Wisje flink kreupel, alleen rechtsom bij teugels op maat..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cissi_D

Re: Wisje flink kreupel, alleen rechtsom bij teugels op maat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:13

Jeetje, hoeveel pech kan je hebben met je paarden zeg!
Ik schrok al toen ik je onderschrift las...
Ben benieuwd wat de andere radioloog zegt. Sterkte ermee in ieder geval! En hopelijk kun je nog zoveel mogelijk met haar gaan doen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:46

Ohh Arme jij..
Ik leef ontzettend met je mee.. Je zou haast gaan denken dat het aan jou ligt.. Maar je weet dat dat zeker niet zo is!

Ik vind het echt heel erg sneu.. Sterkte meis!

Kusje

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 01:47

jeetje renske, wat sneu voor je.

hopelijk kom je ooit nog een fatsoenlijk sportpaardje tegen.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 02:15

pfff net je topics een beetje doorgelezen, hoeveel pech kan een mens hebben he?
kan je niks doen om te pijn te verzachten? hier staat een paardje met atrose in het been en die krijgt gelatinaat en heeft er soms maanden geen last van of is het miss anders omdat het in de nek zit? ik roep maar wat hoor.
sterkte!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 02:38

Sjee zeg, hoeveel kan het tegenzitten... Sterkte!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:07

Jeetje, wat rot voor je!
Ik zou toch ook Steffi erbij halen hoor, zij kan ook heel veel met acupunctuur ed. Al is het alleen maar om achteruitgang te voorkomen. Sterkte ermee.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:16

hey renske,
idd dikke pech, toch duim ik voor je dat het allemaal goed komt one way or another..
sterkte ermee

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:31

Hey bah, wat naar allemaal! Ik ben er nog niet zo lang dus ken de andere verhalen niet, maar wat een pech heb je gehad zeg! Ik duim voor je dat het allemaal nog enigsinds mee blijkt te vallen en dat je er nog jaren een fijn recreatiepaard aan hebt!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:58

Echt zwaar kl*te voor je Renske....
Ik hoop voor je dat Wisje nog de nodige jaren pijnvrij bij jou kan blijven als boscrosspownie Knipoog
Sterkte!!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:33

aaargh wat balen zeg! En inderdaad, dat het nou net jou weer moet overkomen. Gelukkig was de laatste reactie van de DA weer enigszins positief. Heel veel sterkte toegewenst Ach gut

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:04

Is er nog nieuw nieuws? Ben je al weer met haar aan het rijden in het bos? Ik hoop dat het met jou een beetje gaat. Het valt toch niet mee om dit soort nieuws te incasseren en weer verder te gaan.
Het hoeft niet over te zijn als een paard artrose heeft, ik heb op mijn inmiddels overleden fargo heerlijke ritten gehad samen buiten. Hij deed het heel goed op MSM met glucosamine. Hij had allerlei slijtage in zijn voorbenen, onderhoef, overhoef, hoefkatrol en mee; hij kreeg dat weer onder controle met juist beslag en MSM en glucosamine. Ik hoop zo dat het voor Wis ook mogelijk is om lekker buiten aan de slag te blijven samen met jou. Mijn Wis is een heerlijk buitenpaard dat veel durft en dankzij zijn peesblessure stap ik heel wat af met hem, maar ik geniet elke keer als ik er op zit. Heel erg veel sterkte meid!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 21:06

bedankt voor alle reacties Lachen
Heb de DA nog niet gesproken, bel hem morgen even
verder komt Steffi 12 november Wisje helemaal nakijken en naja ik heb me er bij neer gelegd dat ze geen sportpaard zal zijn
Recreatiepaard gaat helaas ook niet vlekkeloos, stappen op straat gaat prima, maar in het bos is het bijna rodeo rijden...niets dan de rem erop, komt nu zelfs voor flink van de grond, bokken, omdraaien, kortom: gruwelijk dwars en heb het flink in mn rug van het buitenritje van gister Scheve mond
de ellende is dat Wis eigenlijk nog hardstikke groen is, niet goed genoeg weet dat ze moet luisteren naar degene die op haar rug zit en simpelweg geen paard is dat aan 1-2x per week rustig rijden genoeg heeft..hopenlijk verbeterd dit nog of vind ik een manier om haar beter te laten luisteren, zo is het nml echt een gevecht in het bos en heeft het niets meer te maken met gezellig met je paard relaxed het bos in gaan...

bokken of steigeren is iets wat ze nog nooit gedaan heeft, en in het bos kwam er echt een enorme trucendoos tevoorschijn, zó jammer.. op die manier is het voor haar ook niet leuk, ik heb haar vrij rond gezet in d ehals omdat ze haar hoofd alle kanten op gooit en vervolgens dus omdraait, en elke staak poging eindigde in zweep+sporen moeten gebruiken om verder te kunnen komen
2x hielp het om ff niets te doen, even gewoon rustig stilstaan, tot ze stopt met 'terugvechten' en dan weer de goede kant op te rijden
helaas had ze het trucje daarna door en werd ze alleen maar stouter
in de tijd dat ik 4-5x per week in de bak reed, waarvan minimaal 1x echt flink les kon ik wel in mn eentje buitenrijden, dan wist ze waar ze stond en dat ze niets in te brengen had, toen kon ik wel met een los teugeltje door het bos hobbelen, oke ze was kijkerig maar ze ging wel de goede kant op
los teugeltje was nu terug naar huis toe gaan Scheve mond

kortom een tegenvaller die ik ff niet echt kan gebruiken!
morgen ga ik op ander terrein buitenrijden, samen met iemand anders(die helaas ook geen echte held als paard bij heeft maargoed Knipoog )
gister thuis was nml samen met d eongelofelijk dwarse Dee van 22 jaar die in die 22 jaar nooit fatsoenlijk buiten heeft kunnen ridjen en het vertikt om van huis af te gaan, niet echt het ideale voorbeeld voor Wis
ga dus morgen samen met iemand anders ergens rijden en dan donderdag ff thuis in de bak en daarna een rondje dorp of klein stukje bos ofzo, op hoop van zegen Knipoog

Ivm mn 2 andere kneusjes heb ik hier ook eea staan aan glucosamine en cortaflex, na overleg met DA en Steffi zal ik wrsch ook zoiets voor Wis gaan gebruiken
overweeg ook een infuus Tildren te geven, dir verrichtte en klein wonder bij mn pony Destiny(alleen kost het een goede €400,- Scheve mond wat 1 tot 2x per jaar herhaald moet worden.. )

wel 1 lichtpuntje, paard van een vriendin van me heeft ongeveer dezelfde artrose als Wisje, en die loopt er al jaren recreatief mee rond, zoncder dat t erger is geworden Lachen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 07:54

Het is inderdaad balen dat ze nog zo jong is en nog niet goed doorgereden...kan begrijpen dat het buitenrijden nog moeilijk gaat...bij die van mij gaat het met zijn 2en goed, was zaterdag alleen het pad op en neer gelopen en er bijna afgevallen dan merk je pas dat je nog wat africhting te kort komt hi hi hi
Hopelijk gaat ze haar eigen in de toekomst beter gedragen, als je volhoud zal ze vanzelf wel begrijpen wat de bedoeling is..
Ben ook erg benieuwd of Steffi voor verbetering zou kunnen zorgen dat zou dan toch wel heel fijn zijn..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:28

Jeetje jij hebt echt met je paarden zeg Ach gut
Ik leef met je mee, wat een domper... Dacht je eindelijk weer een lekker sportpaard te hebben krijg je dit Verdrietig

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:13

jeetje rens, wat moet je hier nu op zegge, ik wil je alle sterkte wensen, ik vind het zo ongelovelijk rot voor je en je 3 paardjes zijn echt super allemaal... en dan dit weer met wisje.. nogmaals heel veel sterkte

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 14:17

thnx Lachen
inmiddels is Wisje een paar keer mee naar het bos geweest met anderen erbij, maislandjes crossen en alles, gaat iedere keer braver en beter gelukkig, en ze blijft goed lopen *klopt meteen even af*
12 nov. komt steffi vd laarse en dan ben ik benieuwd of ze nog iets verbeterd kan worden ofzo Lachen
maar het blijft hoe dan ook erg zuur Verdrietig

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:32

Renske_ schreef:
Slechter nieuws dan dit kon ik niet krijgen...

artrose in de hals, bij overgang naarhet borstbeen

Ik leef met je mee,ook mijn derde jonge paard had arthrose in de halswervels.Niet alleen de overgang naar het borstbeen(daar zat ook een breukje in)maar ook nog in 5 andere halswervels)
Ik had ze pas anderhalf jaar en ze was pas 7.

De breuk is ws ontstaan doordat ze vastgelegen of een paar rare bokkensprongen had gemaakt.

Heel veel sterkte met je besluit.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:22

Is er nog nieuws over Wisje? Gaat het buitenrijden nog een beetje lekker? En hoe is ze verder? Hoop dat het een beetje goed met jullie gaat!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:18

jeetje zeg het zit je echt niet mee...
succes maandag met steffi ik ben benieuwd wat eruit komt!

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:44

En is Steffi al geweest?
Wat zei ze?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 17:42

Hier ben ik weer, met nieuws, raaaaar nieuws!

vlak voor steffi hier was belde de DA, de professor van de andere kliniek(waar ze deze gevallen vaker zien) had de foto's beoordeeld en zijn conclusie was: niets mis met die hals!
dus géén artrose! het vage wat ze zagen kon liggen aan de moeilijkheid van de plaats om foto's te maken of bv een scheve wervel, maar iig was het beslist geen artrose.

Vlak daarna was steffi hier, en Wis had C5/6 muurvast zitten en wat verschoven, en ook zat haar linkerschouder niet helemaal zoials het hoorde
voor de behandeling kon wis niet opzij buigen in haar hals om een snoepje te volgen wat je naast haar hield, ook reageerde ze geïrriteerd tijdens t onderzoek
na de behandeling kon ze het snoepje perfect volgen, en iets later stond ze heel blij en verbaasd rond te kijken met haar hals helemaal dubbel geklapt opzij gebogen, Wis was erg verbaasd dat ze dus zo ver om kon kijken, zag er echt té schattig uit, stond om zich heen te kijken, zo ver mogelijk om te kijken en weer voor zich uit om vervolgens wéér helemaal opzij te kijken, en daarna meteen de andere kant op helemaal opzij kijken, om daarna heel verbaasd weer voor zich uit te kijken. ook reageerde ze niet meer geïrriteerd.
er zat haar van te voren dus duidelijk iets dwars!
eind dit jaar komt Steffi nog een keer, dan kijkt ze ook meteen naar Quentin.
Tot die tijd ga ik 3x per week met Wis aan de gang, veel stappen en haar daarin heel los maken dmv stelling vragen en wat wijken etc en wat galloperen.
Eind dit jaar kijken we verder en hoop ik dat ik een helemaal hersteld paardje heb

maar je snapt dat ik al stomverbaasd was toen de DA belde dat er dus geen artrose zit, en nog verbaasder was ik toen Wis na steffi's behandeling zo ontzettend soepel was geworden in haar hals!

voor nu dus erg positief nieuws!! Hopen dat het zo blijft!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:56

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
JOEPIE! Dat is nog eens goed nieuws!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:07

Wat een goed nieuws!!!! Niks afgekeurd dus.
Wat een ontzettende mazzel zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:09

Dat klinkt goehoeed!
Gelukkig zeg!

Maar wat raar van de da zeg..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:10

oh wat een super nieuws zeg...wat zul jij blij zijn nu...
Hopelijk kun je volgend jaar weer lekker aan de gang en de wedstrijden onveilig gaan maken..