bekappen en beslaan

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natuurlijk bekappen of traditioneel bekappen

traditioneel bekappen
31 (25%)
traditioneel bekappen en beslaan
48 (39%)
natuurlijk bekappen
23 (18%)
natural balance bekappen
4 (3%)
natural balance bekappen en beslaan
5 (4%)
nooit ijzers wat er ook is ook al zou ik het paard hierdoor niet kunnen gebruiken
11 (9%)

Totaal aantal stemmen: 122

jan__timmer

Re: bekappen en beslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 11:51

JoviBan schreef:
Lenneke_ schreef:
Ach, voetballers voetballen ook op schoenen met noppen en niet op blote voeten

De voetbalschoenen doen ze aan vlak voor de training of wedstrijd en gaan meteen na afloop weer uit.

en bij paarden draai je net voor de wedstrijd er proppen (kalkoenen) in Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:41

jan__timmer schreef:
maar er zijn veel paarden die niet goed lopen op hoefschoen vanwege de manier hoe het gewicht er dan onder zit

neem nou bijvoorbeeld een gangenpaard zoals de ijslander die kan een gang helemaal kwijt raken door een hoefschoen als ie die draagt
Daar heb ik niks mee te maken.
Wat een ander doet moet de ander weten,maar onder de hoeven van mijn paarden komen als het moet wel hoefschoenen.
Mocht ze er niet mee kunnen lopen door wat voor reden ook,dan los ik het wel anders op.
Geen ijzers,wel hoefschoenen,en anders niet meer rijden.
(ik praat nu wel makkelijk,want ze heeft super hoeven,dus ik heb niks te klagen)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:16

Dat is ook wel een kwestie van trainen. Onze ijslander loopt nu in de winter ook op hoefschoenen (in de zomer groeien de hoeven hard genoeg, dan is het niet nodig). Als we in de bak trainen is dat zonder hoefschoenen, en dan tolt hij prima. In het bos, met hoefschoenen aan allevier de benen is dit inderdaad lastig, omdat de achterschoenen kleiner en dus lichter zijn, en omdat hij nog moet wennen om met schoenen te lopen, maar ook dit komt vast wel goed. En voor mij geen reden om er ijzers onder te slaan. Onze fjord heeft ijzers gehad (een jaar of 5) en ik was echt geshockeerd van hoe slecht haar hoeven daarvan werden (zacht, brokkelig en steil, met juist weer een platte zool). We willen dus erg graag zonder ijzers. Gelukkig heeft de ijslander nog nooit ijzers gehad, hij heeft dan ook echt heel mooie natuurlijk hoeven.