Heel gaaf!! En wat ziet het er heerlijk ontspannen uit. Top!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ireen_ schreef:Gimli_ ik heb dit hele topic nog eens doorgelezen, de problemen van Yade lijken veel op die van jouw paard! Yade landt ook op de laterale rand van haar hoef, het gekke is alleen dat ze dit vooral LV doet en ze is RV niet goed. Bij haar is het niet zo dat de laterale rand van de hoef hoger staat, maar juist snel lager doordat ze die het meest afslijt. Misschien zal ze voor ook wel op een ijzertje moeten, wel heel zonde want ze heeft verder perfecte voetjes.
Gimli_ schreef:Gimli was ook rv kreupel terwijl zijn linkervoet zo scheef als wat was.
Kwestie van heel lang de slechte voet ontlasten en zo de goede overbelasten.
De 'behandelwijze' die door Someren werd voorgeschreven botste totaal met wat ik voor ogen had, en er was nadien geen verbetering.
Ik zou dan ook zeker geen ijzers laten onderslaan; de druk die nu ontstaat door het scheef belasten wordt door er een ijzer onder te slaan vergroot.
Daarmee doel ik vooral op de trillingen die schadelijk zijn voor de gewrichten, zeker bij scheve belasting.
Als je meer wilt weten dan in het topic staat mag je me altijd pb'en, leg ik je de volledige diagnose, behandelplan en uiteindelijk mijn 'gezonde-verstand-oplossing' uit.