Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JoviBan schreef:CarpeDiem schreef:Helaas is hier ook weer; er zijn meer mensen met paarden, dan paardenmensen
Zeg dat wel.
Jonge paarden een praam op doen of een spuitje erin? Voetjestraining nà het bezoek van de smid?
Hij weet het maar al te goed maar heeft er zo zijn lol in om goed in het rondte te trappen 
Uppojono schreef:Ik ken ook wel negatieve verhalen van een hoefsmid.. Gelukkig niet bij m'n eigen paarden meegemaakt, maar een tijdje 'gedate' met een hoefsmid.. Hij vertelde dan over hoe zn dag was, en zegt heel droog: "Tja, vandaag gingen er weer twee languit". Languit?? "Ja, van die rotbeesten zonder enige opvoeding, praam op, even flink aangedraait en ik zag ze wankelen, boem". Ik snapte er nog steeds niets van, maar blijkbaar kun je de praam zo strak aandraaien dat het paard gewoon omvalt en dan kun je er volgens zijn woorden "heel makkelijk bij langs". Nu gebruik ik ook wel een praam, vooral bij het uitscheren van de oren, maar bij mij is nog nooit een paard languit gegaan.