Speciaal beslag, hoefijzer 'omgekeerd', nog meer hier?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoyceje

Re: Speciaal beslag, hoefijzer 'omgekeerd', nog meer hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:25

melaniepk schreef:
Hee Coentjuh als ik je een advies mag geven ?
Ga voor dit soort zaken alstjeblieft naar de heren van van Nassau,
Je kan via kliniek Visdonk in Roosendaal een afspraak maken met deze mannen zodat ze daar jou paard op het juiste beslag kunnen zetten, ik kan met recht zeggen dat dit echte beroepsgekken zijn en echt superwerk afleveren Ja

Kijk anders even op hun site:

http://www.hoofcare.nl

Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Mijn paard was ook om de haverklap kreupel maar niemand kon me nu echt zeggen wat mijn paard had (ben bij meerdere DA's geweest). Ze liep wel aanmerkelijk beter met verdovingen, maar de oorzaak was onvindbaar. Na ruim 1 jaar klungelen en helemaal hopeloos te zijn, ben ik uiteindelijk bij Rob van Nassau en dierenkliniek Visdonk terecht gekomen. Hier werd in samenwerking met de DA eindelijk vastgesteld wat mijn paard had, een cyste (een gat) in het straalbeen.
De da bij mij in de buurt gaf op laatst maar 1 optie, een zenuwsnede. Maar hoe kun je nu zoiets uit laten voeren als je helemaal geen diagnose hebt? Uiteindelijk heb ik wel voor deze ingreep gekozen omdat speciaal beslag op het laatst ook niet meer hielp, maar toen had ik wel een duidelijke diagnose, al was die alles behalve leuk.
Wat ik hiermee wil zeggen is, probeer eerst duidelijk te krijgen wat je paard heeft, voordat je van alles gaat proberen, wat op den duur misschien nog wel veel meer schade aanricht. En 1 ding weet ik wel, van Nassau en de dierenartsen bij Visdonk zijn echt super goed in het opsporen van kreupelheden. Misschien is het een optie om toch voor een second opinion te gaan?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:09

Coentjuh schreef:
Volgens mij kwam het niet uit zijn rug, maar echt vanuit zijn been of hoef. Het is mijn verzorgpaard, niet mijn eigen, dus weet ook niet alles 100% zeker.

Deze ijzers zullen toch heus niet slecht zijn, zijn er paarden die er slechter van werden dan? Ze geven deze ijzers toch niet voor niets?

Zijn er nog meer paarden met dit hoefijzer en WAAR hebben die dan last van en WAAROM deze ijzers?

Even over je eerste zinnetje:

Ik ben in het verleden ook bij genoeg klinieken geweest en bij verschillende dierenartsen. Mijn merrie werd constant kreupel en volgens de artsen kwam het uit haar benen en waren de oorzaken haar beengebreken (zie: onderschrift).

Maar toch hadden ze allemaal ongelijk:
Ik ben via via bij iemand terecht gekomen die haar een maand lang heeft gereden. Eerst werd mijn paard om de 2 maanden kreupel, en ik liep er meer naast dan erop.
Vanaf dag 1 dat ze getraind werd door dat vrouwtje liep ze niet meer kreupel. Dat is nu alweer meer dan 2jaar geleden.

Ik heb verschillende artsen versteld doen staan, want vele hadden haar al afgeschreven! Na het zien van mijn merrie en hoe ze liep, ze stonden met hun mond vol tanden!

Oftewel: Haar beengebreken waren geen oorzaak van haar kreupelheid, maar een gevolg door overbelasting.

Ik denk dat als bij jouw verzorgpaard eerst eens gekeken wordt naar het rijtechnische (door iemand die er echt verstand van heeft), dan hoeft er niet zo aangerommeld te worden met ijzers.
Daarbij vind ik dat het plaatsen van zo'n aparte ijzers als bij jou paard een symptoom bestrijding (alleen de pijn) wat waarschijnlijk alleen maar tijdelijk iets oplost. Je moet juist de oorzaak weghalen.

Lavita moest van de artsen van de kliniek op syliconen, zooltjes en ijzers in 1, nu loopt ze al langer dan een jaar blootvoets. En ze heeft nog nooit zo goed gelopen!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:14

Wat voor scans zijn er gemaakt? Ik heb persoonlijk erg goede ervaring met een thermografie en ze doen die nog thuis ook.