Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Flashiej schreef:Ik heb nu echt alles al gebruikt wat jullie aangeraden hebben.. dettol, eau de javel, egyptische zalf, isobetadine, blauwsel,jodium, ... maar het wordt steeds erger en erger.. het verbetert voor geen milimeter!!!
Ze krijgt nu biotine en nog wat vitamines voor de voeten...
Pffff... meer weet ik echt niet meer
ik ben al een tijdje bezig met het steeds inspuiten ervan (gele fles met lange rode dop die in een soort punt eindigt, zal vanaaf ff de naam opzoeken) maar werkt niet echt geweldig.. van de week komt de hoefsmid er even naar kijken dus ik ben benieuwd wat die ervan zegt Ment schreef:Ik gebruik bij mijn paard (aan 4 benen rotstraal) CTC-spray, dit kan je kopen bij de dierenarts of misschien zelfs je hoefsmid. Na 2 weken dit spul spuiten zijn zijn stralen een stuk harder geworden en stinken ook niet meer zo...
Deze spray is eigenlijk bedoeld voor koeien en schapen, maar werkt voor paarden dus ook.
twister42 schreef:mijn hoefsmid geeft me als mijn paard last van rotstraal heeft een spuitje van Orbenin Dry Cow, gebruiken ze eigenlijk voor zachte koeienhoeven, twee keer spuiten en de rotstraal is weg, de werkzame stof die er in zit is Cloxacilline 500 mg. ook ik heb van alles geprobeert van blauwsel tot teer, betadine, tandpasta, zoolhardner enz enz ik weet niet hoeveel potjes en flesjes ik bijna tot de helft heb opgebruikt, maar ik heb ze allemaal nog, niets hielp, O, en heel vervelend ik had maar aan één hoef rotstraal.
Maar dit helpt wel heel erg goed tegen mok! Zelf geen ervaring met hoeven of klauwen, wij gebruiken altijd CTC spray. 

twister42 schreef:mijn hoefsmid geeft me als mijn paard last van rotstraal heeft een spuitje van Orbenin Dry Cow, gebruiken ze eigenlijk voor zachte koeienhoeven, twee keer spuiten en de rotstraal is weg, de werkzame stof die er in zit is Cloxacilline 500 mg. ook ik heb van alles geprobeert van blauwsel tot teer, betadine, tandpasta, zoolhardner enz enz ik weet niet hoeveel potjes en flesjes ik bijna tot de helft heb opgebruikt, maar ik heb ze allemaal nog, niets hielp, O, en heel vervelend ik had maar aan één hoef rotstraal.