jiehaaa schreef:@ Draumpje, bij mijn merrie vraag ik me ook af of het niet door een trauma van buitenaf is ontstaan (het betreft 1 fragment, spronggewricht is dik geworden na een ongelukje op de drafbaan), de DA heeft zich daar nog niet over uitgesproken. Kon jouw DA ergens aan zien dat het geen groeistoornis betrof?
Ik zal wat foto's plaatsen van de sprong van mijn merrie:
wel, bij dit specifieke geval was het bekend, de hengst stond bij de fokker op het land met moeders en nog een paar dieren met veulen, en heeft daar waarschijnlijk een trap op de achterknie gekregen
dit is direct gaan zwellen en ipv geduld te hebben zijn ze vrij snel al vocht gaan draineren waardoor de vochtophoping alleen maar steeds groter werd (maatje voetbal)
maar uiteindelijk heft fokker gezegd, dit word niks meer = slager en toen heeft die vriendin van me hem gekocht ...
maar buiten dat het bekend was, was het bij hem goed te zien volgens de DA dat dit niet een "natuurlijk" gegroeid iets was..
de vorm van de beschadiging aan het gewricht en de ocd's en hoeveelheid stukken dat het uit bestond(tellen heeft ie maar niet geprobeerd
)