en ze liep niet mank. Ook diezelfde avond stond ze niet stijf ofzo en vanmorgen ben k haar weer gaan checken en ze had niks (niet stijf, niet mank). Ik heb ze dus maar vrolijk buiten gelaten waar ze opnieuw gek begon te doen met haar weidemaatje. Wat denken jullie hiervan? Heeft mijn paard nu hoefkatrol of niet? Ze heeft niets van beslag aan op dit ogenblik (ik weet voor op straat dat dit niet ideaal is maar het kwam onverwachts dus ja :s).
Hoefkatrolontsteking zit IN de voet en kan dus niet zomaar vastgesteld worden. ALLEEN op een foto kun je dat zien.
Of je paard dus wel of niet HKO heeft, weet je pas nadat je foto's hebt laten maken.