Veulen al ruim 3 weken op 3 benen. Update: ingeslapen, blz42

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: Veulen al ruim 3 weken op 3 benen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 12:26

Heb jij een adres van iemand die dat doet? In de buurt van Amsterdam? En wat zijn de kosten van zoiets?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:41

Oh ik zie nu pas dat jij relatief dicht bij mij woont! Helaas weet ik niet iemand die acupunctuur doet...ikzelf sleep mijn paarden altijd naar Eric Laarakker als het een beetje een onbestemd ziektebeeld is. Daar zijn ze best goed in. Kost wel wat, maarja, dat doet het nu denk ik toch al :) Jammer dat hij niet echt vooruit gaat, maar misschien inderdaad met tijd? Maar het zou wel fijn zijn als je weet wat het is heh...

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 06:43

Elpharo schreef:
Oh ik zie nu pas dat jij relatief dicht bij mij woont! Helaas weet ik niet iemand die acupunctuur doet...ikzelf sleep mijn paarden altijd naar Eric Laarakker als het een beetje een onbestemd ziektebeeld is. Daar zijn ze best goed in. Kost wel wat, maarja, dat doet het nu denk ik toch al :) Jammer dat hij niet echt vooruit gaat, maar misschien inderdaad met tijd? Maar het zou wel fijn zijn als je weet wat het is heh...

laarakker zijn ze bij ons op stal ook zeer tevreden over. Ikzelf ken hem niet maar hij blijkt erg goed te zijn.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 12:11

Laarakker is idd erg goed, maar ook erg duur. Mijn budget is echt op nu.
Hij loopt in stap nog steeds goed, draf gaat nog veeal op 3 benen, al begint hij het been dan ook te gebruiken.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:22

Vervelend hé, van dat "abces", of nouja, het geen waar hij last van heeft daar. Hopen dat het gauw opknapt, het is zo'n vechtertje.. :(:)

Laarakker ben ik zelf totaal geen fan van.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:26

Je kan beter naar een dierenarts gaan voor echte medicijnen dan zo'n vaag druppeltje hier en daar van homeopaten, kost veel meer dan dat het echt wat doet.

Zelf ook van ondervonden, het is gewoon "kwakzalverij".

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:28

Ragdollcat schreef:
Je kan beter naar een dierenarts gaan voor echte medicijnen dan zo'n vaag druppeltje hier en daar van homeopaten, kost veel meer dan dat het echt wat doet.

Zelf ook van ondervonden, het is gewoon "kwakzalverij".

Ben ik het mee eens.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:32

nu we toch bezig zijn......ik ben ook geen voorstander van laarakker.
Ik ken niet 1 paard wat niet terug kwam zonder dat er een schimmel in de darmen gevonden was.
En ze hebben 2 x het zelfde hooi daar getest, van dezelfde baal nota bene.....
Uit de eerste test bleek het hooi vol slechte stoffen te zitten, zwaar beschimmelt en veel bacteriën.......
Uit de 2de test bleek het super geweldig hooi te zijn en zeker aan te raden dit te voeren.

:?

Heel apart :') owja, en je mag altijd een paar keer terug komen a 150 euro _O-
Niet echt mijn ding na al deze info ;)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 19:39

Ik houd het ook nog even bij de reguliere methodes. Ik ken wel verhalen van mensen die wel succes hadden bij Laarakkers (van dichtbij gezien op mijn stal), maar in het geval van Rebel kan hij weinig doen denk ik. Moet wel zeggen dat de traumeel wel helpt.
Hij was vandaag weer iets minder dan gisteren. Het wisselt echt per dag. Eind van de middag was hij weer iets soepeler. Misschien dat het weer ook invloed heeft.
Hij blijft gelukkig goed groeien en hij gaat niet noemenswaardig achteruit. De ene dag wat beter dan de andere, maar het blijft redelijk stabiel.

Toch moet ik wel een tijdslimiet gaan stellen. Hoelang mag hij nog zo lopen? Uiteraard heeft hij pijn, anders liep hij wel goed. Hij is vrolijk, alert, eet en drinkt goed, is lekker brutaal. Maar er is nog geen grote stap voorwaarts. Ik twijfel of hij nou wel of niet moet bewegen. Vee arts kon ook geen duidelijk antwoord geven. We weten ook nog steeds niet wat het nou is. Er zit dus geen abces meer, er zit een soort bindweefsel rondom de heup. Zo voelt het en zo lijkt het op de scan. Maar 100% zeker weten we het niet.

Ik heb wel voor mijzelf bedacht, dat als het eind deze maand (september) nog niet echt flink vooruit is gegaan, ik toch moet beslissen of het nog zin heeft. Ik vind het niet eerlijk om het te blijven rekken. Hij moet wel verbetering gaan tonen. Nu blijft alles redelijk gelijk.
Ik ga wel deze week kijken naar een fysio/osteo etc. Als iemand tips heeft over fysio/osteo die in Amsterdam komen, dan hoor ik het graag.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:00

Tjee, wat naar zeg, dat de vorderingen niet doorzetten.
Bijkomend probleem is ook dat hij zich zelf leert het been te ontlasten en hoe langer die dit doet hoe moeilijker de stap om het wel weer te gebruiken.
Niet alleen pijn maar ook de angst voor pijn kan een rol gaan spelen.

Ik hoop zo voor je dat hij er bovenop komt.
Zoveel liefde tijd geld en energie dat er in dit dier wordt gestopt zou toch beloond moeten worden.
Heel veel sterkte!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:04

ik heb helaas geen goede tip voor een fisio voor je in die omgeving.
Maar ik begrijp je dilemma zeker wel.
Hij zal ook nog helemaal beter moeten gaan worden want wat voor toekomst gaat hij anders krijgen.......

lastig hoor......ik duim nog steeds voor een goede afloop

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 22:22

Kijk, ik vind het niet erg als ik nooit kan berijden of zo, maar hij moet wel pijnvrij worden. Ik ben aan het rondkijken naar een fysio/osteo. Misschien dat dat hem wat kan helpen. Hij steunt wel op het been, maar zet zijn goede been niet helemaal goed neer, door de overbelasting.
Arme kleine man, hij is zo dapper. Het moet gewoon goed komen.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:07

Ach de discussie wel of niet Laarakker is hier denk ik niet op z'n plaats, zeker gezien het feit dat TS aangegeven heeft dat even te duur te vinden.
Ik vind het goed van je dat je een limiet stelt qua tijd, ook al is dat niet wat je wil natuurlijk. Ook al is wat Freggle_Edge zegt ook waar...op den duur wordt het been niet belasten misschien wel een gewoonte. Dan zou een fysiotherapeut wel een goed idee zijn. Ik ken wel een goeie hier in de buurt, geen idee hoe ver zij reist. Haar naam is Marijke Hegemans. Ze is goed en eerlijk. Ik hoop echt dat het nog goed komt hoor, kleine mannetje. Hij is zo leuk en zo dapper!!! :)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:42

Marijke is idd heel goed!
En ze geeft altijd veel oefeningen mee zodat je zelf thuis verder kunt trainen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:18

Ik denk dan een osteopaat/fysio best wat voor je kan betekenen, omdat spieren enzo misschien ook eens losgemaakt moeten worden of de rug toch wat scheeef is geworden door het compenseren.
Zij kunnen je misschien ook weer een stap verder helpen met wat je kunt doen.
Hopelijk helpt het rebel en komt alles snel goed.
Je hebt het al ver geschopt, dus niet opgeven.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:32

Eveng giga off topic: Tsjonge Freggle-Edge, wat ben ik blond....ik nog denken- hee da's ook toevallig- hoe vaak zie je nou de naam Freggle....proest. Verder had ik even niet gekeken. Toen las ik bij de volgende post toch nog es even je signature.... oooooh ja...echt, domme gans ben ik ook af en toe heh.

En weer on topic....ben het eens met Jesito (en natuurlijk met F_E), misschien dat het een gewoonte gaat worden anders, het lopen zo....dat hij niet meer weet dat het ook anders kan.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 22:43

Ik ben verschillende sites aan het bekijken voor een fysio/osteo.
Ik vraag me af of het tussen zijn oren zit. Ik neem aan dat een paard snel genoeg merkt of iets pijn doet of niet. Dat zullen ze toch niet faken?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:44

Een paard faket niet, maar het is wel bekend dat paarden die lang ergens erge pijn aan hebben gehad ook als dat beter is, dat lichaamsdeel blijven ontzien omdat ze denken dat het pijn doet/gaat doen. Het is dus niet echt faken, maar zit toch wel tussen de oren.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 17:38

Ik heb vandaag SRL gelei gehaald, om de spieren in te smeren. Kijken of dat helpt. Maandag kan ik een fysio gaan bellen. Hij was erg stijf vandaag...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:32

Als daar een dikke bult bindweefsel zit, dan zal het waarschijnlijk toch operatief verwijderd moeten worden.
Weet niet wat een fysio hier aan kan doen, misschien wel heel veel maar bindweefsel masseer je niet zomaar weg, dat merk je wel als je zelf van die bobbels hebt, ik hoop dat je nog wat voor hem kunt doen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:39

quartel schreef:
nu we toch bezig zijn......ik ben ook geen voorstander van laarakker.
Ik ken niet 1 paard wat niet terug kwam zonder dat er een schimmel in de darmen gevonden was.
En ze hebben 2 x het zelfde hooi daar getest, van dezelfde baal nota bene.....
Uit de eerste test bleek het hooi vol slechte stoffen te zitten, zwaar beschimmelt en veel bacteriën.......
Uit de 2de test bleek het super geweldig hooi te zijn en zeker aan te raden dit te voeren.

:?

Heel apart :') owja, en je mag altijd een paar keer terug komen a 150 euro _O-
Niet echt mijn ding na al deze info ;)

Natuurlijk Natuurlijk ze willen eraan verdienen en dus houden ze je voor de gek.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 20:28

bigone schreef:
Als daar een dikke bult bindweefsel zit, dan zal het waarschijnlijk toch operatief verwijderd moeten worden.
Weet niet wat een fysio hier aan kan doen, misschien wel heel veel maar bindweefsel masseer je niet zomaar weg, dat merk je wel als je zelf van die bobbels hebt, ik hoop dat je nog wat voor hem kunt doen.

Er zit eigenlijk geen bult. Het is meer dat de hele bil stijf is. Ik wil gewoon weten of iemand iets in de wervels kan vinden dat misschien scheef is. Misschien zit er ergens iets klem.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:58

Ik geef je groot gelijk hoor dat je daar naar wil laten kijken. Ik dacht overigens ook dat mijn paard, nadat hij lange tijd slecht rechts achter had gelopen door een slappe knie, zich een loopje aangemeten was, maar dat was uiteindelijk niet zo. Of in elk geval, door vrij gericht trainen en netjes opbouwen is het nu echt bijna helemaal goed. Dus wie weet is dat met jouw ukkie ook wel zo, kan een osteopaat/fysio wel goed advies geven. Ik hoop dat je maandag een afspraak kan maken, succes ermee! Niet fijn dat hij stijf loopt...zo sneu heh, voor de kleine man.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:00

Je kunt er vrij simpel achterkomen of hij faket, een dikke dosis pijnstiller er in en kijken of hij beter loopt. Zou dan zelf eerder gaan denken dat het 'tussen zn oren' zit ipv faken, misschien zo gewend aan dat gevoel dat hij niet beter weet.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 22:02

Ook met pijnstiller (Quadrisol) liep hij niet zuiver.