Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Marijuhhhhh schreef:Nu het droger word, worden de hoeven van mijn pony ook minder. Als ik op klinkers rijd merk ik ook dat hij voorzichtiger loopt. Vorig jaar heeft de hoefsmid mij teer voor de straal aanbevolen, maar ik las gister een oud topic op bokt en daar werd teer sterk afgeraden. Ik denk dat ik hem vanavond in een bak water zet. Als meneer dat wil
merrieveulen schreef:Marijuhhhhh schreef:Nu het droger word, worden de hoeven van mijn pony ook minder. Als ik op klinkers rijd merk ik ook dat hij voorzichtiger loopt. Vorig jaar heeft de hoefsmid mij teer voor de straal aanbevolen, maar ik las gister een oud topic op bokt en daar werd teer sterk afgeraden. Ik denk dat ik hem vanavond in een bak water zet. Als meneer dat wil
even in een bak water werkt onvoldoende om de hoeven vochtiger te krijgen, enkele uren in de modder werkt wel. echter, als je paard gevoelig is maak je door de hoeven te weken de zool alleen maar zachter, dit zal de gevoeligheid dus niet wegnemen. het enige wat dan helpt is de hoefzolen gelegenheid geven om bij te groeien.

Nergens voor nodig. 
Marijuhhhhh schreef:Oke, maar een paard kan toch niet op zijn straal lopen. Dat is het gevoeligste deel van de paardenhoef, lijkt me vrij pijnlijk.
AnneOmie schreef:Ik vet of teer nooit!
) sannekeee schreef:Maar wat kan ik dan doen , om de hoefjes minder droog te krijgen ? Elke dag goed afspuiten ?

.