Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RianneH schreef:Ik ben bang dat dat volgens mij niet mag.. Zeker weten doe ik niet, maar ze zien liever niet dingen van school op het internet verschijnen. Niet alleen vanwege de rechten enz., maar ook om aparte verhalen tegen te gaan. Maar misschien kan ik wel met mn telefoon foto's maken, valt wat minder op dan zo'n enorme spiegelreflex
). Superboeiend! Zou hier idd nog wel meer over willen zien (met uitleg
)
femmefatale1 schreef:@arabesk en arno..
Zouden jullie het zelfde willen doen met een voet waar het ijzer er nog netjes onder zit???
En daar de foto's van willen plaatsen..

buster4ever schreef:arabesk nu heb ik zo even jou profiel snel doorgebladerd...en vind t allemaal erg intressant..
maar deze voet is dus waarschijnlijk van een paard wat geen ijzers heeft gedragen?..
nu ben ik benieuwd hoe ziet zoiets er uit als je dus een paard heb wat op hoefijzers heeft gelopen..
1. hoe ziet zo'n hoefwand er dan uit?...
Citaat:en als je paard hoefijzers draagt kan dat dan ook schadelijk zijn voor t hoefbeen in de hoef zelf?
Citaat:en hoelang doet een hoef erover om gaten van een hoefnagel dicht t maken? of gebeurt dat niet?
Citaat:en als je een hoef heb die op ijzers heeft gelopen en nu zonder beslag loopt vervormd ze voet dan weer terug of blijft het dan voor altijd samen geknepen?
Arabesk schreef:Vaak dunner dan een onbeslangen hoefwand. Die van onze paarden zijn bijna 2 cm dik en van sommige beslagen paarden zijn ze maar enkele millimeters dik. In boeken heb ik wel foto's gezien van hoe zo'n wand eruit ziet van de binnenkant als de hoef beslagen is. Dan is de chamignon structuur rommelig en beschadigd.
- rommelig en beschadigd is kan ik met zekerheid ontkennen, heb hier zo'n hoef dat we gebruiken op de cursussen. Ziet er gewoon intact uit hoor. Je verwart het wellicht met de sensitieve lamellen van een hoefbevangen paard ? Ook hieruit blijkt dat de lamellen niet de witte lijn is waar in genageld wordt!! 
. RianneH schreef:Ik zit 'in Utrecht'Voor de mensen die ook nog geinteresseerd zijn in verder delen van paarden, op de uni staan volledige skeleten, maar ook preperaten van halve paardenhoofden enz. De Shübertgalerij is waar ze staan, in het hoofdgebouw van Diergeneeskunde. Op zich valt het niet echt op als je zomaar binnen komt lopen, maar misschien is het verstandiger eens tijdens een open dag binnen te wandelen. Is echt heel interessant en zeker niet ranzig
Dus, aanrader!
Arabesk schreef:Joh begin dan lekker je eigen topic, of probeer het nog eens op het HN forum.

Jij beslist hoor.