Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:46

Jammer dat het zo vertraagt.. ik heb nog niet besteld omdat ik eerst recensies wil horen..
straks komen ze in de winter.. na het buitenrij seizoen.. Jammer..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:46

Via Facebook kwam ik bij dit topic. Ik hoor graag de ervaringen zodra ze in gebruik genomen worden.

Ik was wel een beetje verbaasd dat mensen gaan alternatief hebben? Als je paard Hoefschoenen nodig heeft ga je toch niet volledig vertrouwen op deze totaal onbekende nieuwe schoenen? Dan zorg je toch dat je in ieder geval schoenen hebt voor het geval ze te laat zijn met leveren of voor als ze niet bevallen? Of denk ik nou heel krom?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:52

misschien ligt het er ook aan,aan wel of geen alternatief hebben....
ik heb nu hoefschoenen en dat werkt prima dus voor mij zou het een uitprobeersel zijn of het makkelijker werkt in de praktijk.

maar met de fjord die ik had en waar werkelijk niets bij werkte had ik ook de gok genomen en dan had ik ook geen alternatief gehad.
ik denk dat ik bij hem ook super ernstig had gehoopt dat dit DE oplossing zou zijn.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:08

waarom dan geen tweedehands schoenen kopen zodat het paard toch lekker kan lopen en de persoon lekker kan rijden?
Dan is de druk er af en kan je gaan en staan waar je wil.

Reed je op die fjord? Of kon het niet wegens slechte voeten/slecht lopen?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:30

schoenen(nieuw) trapte hij uit zelf de op maat gemaakte dus als het zo makkelijk was geweest.....
in de goede periodes reden we wel ja maar dat waren niet veel tijden en uiteindelijk reed ik helemaal niet meer ivm artrose maar zn voeten bleven drama.

ik bedoel dus alleen te zeggen dat er niet altijd een alternatief is hoe graag men misschien ook zou willen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:23

Ik kreeg vandaag de mail om de maten op te geven. In de begeleidende info boven de betreffende vraag stond volgens mij dat je per paar runners een maat mag opgeven. Logisch ook want voor en achter zijn zelden hetzelfde. Dat was me ook beloofd in de mailwisseling. De medewerkster raadde me aan 1 paar 150 en 1 paar 160 te bestellen.

Maar in de bestellijst kun je dus niet kiezen. Er staat dat ik een set van 4 heb en ik kan maar 1 maat opgeven. Ik heb maar 160 dan gedaan. Omdat ze zeiden dat kleiner maken altijd kan.

En ik heb ze gemaild dat het programma geen 2 keuzes toestaat. Ik wacht maar weer af.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:50

Ik heb zojuist ook de mail gezien, alleen bij mij staat er dat ik gekozen heb voor set of 2. Maar ik had juist 2 sets van 2(ook ivm verschillende maten) en heb dan ook 180 euro betaald.. moet ik daarvoor mailen? Of begrijp ik de mail van hun niet goed..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:19

ik heb 198 betaald voor 2 sets. met verzendkosten erbij komt het op 213.

Ik zou ze zeker mailen als je niet zeker bent

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:20

Bij mij dezelfde onduidelijkheid. Ik wil hoe dan ook verschillende maten bestellen. Ik heb ze even een berichtje gestuurd.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:50

oef wat een gedoe en dan die onduidelijkheid nog eens , ik wacht maar af....dat lijkt me het beste.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:11

OPROEP: WIE HEEFT HUN MAIL VAN DE AFGELOPEN WEEK NOG EN HEEFT NOG NIET HET FORMULIER OP INTERNET INGEVULD?
Ik zou graag een kopie van de tekst hebben die boven het invulformulier op internet staat. Daar staat volgens mij echt dat je per paar een maat kunt opgeven. Zij zeggen van niet. Zij zeggen zie hieronder dat er maar 1 maat geoorloofd is.

Afijn ik had ze dus gemaild en ik kreeg dit antwoord:

In the product description for the set of 4, only one size allowed. This is the same for 2-piece set, 4-piece set and the 20-piece set. I will speak with my colleagues on Monday to see if we can reach a solution.

Nou, ik kan niet meer die infobrief teruglezen omdat ik het al ingevuld heb, kun je niet terug, maar ik weet toch eigenlijk wel zeker dat er stond dat je per paar kon opgeven welke maat je nodig hebt.

Wel netjes dat ze naar een oplossing gaan zoeken, maar raar blijft het.

Ook had ik ze gezegd dat veel mensen het jammer vinden dat er zoveel uitstel is en dat het nu na het uitrij-seizoen komt. Zij zegt dat ze vanaf het begin af aan gezegd hebben dat het half augustus was. En dat het nu begin september wordt.
Ik zal wel vergeetachtig worden op mijn 53e maar ik meen toch echt onthouden te hebben dat begin dit jaar ze schreven dat er in maart geïnventariseerd zou worden, dat heb ik ook in de mail nog en dat ze dan in juni zouden leveren. Wat is jullie beleving daarin?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:15

Juli was het eerst meen ik me te herinneren, ook als je topic terugleest zie je dat terugkomen

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:18

Dank je raamzicht, dus juli. Nu zegt ze ik plak het hier even onder, dat het nooit eerder dan aug is geweest. raar.

We are very sorry that deliveries will be going out later than we had hoped for. Our goal was to officially launch in mid-August, but we are now expecting early September. We want to send out the Megasus Horserunners your way when we are sure they reach our quality expectations. Like we said in our update, full tempo production is soon to begin. We have been conducting our final rounds of internal testing on the new Megasus and we are making the final touches.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:33

Ik heb de oudere mails niet meer.

Ik weet ook niet beter dan dat er vanaf het begin gesproken is over het voorjaar juni/juli. Staat inderdaad ook zo in dit topic en dat hebben we echt niet verzonnen. Maar de maatbestelling is voor mij een groter issue

Er staat inderdaad duidelijk per set een kleur en maat. Maar er staat niet bij dat dit ook geldt voor meerdere sets in dezelfde order. Dan had ik ze wel apart in een los account besteld of zoiets.
Hoeveel paarden hebben er zowel voor als achter dezelfde maat nodig? En je besteld voor meerdere paarden tegelijk. Dan weten hun ook wel dat er verschillende maten nodig zijn. Dus de optie die ze nu geven is ook echt not done!

Wat moet je met 20 sets in een maat :+ Kunnen we allemaal onderling gaan ruilen :Y)

Even maandag afwachten en anders gezamenlijk een net, maar erg duidelijk bericht opstellen en zoveel mogelijk mensen deze laten versturen.

Ik heb nog geen reactie op mijn bericht, zowel verstuurd via Facebook als naar het email adres.
Boodschap van mijn bericht is dat ik slechts een set/maat kan bevestigen, terwijl ik meerdere sets heb besteld. Met de vraag hoe ik mij er nu van kan verzekeren verschillende maten te ontvangen.

Het is sowieso onduidelijk dat ze ongeacht het bedrag spreken over een set die je moet bevestigen. Ik bevestig niets voor er meer duidelijkheid is.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:03

Op hun facebookpagina zijn genoeg berichten te vinden, die hun berichten nu ontkrachten. Er zijn vast betere te vinden, maar even snel gekeken.

Hier staat toch ook juli genoemd voor de early-birds
Afbeelding

En het antwoord van Julia (zit in het horserunners team) suggereert toch ook dat je dus twee sets met verschillende maten kunt bestellen;

Afbeelding

(ik dacht, ik zet de vertaling aan, dat is misschien voor sommige gemakkelijker, maar in dit geval is het antwoord in het duits toch een stuk sprekender :D )

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:18

inderdaad. Ze zijn tot nu toe erg netjes en beleefd, dus ze gaan vast wel iets bedenken om het in orde te maken.

Er is altijd sprake geweest van als je 2 sets bestelde dat je dan 2 maten kon bestellen, ik heb dat zw/w in de mail. inderdaad als je 1 order doet van 20 schoenen dan kunnen ze niet verwachten dat het 1 maat is.

Ik denk dat het komt omdat ze het niet zelf doen die bestellingen, maar via oxorder. Die hebben misschien over het hoofd gezien dat er in 1 order meerdere maten te bestellen moeten zijn.

Het gaat vast wel goedkomen, maar ik vind het niet leuk dat ze nu ineens zeggen dat het vanaf het begin medio aug is geweest. Inderdaad dank voor de knip en plak actie!

Ik denk inderdaad dat het verstandig is dat je nog niet het form hebt ingevuld. Ik helaas wel. Maar goed ik heb dan 2x 160 besteld, beter te groot dan te klein, maar ik had liever zoals ik met die Nina had afgesproken (zij had mij geadviseerd nav foto's van mijn merrie haar hoeven) dat ik 1 set 150 en 1 set 160 had kunnen bestellen.

Dit was haar antwoordje in februari al!

Op 28-2-2017 om 15:29 schreef Megasus Horsetech:

Dear Monique,

The length is not relevant anyway, because the Megasus will be cut for the right length.

That is a little tricky, because I don’t know how much he will remove when he can trim for barefoot…

To be sure to make them fit, I’d suggest the sizes 160 for the front and 150 for the hind. These sizes you should be able to adjust for the right sizes.

The most important is not to order them too small.

I wish you all the best!
Nina

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:07

ik meen me ook te herinneren juli en indd ook dat je meerdere maten kon bestellen.ben achteraf blij dat ze maar vanaf maatje 90 gaan anders had ik nu ook tegen hetzelfde probleem aan gelopen.(al hoop ik wel dat er ooit een maatje 80 komt)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:18

Ik ga er ook nog steeds gewoon vanuit dat het goed komt. Een misser die weer even recht getrokken moet worden.

Ik denk dat ze jouw bestelling dan ook nog wel kunnen aanpassen Monique.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:06

Ik moet ze nog bestellen, had eigenlijk ook 2 maten verwacht. Maar mijn ene pony heeft 4 ongeveer gelijke ronde hoeven. Ik wil andere pony nog even meten voor ik de maat doorgeef. Kijken of zij ze ook zou passen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:41

Idd was er eerst sprake van juli.

Ik heb uit de kickstarter altijd begrepen dat als je een set bestelde deze allemaal dezelfde maat hebben. Als je dus verschillende maten wil moet je meerdere sets bestellen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 00:43

Maar dat hebben we toch ook gedaan? We hebben het over bestellingen van meer dan een set.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:16

ik heb dacht ik ook 2 sets van 2 "ijzers" besteld.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:58

Ik heb een reactie op mijn bericht, meerdere maten is mogelijk;

Dear Ingrid,

Thank you for contacting us!

You should be able to manually add these sets to your order and select sizes by selecting the extras button until your amount reaches 0.

Please let me know if this works for you and if it does not, please contact us.

Thank you!

Best wishes,
Candice

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:04

Monique, jij zit ook op 150 en 160. Mag ik vragen hoe breed jij de hoeven hebt gemeten?

Mijn paard loopt nu een paar weken zonder ijzers. Ik meet 150-151. Dus precies op de grens en ik weet niet of zijn hoeven nog gaan veranderen nu hij zonder ijzers loopt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:37

Dank Grit voor je kopietje. Ik weet niet hoe ik het nog kan veranderen, want met die 160 die ik heb ingevoerd lijkt het klaar te zijn.

De hoeven heb ik 2x gemeten. 1x beslagen en 1x bekapt klaar om te beslaan. Dat vonden ze lastige maten omdat ze het liefst de maten hebben die de hoef heeft, direct na het bekappen voor blote voeten. Hoe je moet opmeten daar staan dacht ik op hun site tekeningetjes van hoe je de lengte en de breedte opmeet. En mijn hoeven waren (ik knip even wat ik in het engels aan hun mailde)
-front hoof width 15cm trimmed for iron
-front hoof length 14cm trimmed for iron (the length looks longer, but the farrier holds 1 cm between his fingers too long)

-hind hoof width 14cm trimmed for iron
-hind hoof length 13,5cm trimmed for ironSucces !

Op basis hiervan zei ze dus 150 voor achter en 160 voor voor. Nu heb ik dus 2x 160 besteld omdat ik geen functie zag om dat in het formulier anders aan te geven. Maar goed ze zeiden dat je beter te groot kunt bestellen omdat ze goed in te korten zijn.

Overigens herinner ik me nu wat me stoorde aan hun uitstel, in een van die mails over het verschuiven van die datum stond dat ze het verschoven omdat mensen hun dat gevraagd hadden omdat niet iedereen de maten al wist ivm dat de smid nog niet geweest was of zoiets. Dat stoorde me enorm, dat vond ik gewoon smoesjes verzinnen. Latere mails daar stond dan weer in dat het was voor de finetuning. Dan denk ik, zeg dan gewoon dat er problemen waren waardoor het later in productie gaan, maar verzin geen smoesjes.