Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EllenB schreef:Hmmm, een gewoon virusje dus... Ik ben nog niet overtuigd dat het daardoor kan komen, want hoe leidt een infectie tot hoefzweren? Dat pikken ze toch op uit de lucht, dus hoe komt dat bij de voeten terecht? Heeft ie dat toevallig uitgelegd? Ben erg nieuwsgierigJe schrijft dat je je paard weer op ijzers gaat zetten... Dan heeft ie dus een tijdje op blote voeten gelopen en het lijkt mij toch meer voor de hand liggen dat gevoelige zolen de oorzaak zijn van de hoefzweren. Maar mss denk ik veel te simpel...
Succes met spoelen!
Javayo schreef:Gister is weer kreupelheidsonderzoek gedaan, en daarna dus eerst hoefgewricht en daarna kroongewricht verdoofd. hij loopt gewoonweg kreupel, hoe minimaal ook, en ookal loopt hij daar na een paar rondjes doorheen, feit blijft wel dat hij dus altijd stijf en dus uiteindelijk toch kreupel begint; ookal zie ik zelf amper dat hij zich op z'n rechterbeen laat vallen, aan de longe zie ik het meer door een knikje met z'n hoofd dan aan de benen, en onder het zadel voel ik het, is net alsof je op het verkeerde been licht gaat rijden, even los nog van het feit dat ik niet meteen de teugels op hoef te pakken, want dan komt die knik er ook in. pas na een paar rondjes voelt hij weer goed.
Theo88 schreef:Na pak en beet 2 maanden zie ik de afgelopen tijd een enorme verbetering. Ik geef mijn paard Pharmahorse glucosamine heb 2 weken geleden een herhaal bestelling gedaan op http://www.pharmahorse.com , betaalde geen verzendkosten en was binnen een dag in huis. Hij eet het goed. Ik blijf hier bij, omdat al die rare toevoegingen mij niks zeggen. Mijn dierenarts zegt ook dat voor middelen als chondroitine geen enkel bewijs is.