Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
dolor schreef:eh, ijzers?nee, geintje. tuurlijk zonder ijzers. maar nu wil ik wel de koelkast
(en ik wil 'm niet hahah weet wat erin zit)
mylittlejoy schreef:Je paard heeft geen ijzers nodig, jij hebt ijzers nodig.
Mocht ik in zo'n positie komen te staan zou ik er persoonlijk voor kiezen mezelf wat minder egoïstisch op te stellen en voor het welzijn van mijn paard te kiezen.
Bij gebrek aan een reactie op mijn post, reageer ik maar hierop.![]()
Er zijn nou eenmaal gevallen waarbij een ijzer een uitkomst biedt voor een paard. Het bewijs heb ik op stal staan. Dat jij je paard no matter what nooit op ijzers zou zetten, dat is pas egoïstisch. Dan kies je dus niet voor het welzijn van je paard, maar voor jouw persoonlijke voorkeur.
Als je werkelijk met het welzijn van je paard in je achterhoofd keuzes zou maken, zou je niet bij voorbaat al mogelijkheden en eventuele oplossingen wegstrepen, puur omdat jij daar niet in gelooft.
En staan mijn paarden met deze hoefvorm op hun ijzertjes. Hihi... best of both worlds..scoxxx schreef:Zolang de wetenschap er niet uit is, zijn opmerkingen als "Je paard heeft geen ijzers nodig, jij hebt ijzers nodig. Mocht ik in zo'n positie komen te staan zou ik er persoonlijk voor kiezen mezelf wat minder egoïstisch op te stellen en voor het welzijn van mijn paard te kiezen", ongegrond en onjuist.
Immers, dit soort uitspraken zijn gebaseerd op emoties en gevoelens... niet op wetenschappelijk aangetoonde bewijzen.
Het is mijn mening en het kan daarom niet ongegrond en onjuist zíjn.
.
. M.u.v. de shetlanders want die lopen niet zo veel en ook geen wedstrijden oid.
. Dani62 schreef:scoxxx schreef:Zolang de wetenschap er niet uit is, zijn opmerkingen als "Je paard heeft geen ijzers nodig, jij hebt ijzers nodig. Mocht ik in zo'n positie komen te staan zou ik er persoonlijk voor kiezen mezelf wat minder egoïstisch op te stellen en voor het welzijn van mijn paard te kiezen", ongegrond en onjuist.
Immers, dit soort uitspraken zijn gebaseerd op emoties en gevoelens... niet op wetenschappelijk aangetoonde bewijzen.
Verder zeg ik 'ik zou er persoonlijk voor kiezen .. blabla' vervolgens reageer jij daarop met: 'het is ongegrond en onjuist'...Het is mijn mening en het kan daarom niet ongegrond en onjuist zíjn.
En waar is de wetenschap niet uit als ik vragen mag? Ijzers hebben een waslijst aan nadelen, dat is allang een vaststaand feit hoor.
In het verhaal van mylittlejoy kan ik me nog enigzins vinden omdat dat medische redenen betreft, maar waarom jij nu ijzers aan het verdedigen bent begrijp ik absoluut niet en al helemaal niet waarom je mijn mening ongegrond en onjuist vindt.
. Echter, met hetgeen je schrijft ... impliceer je dat ik en alle anderen die voor ijzers kiezen in bepaalde situaties, egoïstisch zouden zijn. En het welzijn van het desbetreffende paard op de achtergrond schuiven.
Sjolvir schreef:Moet zeggen blote voeten ook een stuk goedkoper dan ijzers...
scoxxx schreef:Sjolvir schreef:Moet zeggen blote voeten ook een stuk goedkoper dan ijzers...
![]()
![]()
Tenzij je de ijzertjes er natuurlijk zelf onder slaat.