hoeven vetten of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: hoeven vetten of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:44

maikymouse3 schreef:
waarom vet elke grote stal dan de hoeven van een paard in? Dit doen ze echt niet alleen omdat het mooier staat , zulke mensen weten immers wel beter als het vet juist slecht is voor de paardenhoef Lachen

Misschien dat elke grote stal dezelfde gedachtengang als jij hanteert: "oh, de rest doet het... Klanten gaan zeuren als je het niet doet, dus dan doen wij het ook..."

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:46

Iets doen omdat het wel zo zou horen is het domste wat je kunt doen

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 18:21

Lenneke_ schreef:
Iets doen omdat het wel zo zou horen is het domste wat je kunt doen

Nou inderdaad! Iets mag wel zo horen, er moet wel een reden achter zitten en niet omdat 'iedereen het doet' Zoals het bekende zinnetje: als zij in de sloot springen, dan doe jij het toch ook niet?'

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:21

Zeb schreef:
Mijn hoefsmid heeft mij aangeraden om 1x per week de hoeven goed nat te maken en dan in te vetten, dit omdat mijn paard last heeft van afbrokkelen en inscheuren.. Het vet houdt de hoef dan soepeler.

Ja dat moet ik ook doen bij één van onze pony's. Van de andere twee vet ik ze nooit. Lachen

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:27

ipv van invetten borstelen wij de hoeven na het werk altijd schoon op de spuitplaats, met water dus. Zo kan er geen rommel/zand achterblijven en kun je de hoeven goed in de gaten houden. En als je denk dat ze wat zompig worden, dan kun je er 1x per week iets van blauwsel op spuiten tegen infectie etc.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:42

Maar, ik hoor hier verschillende mensen die de plek rondom de waterbak laten overstromen: en mok? Ik blijf er mee bezig! Zijn jullie paarden mokproof of.. ?

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:39

Ik vet de hoeven in zodra het land erg nat is want anders gaan der hoeven soort van losweken en dan ben ik weer weken zoet met een kreupel paard. En in de droge periode smeer ik ze juist weer in met hoefvocht om er juist vocht in te krijgen .