Rotstraal

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Re: Rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 07:53

Ja ik denk zelf dat alles wat ontsmet niet verkeerd is...

Flashiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 11:47

Ik heb nu echt alles al gebruikt wat jullie aangeraden hebben.. dettol, eau de javel, egyptische zalf, isobetadine, blauwsel,jodium, ... maar het wordt steeds erger en erger.. het verbetert voor geen milimeter!!!
Ze krijgt nu biotine en nog wat vitamines voor de voeten...
Pffff... meer weet ik echt niet meer

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:31

Ik gebruik bij mijn paard (aan 4 benen rotstraal) CTC-spray, dit kan je kopen bij de dierenarts of misschien zelfs je hoefsmid. Na 2 weken dit spul spuiten zijn zijn stralen een stuk harder geworden en stinken ook niet meer zo...

Deze spray is eigenlijk bedoeld voor koeien en schapen, maar werkt voor paarden dus ook.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:27

Flashiej schreef:
Ik heb nu echt alles al gebruikt wat jullie aangeraden hebben.. dettol, eau de javel, egyptische zalf, isobetadine, blauwsel,jodium, ... maar het wordt steeds erger en erger.. het verbetert voor geen milimeter!!!
Ze krijgt nu biotine en nog wat vitamines voor de voeten...
Pffff... meer weet ik echt niet meer

heb je in nog geen maand tijd al deze producten geprobeerd, dat lijkt me niet goed hoor! Als het zo erg is als je beschrijft, waarom haal je er dan geen DA bij... Voor het zelfde heeft die wel een middel wat goed werkt en kan hij je er meer over vertellen..

Flashiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 11:24

DA, is da in belgie hetzelfde als veearts? die is er al denk ik zoon 10 keer bijgeweest! dusja... en die zei dat ik moest afwisselen van producten,anders worden haar voeten die producten gewend en betert het nie meer!
De veearts heeft me al die producten aangeraden, maar niets werkt.. ze is zelfs na gent geweestna de dierenkliniek, daar zeiden ze dat het wel zou overgaan!
Haar stal is nu super proper en droog, zodat de voeten niet nat worden
Verder ga ik nu eens dry feet proberen en tandpaste, schijnt ook te werken zeggen sommigen, al geloof ik er niet in
Oh ja, alles kan maar helpen zeker.
De hoefsmid is er ook al bijgeweest en komt deze week terug, zelfs hij weet niet meer wat er tegen te doen, dusja...
alles advies is steeds welkom...

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:27

Ik volg even: magic is is ook begonnen met het ontwikkelen van rotstraal Boos! ik ben al een tijdje bezig met het steeds inspuiten ervan (gele fles met lange rode dop die in een soort punt eindigt, zal vanaaf ff de naam opzoeken) maar werkt niet echt geweldig.. van de week komt de hoefsmid er even naar kijken dus ik ben benieuwd wat die ervan zegt

angel2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:19

Ik gebruik meestal zo'n ouderwetse pot teer!
In de straal flink wat teer met een prop watten (goed erin duwen met een hoevenkrabber of schroevendraaier). Bij mij werkt dit echt al na enkele dagen!!

let wel op dat je dit niet op de stalvloer doet (vlekken gaan niet weg!!)

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:45

Misschien helpt het om teatree olie te gebruiken? Aangezien al het andere niet schijnt te helpen. Je hebt het over een combinatie met schimmel. Teatree is zeer sterk schimmel en bacterie dodend. Je kunt dit bij de drogist of reformzaak halen. Schimmel is altijd na een paar dagen weg. Succes!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:36

Ook ik zit met hetzelfde probleem. Geen enkel middeltje werkt...
Tea tree wil idd soms werken. MAAR kijkt wel uit , het kan behoorlijk inbranden. Mijn paard kreeg er mok door.

Groetjes,

Maris

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:38

Ment schreef:
Ik gebruik bij mijn paard (aan 4 benen rotstraal) CTC-spray, dit kan je kopen bij de dierenarts of misschien zelfs je hoefsmid. Na 2 weken dit spul spuiten zijn zijn stralen een stuk harder geworden en stinken ook niet meer zo...
Deze spray is eigenlijk bedoeld voor koeien en schapen, maar werkt voor paarden dus ook.

Hier staat het spuitbusje ook in de medicijnkast, maar ik heb het al ruim 2 jaar niet meer gebruikt. Maar als je last hebt van rotstraal is het echt superspul. Hoef schoonborstelen, niet natmaken! Spray erop, 30 sec. laten drogen en nogmaals inspuiten. Dag erna herhalen en hierna om de 3 dgn. Je ziet de rotstraal wegtrekken. Als de stralen "rustig" lijken, dan laten bijsnijden door de smid, en nog 1x behandelen en hierna alleen als het nodig is.
CTC spray is alleen verkrijgbaar bij de DA, omdat het een geneesmiddel is!

lex10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:18

de straal goed droog maken dan een stro touwtje met teer er in doe of een watje met teer helpt goed

myjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:50

ik gebruik van die blauwe spray.. ken er effe niet zo opkomen.
maar zal het effe voor je nakijken.
goed droog houden, stal ook droog, dus niet teveel in de stront enzo laten staan.

myjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:50

ow jee ik zie dat het anwoord al eerder is gegeven het heet ctc spray inderdaad.
hopenlijk heb je er wat aan

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:15

Paard dat ik verzorg heeft ook rotstraal. Ik kon er paar dagen geleden hele stukken uithalen :s. Nu is het wel al beter, maar nog niet genoeg en hebben haar hoeven ook nog warm.
Om te verhelpen vette ik de onderkant in, maar hoorde zeggen dat het beter was van niet te vetten maar te teeren. maar hier lees ik dus dat dit ook nie zo goed is.

Wrm is het niet goed om de hoeven te vetten ? Ik had net de indruk dat het verbeterde.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:05

Ik heb wel eens meegemaakt dat een dierenarts zgn. 'droogzetters' voor koeien adviseerde bij rotstraal die niet wég te krijgen was, dat hielp erg goed! Ook niet onbelangrijk is dat het écht goed weggesneden wordt door de hoefsmid, en dat het paard voldoende beweging heeft.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:17

mijn hoefsmid geeft me als mijn paard last van rotstraal heeft een spuitje van Orbenin Dry Cow, gebruiken ze eigenlijk voor zachte koeienhoeven, twee keer spuiten en de rotstraal is weg, de werkzame stof die er in zit is Cloxacilline 500 mg. ook ik heb van alles geprobeert van blauwsel tot teer, betadine, tandpasta, zoolhardner enz enz ik weet niet hoeveel potjes en flesjes ik bijna tot de helft heb opgebruikt, maar ik heb ze allemaal nog, niets hielp, O, en heel vervelend ik had maar aan één hoef rotstraal.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 23:07

twister42 schreef:
mijn hoefsmid geeft me als mijn paard last van rotstraal heeft een spuitje van Orbenin Dry Cow, gebruiken ze eigenlijk voor zachte koeienhoeven, twee keer spuiten en de rotstraal is weg, de werkzame stof die er in zit is Cloxacilline 500 mg. ook ik heb van alles geprobeert van blauwsel tot teer, betadine, tandpasta, zoolhardner enz enz ik weet niet hoeveel potjes en flesjes ik bijna tot de helft heb opgebruikt, maar ik heb ze allemaal nog, niets hielp, O, en heel vervelend ik had maar aan één hoef rotstraal.

Hmmm, wij gebruiken dit om onze koeien droog te zetten, voordat ze afkalven Bloos Maar dit helpt wel heel erg goed tegen mok! Zelf geen ervaring met hoeven of klauwen, wij gebruiken altijd CTC spray.

Flashiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 11:20

Hoi
Haar voeten beginnen stillaan te beteren,
De cavalor dry feet, afwisselen met kopersulfaat( wel opletten voor de huid, brandt, op de huid doe ik eerst wat nivea om tebeschermen) en dan nog eens afwisselen met egyptische zalf, en het begint stillaan te beteren
Heb ze doen door de modderen ploeteren en dat deed wonderen, echt!!!
Khoop dat het zo blijft vooruit gaan:)

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:15

Een droge stal en vaak de hoeven uitkrabben kan al heel wat ellende voorkomen.
En anders CTC spray, werkt super snel!
Hoop dat het verder goed blijft gaan!

Flashiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 15:30

EINDELIJK goed nieuws
Hoefsmid is net geweest en rotstraal is zo goed als weg
EUFORIE:) BLIJ... HOOP dat het nu zo blijft..

Dankje allemaal
-xxx-

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:58

Zorg er in ieder geval voor dat je niet elke dag zijn stralen nat maak, houdt het zo droog mogelijk als je kan. Verder werkt CTC spray (bij de DA te koop, kost niet veel) erg goed en zorg dat je bijv. Zeewier iedere dag door zijn voer mengt. Zeewier is te koop bij een paardenwinkel en bij mijn paard helpt het super goed. Mijn paard heeft namelijk altijd 'slechte', zwakke, zachte stralen maar sinds ik die zeewier door zijn voer geef, gaat het perfect!!
Eventueel kan je hier op bokt ook kijken voor een hoefschoen, zodat het even super goed kan genezen en droog blijft.

Veel succes...

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:06

Ik vraag mijn vriend even, die heeft erg veel verstand van paardehoeven en ook veel ervaring met rotstraal.....Morgen antwoord

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:22

Bij magic is het nu ook al zo goed als weg!
Eerst is de hoefsmid even langs gekomen waardoor het al beter werd. 1x in de week was ik haar benen met betadine ivm mok en dan pak ik haar hoeven ook gelijk even mee door ze flink in te soppen met betadine, afspoelen en goed drogen. Daar knapte het al gelijk heel erg mee op, nu heb ik 2 x hoof and sole hardner gespoten en ze zijn weer helemaal hard. Nu blijf ik alleen de hoeven 1 keer per week schoonmaken met betadine en zodra ze weer zacht worden spuit ik er weer die hardner op maar so far so good!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:49

twister42 schreef:

Hoeveel heb je daar van nodig voor 1 hoef ?

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:42

een half spuitje, twee keer een beetje, en dan blijft er nog over.