Rollkur filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:30

WOOOHOOOOOOOO DAAR GAAN WE WEER *\o/* *\o/* *\o/*

BORINGGG!!!! Vind iemand het erg dat ik niet eens meer serieus op dit soort topics reageer.... Ik mishandel mijn pony vast en zeker ook omdat ie een bit in heeft en nee geen dikke bustrens, liever gewone bustrens... net of zown dikke bustrens zo lief is :Y)

Ik krijg door dit soort topics tegenwoordig al de kriebels als ik bitloos of NH langs hoor komen... dan denk ik ieuwwww weer zown geitenwollen sok die vind dat ik mijn knol mishandel.... Doe ik ook, hij wordt er vast slechter van dat ik hem een bit in hang, braaf roep en hem een goed zadel op heb gelegt en hem na het rijden een bak slobber geef :+

Maar goed ik weet als ik rationeel denk dat er heus nog wel NH'ers en Bitloos mensen zijn die normaal kunnen denken.... althans dat hoop ik :?

Ik denk dat ik ilan binnenkort ook even zn trucje laat doen := dan gaan we een topic maken over natuurlijke rollkur _O-

Ik zie op mn eigen wedstrijden zieligere dingen voorkomen dan dit en die mensen rijden geen rollkur of LDR, maar klassiek.... En dan het stelletje debielen dat in het L rijdt en thuis met stang en trens gaat experimenteren, nou geef me dan maar mensen die rollkur rijden en weten wat ze doen (de paar daar gelaten die het ook proberen, maar het niet helemaal snappen).

Ik wil alle mensen die niks te doen hebben en naar concoursen als deze gaan uitnodigen om op een normale wedstrijd foto's te komen maken... Dan kun je zien wat zielig is en scheelt je ook weer de kosten van een kaartje :+

Want als je echt naar het NK komt om speciaal dit soort foto's te maken heb je:

A: geen leven en blijkbaar niks beters te doen dan andere mensen zwart maken (ooit gehoord van een betere wereld begint bij jezelf)
B: je weet blijkbaar niet wat je met je geld moet als je je geld uitgeeft aan dingen waar je toch misselijk van wordt.... oftewel ga wat leuks doen en geef je geld uit om naar een clinic ofzo te gaan van iemand waar je het wel mee eens bent }:0

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:34

Ahum, het is gestart door een "anti" weet niet wat jij hier doet dan Michael? Heb je ook wat nuttigs aan te dragen?

(ik ben trouwens geen anti, nergens beweerd)

Het is door dit soort reacties als van Whitepanther dat een topic als dit uit de hand kan lopen en waarschijnlijk gesloten wordt. Vind het heel jammer dat deze discussie op zo'n manier als jij nu beschrijft uit zijn verband getrokken wordt.

Air

Re: Rollkur filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:36

Heb je het topic gelezen whitepanter? Ik heb zo'n vermoeden van niet :7

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:37

Dankje.... het maakt ook niet uit of het topic gesloten wordt of niet, de ts en enkele anderen zullen toch nooit verder komen dan hun mening en die nooit bijstellen... een normale discussie over dit onderwerp zal nooit op bokt gevoerd kunnen worden simpel zat...

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:38

*waar is het ignoreknopje?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:39

Winnylando; wp haar reactie is pittig enh wijd uit over dingen welke nu niet echt aan de orde zijn , maar wat ze zegt betreffende de amateur sport mag best gezegd worden...

Rana schreef:
geerke schreef:
sterker nog...welk grand prix paard haalt hoge punten voor de stap?
niet veel ben ik bang....het makkelijkste word het moeilijkst,vreemd genoeg....

of roll-kur goed of slecht is doet niet ter zake...daar over raak je niet uitgediscussierd.
het gaat erom wat voor gevoel ik erbij heb als ik het zie.....en dat is niet best...

En dat blijft persoonlijk, het gevoel wat ik krijg van een paard welke correct aangereden is en volgens de omschreven methode werkt, zegt mij meer..... En die kans moet je krijgen... om ert eens op te mogen gaan zitten... maar dan moeten de oogkleppen van de gevormde mening wel af en de voelsprieten uit.....

Ik wil me toch nog even afvragen of er mensen welke "anti" zijn, weleens dit gevoeld hebben?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:40

Michael1104 schreef:
heerlijk om weer zo'n nutteloze topic te lezen!

kunnen de anti mensen aub hiermee ophouden en gewoon lekker doorgaan met jullie 'paardvriendelijke' manieren?

Toch niet zo nutteloos om er niet in te reageren? :')

Whitepanter: misschien heeft het wel gewoon een hele logische reden dat wij er tegen zijn, en nee dan gaan wij niet onze mening bijstellen.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:43

Ja, dat kan maar het feit dat hier mensen echt niet verder kijken dan hun neus lang is irriteert mij mateloos.

Ik geef volgens mij ook al aan dat mn reactie niet geheel serieus genomen dient te worden, wel grappig dat er toch meteen serieus op in gegaan moet worden.... Live and let live, je ziet mij ook niet plaatjes zoeken van mensen die bitloos verkeerd gebruiken en dergelijke om daar een topic over te maken om die mensen maar eens lekker af te kraken en ook niet over andere methodes waar ik misschien het nut niet van in zie....

Wel wil ik met een open geest naar elke methode kijken want ik elke methode zit wel iets dat goed is

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:47

Whitepanther schreef:
Wel wil ik met een open geest naar elke methode kijken want ik elke methode zit wel iets dat goed is

Nou dan zit je toch helemaal goed meid, toevallig bepraten wij hier voorbeelden van wat we niet goed vinden. Heb je het filmpje ook gezien?

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:48

Ik dacht dat deze discussie nog steeds over paarden welzijn ging en hoe verschillende bokkers daar mee bezig zijn en/of er over denken.
Persoonlijke vetes kun je beter via PB uitvechten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:49

Whinnylando schreef:
pharagirlke schreef:
Enneh; het is niet omdat ik pro-LDR ben dat ik blind ben :D

Ow dat wil ik ook helemaal niet zeggen hoor :) Ben alleen heel blij dat we hetzelfde zien.

Alleen is mijn conclusie wat anders als de jouwe denk ik.....
Nu mijn mening :D Een fries krult zich van nature graag op, ik zou die niet ook nog eens met de training oprollen. Als je dan ziet dat hij ook nog moeite heeft om de hand te volgen zou ik hem al helemaal niet op deze manier trainen. Het paard volgt de hand niet dus is in mijn ogen wel achter de teugel gekomen. Ook zie ik hem regelmatig met zijn achterbenen achter de massa aanklossen. Zie in de achterbenen ook wel goede momenten hoor is niet alleen maar slecht. Het geeft een ontspannen beeld, dat klopt. Maar de uitleg van dit filmpje is wel zo'n goedpraterij van LDR terwijl er gedemonstreerd wordt dat je het paard naderhand eigenlijk niet meer fatsoenlijk omhoog krijgt... De woorden kloppen niet met het filmpje laat maar zeggen.

Edit: de woorden kloppen niet met de tekst, wat een fout pffff , moest natuurlijk filmpje zijn :)

Nee jij ziet een fries in ontspannen LDR houding en gaat af op het fabeltje dat friezen graaf opkroppen vrees ik... ;) Het paard word niet omhoog gereden, dat betekent niet dat ie het niet kan.

X_Mar als je die fries op de voorhand vind wil ik wel eens zien wat voor jou een paard is wat op de achterhand loopt.
(rotte zinsbouw ik weet het maar je snapt me wel)

En als kracht, lossigheid en lenigheid niet genoeg argumenten zijn voor je vraag ik me af wat jou trainigsdoel is. :)

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:49

Vete? wie? ik "ken hier eigenlijk niemand"

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:52

Haha .....:) goeie ;
ik dacht dat jij en WP iets te : bespreken"hadden

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:53

gut euhh nee die heb ik maar overgeslagen ik ben hier meteen gekomen om te rellen.... Ik heb het fimpje bekeken ja en ja ook ik zie dingen waar ik niet vrolijk van wordt, maar ook dat zie ik bij elke methode omdat er ook altijd mensen zullen zijn die dingen niet goed toepassen en er zitten ook moment opnames tussen.... Ik weet van mezelf dat ik altijd iig probeer met een zachte hand te rijden, maar ook ik zit wel eens fout met wat ik doe.... Ik schrik ook wel eens van een foto van mezelf, maar dan zijn het ook wel eens moment dat mijn pony onder me vandaan loopt en ik daar een verkeerde reactie op geef of het vreselijk lijkt maar ik in feite niets aan mijn hand houding verander heb, maar de houding van mijn paard door schrik of wat dan ook veranderd is waardoor het ineens zo lijkt....

Ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben... sh*t happens.... En ik kan niet geloven dat al die paarden zonder ruggebruik zouden lopen anders zouden ze namelijk niet meer lopen... iig niet zo... Als die paarden alleen maar hun rug ineens in de proef zouden gebruiken konden ze dit never nooit niet presteren

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:54

Die argumenten verdwijnen als sneeuw voor de zon, omdat je dat ook op andere manieren kan bereiken.
En nee daarbij hoeft de luchtpijp niet ingeknikt te worden.

Die fries loopt iig niet de hele tijd op de achterhand, heb alleen het 2e filmpje bekeken, zal de eerste even gaan bekijken..

Het ergste wat ik trouwens vaak mis bij paarden is de angespannen buikspier :? Ik mi dat toch erg vaak in het plaatje..

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:56

@ WP
Sh*t zou niet mogen happenen op dit niveau.
Topsporters hebben ( of ze het nu willen of niet) een voorbeeldfunctie....

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:57

als we willen dat topsporters geen fouten maken dan kunnen we er net zo goed mee stoppen, want ook topsporters zijn gewoon maar mensen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:58

Als ze die oefeningen al zouden kunnen zonder ruggebruik/achterhand gebruik gingen ze niet langer dan een jaar mee.. Sali gaat wel al wat langer mee.

X_Marr: de kracht en soepelheid die je met LDR krijgt, kan je op geen andere manier bereiken. Je moet er zo lang voor trainen omdat het net dat beetje meer geeft ;) Elk paard valt wel eens op de voorhand in een training, daar is het een training voor... Om fouten op te sporen en te corrigeren. Mijn paard loopt ook niet altijd perfect op de achterhand en die van jou beslist ook niet. :) Ook sali zal wel eens op de voorhand vallen als ie het effe moeilijk heeft. Jouw theorie van "met meer buiging en ronder" IS ldr ;)

Sh*t mag op elk niveau happenen. Omdat het buiten topsporters mensen zijn. En mensen mogen fouten maken. Niet voor niets word er gezegd dat je in paardensport kan blijven leren! ;) Als ze geen fouten meer mochten maken doe je die stelling teniet en is het hele doel van blijven lesnemen een beetje "verloren".

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:01

Lachen Devi, zo zie je maar hoe snel een mening gevormd is. En hoe makkelijk tekst verkeerd kan overkomen....
Zoals in de boktregels staat: (even niet letterlijk hoor) ga ervan uit dat iemand de beste bedoeling heeft. En dat valt soms niet mee hoor.

Ik zal me even voorstellen: ik draag zwart/grijze sokken vandaag en ze zijn niet van geitehaar ;)

pharagirlke schreef:
Nee jij ziet een fries in ontspannen LDR houding en gaat af op het fabeltje dat friezen graaf opkroppen vrees ik... ;) Het paard word niet omhoog gereden, dat betekent niet dat ie het niet kan.
Ik dacht dat ik jou ook in je waarde liet met je mening over het friezenfilmpje toch? Ga aub niet invullen voor mij waar ik op af ga. Ik zal het nog een keer zeggen, dat is wat ik zie, je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor :)
Laat ik nu toevallig (ook professioneel) friezen getraind hebben....

En nu ga ik de rest van de berichten even bijlezen, mijn god wat schrijf ik langzaam :D

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:02

@WP
het gaat niet over fouten maken....
Het gaat over een trainingsmethode & het effect daar van op je partner (=het paard)
want tenslotte is een paard zonder ruiter nog steeds een paard en ......(je weet wel)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:04

Ik zie op de momenten dat hij fijn LDR loopt geen opgekropte fries. Het spijt me, maar kan het echt niet zien. Wel de momenten waar hij heet word in middendraf/uitgestrekte draf dat hij op kropt. Maar da's wederom geen LDR :-) da's gewoon een opgekropt paard :) Dat zie jij toch ook? Mijn eerdere bericht was inderdaad niet zo netjes, mijn exccuses. :)

devi: als het paard geen ruiter had, was de hele training niet nodig dus ik snap het doel van die zin niet.

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:06

@ Whinny ( even korter;))

Ik heb ook geen geiten hoor ;) :+

en zolang je geen witte sokken in sandalen draagt heb is er geen probleem :D

Maar ik begrijp wat bedoeld > het is soms heel moeilijk om via de bokt regels te denken ... vooral als een topic al tig pagina's verder is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:06

Als een paard op de voorhand valt issie niet meer nageeflijk. Traint de draagspieren dan niet meer. Een paard als Salinero zou toch ongeveer 70% achterhand gebruik moet hebben, dat zou dus niet zomaar opeens weg mogen zijn.

Hmmm wie passen er ook alweer geen LDR die toch op hoog niveau rijden? :) Werden toch een aantal(thank god) genoemd in het begin? Tenminste meen ik mij te herrineren :=

Uh waar heb jij MIJ die theorie horen zeggen? :\ Nergens geloof ik hoor :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:08

Dat een paard vier passen op de voorhand valt en dan gecorrigeerd word kan toch gebeuren?

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:08

@ phara ( al die moeilijke namen !)
een paard zonder ruiter is nog steeds een paard
een ruiter zonder paard is gewoon een mens ....

Das toch een zinnetje dat elk paardenmens kent ?

Het gaat over paarden in hun waarde laten.