Mazzel naar de kliniek... iets met zijn kroongewricht??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

Re: Mazzel naar de kliniek... iets met zijn kroongewricht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 21:47

sannuhh schreef:
Dat is opzich ''goed'' nieuws!! Wat met overhoef was je echt ver van huis geweest...
Nu maar hopen dat wat hij heeft, iets onschuldigs blijkt de zijn, wat makkelijk op te lossen is.
Vind het altijd zo leuk om naar jullie te kijken, als jullie bij ''ons'' op wedstrijd zijn!!

Ik moet positief blijven, dus: Dan hoop ik je snel weer te kunnen "verrmaken" met onze kunsten Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:51

Dat is wel het beste positief blijven!
Ik wens jullie allebei het beste en ik houd dit topic even in de gaten.
Ik kijk altijd samen naar jullie met Annemiekvm, van de haflinger Tommie. Knipoog

Kan het trouwens niet zijn dat er in zijn hoef wat scheelt? Of is hij daar ook al uitgebreid op onderzocht?

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 21:53

De DA dacht wel dat met ander beslag iets zou kunnen veranderen, maar dat ligt eraan wat er precies aan de hand is.....

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:05

Dat is zo.
Heb je al eens een thermografie laten maken?

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:18

1 ding, mazzel heeft mazzel, dat hij nu op de lingehoeve staat. Deze mensen weten waarover ze praten.

Mijn paard heeft er 3 maanden geleden ook gestaan. Ik heb een ct-scan laten maken, en daar kwam uit dat ze een beschadiging had aan de diepe buiger. Een verkleving en een ontsteking. Ik heb haar 3 weken op de buut gehad, speciaal beslag (open teenijzer, omgekeerd ijzer met zooltjes en kit). Dit heeft bij haar super geholpen, ze loopt niet meer kreupel, en ze gaat eigenlijk als een tierelier.
Heb je als DA Erik Bergman? Echt het zijn topmensen daar, ze komen daar er echt wel achter wat het nu is.

Iedergeval heel veel succes en sterkte

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:45

En hebben jullie vandaag nog uitslagen o.i.d gehad? Ik ben erg benieuwd, heb je inderdaad een keer zijn rijden en dat was echt genieten. Hoop dat Mazzel er snel weer bovenop komt Lachen

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 22:21

Het is niet te geloven.........

Ik zou tot half zeven gebeld kunnen worden door de dierenarts. Om 18.00 zou ik Ellis ophalen en zouden we samen naar Mazzel gaan. Komen we daar aan (ondertussen nog steeds geen telefoon) waren er bijna geen auto's meer op het terrein. Als eerste loop ik natuurlijk naar Mazzel. Er waren onderzoeken gedaan, zijn haren waren helemaal weggeschoren. Hij zag er vrolijk uit, gelukkig.
Daarrna liepen we naar de receptie, daar aangekomen, wordt ons verteld dat alle dierenartsen weg zijn en er niemand is die ons kan vertellen wat er aan de hand is....

De desbetreffende da die Mazzel zou onderzoeken was alleen 's ochtends geweest een andere heeft Mazzel onderzocht. Het was niet mogelijk om de da op dat moment te bellen.

Zonder info zijn we dus naar huis gegaan. Morgen zouden ze mij echt bellen.... Hopelijk. En anders bel ik!!!!

Ik weet dus nog niks.... Helaas. Het lijkt wel of ik enorm op de proef word gesteld, steeds maar weer wachten op wat er nu aan de hand is....
Ben het wachten nu wel zat!!!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:23

Hè, dat is echt balen.. Ach gut
Wel een beetje slordig dat er zo lang over gedaan wordt.
Sterkte met wachten!

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:29

Dat is wel balen zeg. Ik had gehoopt jouw en mazzel zaterdag weer bij de haflinger wedstrijden te zien starten maar dat is dus niet het geval. sterkte.
Krijgt mazzel nu Siliconen ingespoten bij zijn ijzers?

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 22:38

Stroedel schreef:
Dat is wel balen zeg. Ik had gehoopt jouw en mazzel zaterdag weer bij de haflinger wedstrijden te zien starten maar dat is dus niet het geval. sterkte.
Krijgt mazzel nu Siliconen ingespoten bij zijn ijzers?

Helaas, dat gaat voorlopig niet lukken (hopelijk gaat het ooit wel weer lukken).

Mazzel had 2componentenkit met zooltje onder zijn ijzers. Dit had helaas niet het gewenste effect. Wat ze nu gaan doen, weet ik niet. Is waarschijnlijk afhankelijk van de diagnose....

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:56

erg balen voor je dat je paardje niet goed loopt en dat je nog steeds niet weet wat het is . sterkte

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:20

Wat jammer dat ze je zo laten wachten. Ik zou vandaag gewoon zelf bellen naar ze, voordat ze weer weg zijn. Ik hoop dat je positief nieuws krijgt.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:57

sterkte.. ben nu echt wel benieuwd. Kan me voorstellen dat t lang wachten is..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:19

Allereerst heel veel succes. Mijn haf heeft artrose en ik heb ook lang gedubt aangezien de ene dierenarts wel artrose zag en de andere niet. Uiteindelijk is duidelijk geworden dat het toch artrose is en heb ik met zooltje onder de ijzers nog een hele tijd kunnen rijden. Inmiddels is ze wel echt met pensioen, maar zij is inmiddels ook 19 jaar. Als je vertrouwen hebt in je paard komt het vats wel weer goed, weg gaan deze problemen nooit, maar je kan er wel mee leren werken.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 21:09

Ik heb weer nieuws... Nou ja, eigenlijk niets!!!! Ik weet niet wat ik er van moet denken. Word er moedeloos van!!

Uit de echo is niks naar voren gekomen. Wel zijn ze door middel van verfijning van uitverdoven er achter gekomen dat het in het hoefgewricht zit of daar in de buurt. De dierenarts gaf mij 2 opties.
1. medicijnen en speciaal beslag en rust
2. een ct of scinti

Ik heb voor het laatste gekozen, wil nu toch duidelijkheid. De DA gaf ook de voorkeur voor deze keus alleen zag nog problemen bij de verzekering. Hij heeft ze gebeld en ze betalen tot het bedrag waar ik Mazzel voor heb verzekerd. Woensdag zal de CT scan plaatsvinden. Hopelijk komt daar wel wat uit, het blijft toch vreemd. Zo kreupel en al zo lang en niks kunnen vinden.

Hij staat nu weer thuis en dinsdag gaat hij weer die kant op voor de CT.

Het wordt helaas nog steeds vervolgd... Ik moet nog ff geduld hebben.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:14

hej
jeetje joh..wat een gedoe allemaal
hopelijk krijg je met die ct scan duidelijkheid en weet je waar je voor staat.
sterkte ermee!!

groetjes

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:41

ik volg je verhaal op de voet, heel veel sterkte dinsdag en ik hoop dat je nu te weten komt hoe en wat....

bij mijn pony weten ze nu intussen ook niet meer zeker wat het nu is, dus ik weet wat je doormaakt, heel vervelend....

mijn pony is nu ook al 3 maanden kreupel, 2x bij de kliniek geweest en nog niet goed, zelfde verhaal als bij jullie alleen is onze laatste diagnose gelukkig wat positiever (zinenova is niet goed, dus ingespoten) ik hoop dat jullie snel weer lekker samen rijden!!!!

succes!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:43

In elk geval weten ze nu wel waar ze moeten zoeken, dat is in elk geval een stap in de goede richting.

Ik moet ook dinsdag weer naar de kliniek, kunnen we samen zenuwachtig zijn. Ik zal voor je duimen.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 07:00

En ik voor jou Knipoog

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:22

He dat schiet ook niet op ! Succes en ik hoop dat je snel meer weet. Lachen

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:31

Ik hoop dat je nu eindelijk snel weet wat hij mankeert. Ik zou gek worden. In ieder geval veel succes met Mazzel.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 20:47

Om het nog erger te maken..... IK WEET NOG STEEDS NIKS!!

Eind van de middag zou de DA bellen. Toen dit niet gebeurd was ben ik gaan bellen. Om half 5 en half 6 en de desbetreffende dierenarts was steeds niet in de buurt. Hij moest iedereen nog bellen dit kon ook nog begin van de avond gebeuren volgens de assistent. Omdat het ondertussen te laat was om langs te gaan, heb ik Mazzel dus niet kunnen zien.

Tot op heden ben ik nog niet gebeld en ga er vanuit dat dat ook niet meer gaat gebeuren.

Ik baal en voel me heel erg verdrietig.... Ik ben het wachten zo ontzettend zat!!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:55

Ik weet helemaal hoe je je voelt. We hebben elkaar per pm al gesproken. Maar wil je toch nog een keer sterkte wensen!

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:05

Kan je er niet gewoon heen zonder afspraak .. Je hebt toch recht om je eigen paard te zien ? Dan kan je daar gewoon een dierenarts aan spreken. Ik vind dit ronduit slecht, hoe er met mensen omgegaan wordt. Mensen zijn bezorgd over hun dieren en laten ze daar achter .. maar als er dan zulke slechte communicatie is worden mensen nog bezorgder.. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel wat hoort!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 21:18

Twinklebel schreef:
Ik weet helemaal hoe je je voelt. We hebben elkaar per pm al gesproken. Maar wil je toch nog een keer sterkte wensen!

Bedankt!!

@ GirlyMelis: Ik baal enorm dat ze niet gebeld hebben, maar kan me wel voorstellen dat ze het enorm druk hebben. Houd mijzelf gewoon voor dat er een spoedsituatie tussen is gekomen....