Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marrianne schreef:woow ik schrok erg van de eerste paar foto's maar nu ziet het er mooi uit
mag ik vragen hoe het paard zo aan die hoefverwonding is gekomen?
Germatje schreef:Jeetje he! Wat een sterk paard zeg! Het is ongelooflijk dat een hoef zo mooi kan herstellen.
Hoe is het nu met het hoefbeen, is dat wel goed?
KiWiKo schreef:sterker nog de hele hoef hebben ze in een keer opengemaakt. De ontsteking zat er al, alleen hij wilde de voet niet meer geven, want dat deed gruwelijk pijn voor het dier. De hele losse wand is toen gelijk weg gehaald. Dus de hoef is gelijk helemaal aan de buitenkant tot bijna de kroonrand weg gebikt. Was nog een heidens karwei omdat de hoefwand zo een 2 cm dik was.
lotteke schreef:wat is er dan goed gekomen? het paard is voor zijn leven verziekt en heeft pijn. De losse wand weghalen stelt niets voor, maar het hoefbeen vernield daar doe je niets meer aan, dus het paard komt NIET GOEDzo, ik opende het topic zag de foto en kreeg even dit effect
werkelijk nog nooit gehad, maar schrok echt even.
Het is inderdaad wel een hele verbetering zeg! en wat een werk.
titel klopt ook zeker wel, mooi om te zien dat het goed gaat!
meredith schreef:KiWiKo schreef:sterker nog de hele hoef hebben ze in een keer opengemaakt. De ontsteking zat er al, alleen hij wilde de voet niet meer geven, want dat deed gruwelijk pijn voor het dier. De hele losse wand is toen gelijk weg gehaald. Dus de hoef is gelijk helemaal aan de buitenkant tot bijna de kroonrand weg gebikt. Was nog een heidens karwei omdat de hoefwand zo een 2 cm dik was.
okay het paard had dus een losse wand, dit is altijd pijnlijk dat verklaard dus de lange tijd dat er mee doorgelopen is. De ontsteking zelf kan nooit zolang blijven zitten.
De aantasting van de lederhuid had een gemiddelde dierenarts of hoefsmid zo kunnen zien. Je steekt je kapmes in de witte lijn en als deze doorschiet weet je al wat er aan de hand is. Ik denk dat hein geen ontsteking heeft gezien.En de gaten in het hoefbeen? volgens mij ben je dan een dier in het leven aan het houden die totaal geen functie meer heeft en 9 van de 10x pijn heeft.
Ik snap de eigenaar van dit paard ook niet, je laat een paard eerst met een hoef van 15 cm rondlopen 1.5 jr lang en dan kosten maken aan een dierenarts en het paard stikt van de pijn en komt niet meer goed. Wat was het advies van hein dan?
meredith schreef:En ik zag dat hein al de dierenarts bij dit paard op stal was, had hij niet eerder wakker kunnen worden?