Ontsteking in Peesschede

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hansieh

Re: Ontsteking in Peesschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:05

Citaat:
Nu staat ze voorlopig 6 weken op boxrust ( het arme diertje)En mag ik 1 of 2 keer per dag 20 min stappen op een vlakke ondergrond, of een lichtverende.

Fijn om te horen dat je naar de visdonk geweest bent. Alleen wat jammer is om te lezen dat je je niet aan je voorschrift houdt. Je zegt namelijk dat je paardje 6 weken boxrust moet hebben.

Citaat:
Kijk als ik er ben zet ik er om even uit te mesten even in, maar dan blijft ze rustig en als ze gek gaat doen kan ik haar WEL kalmeren en staat ze zo weer rustig.

Dat betekent ook echt rust niet los in de bak en niet rollen in de bak alleen boxrust en dan dat stappen. Uit ervaring met ons eigen paard kan ik je zeggen dat het een hele goede behandeling is maar dat je echt aan de voorschriften moet houden. Want dan is de kans van slagen ook het grootst. En ze worden na verloop van tijd vanzelf rustiger op stal en met stappen.
Je moet gewoon zorgen dat je je voer halveert. In dit geval moet je zorgen dat ze voldoende hooi heeft om zich bezig te houden.

Bij ons paard is in november begonnen met de behandeling en we hebben ons strikt aan de voorschriften gehouden.
We zijn nu een paar maanden verder en we rijden hem weer en zijn hem aan het opbouwen.
En dan te weten dat dit paard hoog in de dressuur gelopen heeft en toen dit probleem geconstateerd werd er werd verwacht dat dit paard nooit meer terug in de sport zou komen en waarschijnlijk alleen nog maar recreatief gereden zou kunnen worden. Nu we de laatste keer terug zijn geweest voor controle en er werd gezegd dat de kans dat hij terug de sport in kan zeer groot is. En dat het nu gewoon een kwestie is van goed en voorzichtig opbouwen.
Dus ik weet dat dit een zeer goede behandeling is en dat het zeker een kans van slagen heeft maar dat er een aantal regels zijn om succes te kunnen krijgen.

Dus hou vol en zorg dat iedereen van jouw paardje afblijft en dat jij hem alleen doet. Dan is de kans op succes het grootst. Veel succes.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 07:11

hansieh schreef:
Citaat:
Nu staat ze voorlopig 6 weken op boxrust ( het arme diertje)En mag ik 1 of 2 keer per dag 20 min stappen op een vlakke ondergrond, of een lichtverende.

Fijn om te horen dat je naar de visdonk geweest bent. Alleen wat jammer is om te lezen dat je je niet aan je voorschrift houdt. Je zegt namelijk dat je paardje 6 weken boxrust moet hebben.

Citaat:
Kijk als ik er ben zet ik er om even uit te mesten even in, maar dan blijft ze rustig en als ze gek gaat doen kan ik haar WEL kalmeren en staat ze zo weer rustig.

Dat betekent ook echt rust niet los in de bak en niet rollen in de bak alleen boxrust en dan dat stappen. Uit ervaring met ons eigen paard kan ik je zeggen dat het een hele goede behandeling is maar dat je echt aan de voorschriften moet houden. Want dan is de kans van slagen ook het grootst. En ze worden na verloop van tijd vanzelf rustiger op stal en met stappen.
Je moet gewoon zorgen dat je je voer halveert. In dit geval moet je zorgen dat ze voldoende hooi heeft om zich bezig te houden.

Er staat ook dat ze gevraagd heeft of ze Izzy even mocht laten rollen hoor. Ze mag hem ook in een kleine wei zetten, daar kan ze net zo idioot in doen als in die longeerbak daar. (Ja de grote die hij noemde komt aardig overeen)
Ze doet echt niet zomaar iets, dus doe nou niet of ze het advies van de arts zomaar even in de wind slaat.

Daarnaast kan een paard met aan de hand stappen ook helemaal uit zijn kokosnoot gaan en Izzy vastzetten is ook veel gevaarlijker. Want of Izzy terwijl ze vaststaat even met vier benen de lucht in springt, of in dat bakje, dan denk ik toch dat het bakje veiliger en verender is voor haar been dan de betonnen vloer.

Ik ken Izzy, al jaren. Ik heb haar voor haar vorige eigenaar nog een tijdje gereden samen met mijn vriend. En Esther doet precies wat het diertje nodig heeft. Daarnaast weet ik ook wat er allemaal besproken is bij de kliniek, daar ik en mijn vriend erbij zijn geweest.

Es, ik duim voor je dat je die IRAP mag gaan doen. (ik wilde bijne "we" zeggen Knipoog ) JE weet dat we altijd klaar voor je staan. (maar voed je paard volgensde keer even op dat ze de trailer niet zo smerig maakt Clown )

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 08:53

haha Haha! vandaar dat hij met de klep open op het erf staat Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 08:53

Thanks Sab, Ik zal haar volgende week als ze terug mag even in haar oortje fluisteren het niet te doen =P.

Kortom, heb ik nietzoveel zin in een paard met een gebroken nek aan een poetspaal, dan zet ik haar liever waar ze overigens nu al 2 DAGEN rustig is gebleve in het kleine longeerbakkje om even te kunnen rollen ( wat GOEDGEKEURD IS door de arts) en even grasjes te eten die er naast staan, zodat ik die 5 MINUTEN even kan mesten en haar voer kan klaar maken, Krachtvoer krijgt ze ook niet, ze krijgt hooi en meusli ZONDER HAVER zet het er maar ook gelijk even bij want anders word ik daar dalijk ook weer op afgekeurd.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 09:03

PinkyBubble schreef:
Thanks Sab, Ik zal haar volgende week als ze terug mag even in haar oortje fluisteren het niet te doen =P.

Kortom, heb ik nietzoveel zin in een paard met een gebroken nek aan een poetspaal, dan zet ik haar liever waar ze overigens nu al 2 DAGEN rustig is gebleve in het kleine longeerbakkje om even te kunnen rollen ( wat GOEDGEKEURD IS door de arts) en even grasjes te eten die er naast staan, zodat ik die 5 MINUTEN even kan mesten en haar voer kan klaar maken, Krachtvoer krijgt ze ook niet, ze krijgt hooi en meusli ZONDER HAVER zet het er maar ook gelijk even bij want anders word ik daar dalijk ook weer op afgekeurd.

maak je niet zo druk om wat andere zeggen Clown
iedereen bedoelt het goed ,maar soms komt dat wat rot over op schrift.
jij doet wat jij vind dat goed is voor Izzy,en jij hebt afspraken met de DA gemaakt.

sommige mensen weten het nu eenmaal beter,en kleineren graag,maar gelukkig ben jij geen klein kind en WEET jij waar je mee bezig bent.
dus NIET reageren op domme opmerkingen.
op jouw stal moeten ze gewoon van jouw paard afblijven,en wat jij met Izzy doet moet jij weten dat hoeven hun niet na te doen.

jij zit toch ook niet aan hun paard?

[ik hoop dat ik alles wat ik in mijn hoofd had hier neergezet heb ,ik werd steeds afgeleid Clown ]

hansieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 10:33

Citaat:
Er staat ook dat ze gevraagd heeft of ze Izzy even mocht laten rollen hoor. Ze mag hem ook in een kleine wei zetten, daar kan ze net zo idioot in doen als in die longeerbak daar. (Ja de grote die hij noemde komt aardig overeen)
Ze doet echt niet zomaar iets, dus doe nou niet of ze het advies van de arts zomaar even in de wind slaat.

SORRY als het niet goed overgekomen is. Dit was zeker niet de bedoeling. Mocht je (Sabbientje) dat wel denken dan heb je zeker mijn vorige berichtjes niet gelezen. Ik heb haar op de visdonk attent gemaakt en haar zelfs ook het telefoonnummer en adres gegeven. Dus daarmee geef ik aan dat mijn bedoelingen goed zijn. Dit omdat ik weet wat ze doormaakt. Omdat mijn paard deze behandeling ook heeft gekregen en omdat dit zo goed uitgepakt heeft mag ik er nu weer mee beginnen.

Dus PinkyBubble sorry dat dit niet goed over gekomen is dit was niet mijn bedoeling. Maar ik zal me er buiten houden en wel je verhaal lezen. Dit ik benieuwd ben hoe het verder met haar gaat. Nogmaals mijn excuses.

Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt voor jouw en je paardje en dat je er nog veel plezier mee kan beleven.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 15:57

hansieh schreef:
Citaat:

SORRY als het niet goed overgekomen is. Dit was zeker niet de bedoeling. Mocht je (Sabbientje) dat wel denken dan heb je zeker mijn vorige berichtjes niet gelezen. Ik heb haar op de visdonk attent gemaakt en haar zelfs ook het telefoonnummer en adres gegeven. Dus daarmee geef ik aan dat mijn bedoelingen goed zijn. Dit omdat ik weet wat ze doormaakt. Omdat mijn paard deze behandeling ook heeft gekregen en omdat dit zo goed uitgepakt heeft mag ik er nu weer mee beginnen.

Dus PinkyBubble sorry dat dit niet goed over gekomen is dit was niet mijn bedoeling. Maar ik zal me er buiten houden en wel je verhaal lezen. Dit ik benieuwd ben hoe het verder met haar gaat. Nogmaals mijn excuses.

Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt voor jouw en je paardje en dat je er nog veel plezier mee kan beleven.

Het is al goed hoor Knipoog Ik ben zelf ook gewoon een beetje gestrest en komt alles zowiezo verkeerd over, dus ook mijn excuses, en bedoelde het ook niet dat je je er niet mee mag bemoeie haha, ik snap je punt wel, Maar voor ik dit heb ondernomen (dingen zoals haar in de losgooi bak) Heb ik wel eerst geinformeerd of dat wel mocht, Ze mag namelijk ook op een klein stukje wei staan, In haar eentje Dat is mij al gezecht toen ik daar was, omdat het veel te warm is op stal.

Ze staat nu overigens op een goed stukje land, waar ze in haar eentje staat met gras, en ze staat rustig, Snachts gaat ze naar binnen, Toen ik vanochtend aankwam had ze haar staldeur half uit de scharnieren getrapt, haar hoofd opengehaald, Haar speelbal gesloopt, Kortom ze was niet meer te houden, Toen ze op het landje gezet werd, was ze meteen weer rustig, en begon meteen gras te kouwen. Dat had ik beter in de eerste instantie kunnen doen plaats van volledig in de box ( Ze MAG dus op een weitje staan want dit is mij gezecht toen ik daar stond omdat het moelijk werd haar alleen op stal te houden, Zolang ze maar niet veel ruimte heb om te gaan stieren met dat been) Waar ze overigens veel te lui voro is met dit weer Clown Straks haal ik haar weer binnen, krijgt ze haar hooi en meusli en morgen vroeg mag ze weer op haar eigen stukje land ( Is iets van 6 bij 6 ofzo niet zo heel groot maar groot genoeg waar ze lekker in de wind kan staan met r hoofie)

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:01

Fijn dat je paardje nu naar buiten kan,maar ben je niet bang voor extra blessures als ze zo tekeer gaat in de stal?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 16:06

katchina schreef:
Fijn dat je paardje nu naar buiten kan,maar ben je niet bang voor extra blessures als ze zo tekeer gaat in de stal?

Ja heel erg, haar achterbeen voelde al warm aan want ze heb duidelijk met haar achterbeen die deur betrapt, haar ijzer zit ook een beetje los nu.
Daarom gaat ze nu ook gewoon overdag t landje op en snachts naar binnen, snachts krijgt ze genoeg hooi voor de nacht, zolang ze hooi heb dan is het best, en zolang ze een beetje stro kan kauwen, maar overdag ziet ze natuurlijk al de andere paarden wel heen en weer lopen, Dus is het logish dat madam zoiets heb van HEY WACHT IK WILOOOK

Toen ik aan kwam zat r witte neusje onder het bloed en je weet echt niet hoe erg ik schrok, Ik had al wel zoiets verwacht want ze heb daar een spuitje gekrege waar ze wat kalmer van bleef, nou ze is er 3 dage kalm van geweest en nu is het officieel uitgewerkt haha. Maar ze was echt helemaal buiten zinnen gewoon, Ogen draaide helemaal weg en het was gewoon vreemd om haar zo te zien Verdrietig

Vandaar de beslissing dat ze toch op het kleine landje gezet is en snachts naar binnen kan

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 11:58

Beter zo dan.En anders kun je ook stalbandages omdoen?
Sterkte iig met het herstel Ach gut

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 17:14

Ja, ik doe aan haar voorbenen ook bandages om, zodat mocht ze een rondje lopen ( wat ze toch wel doet, beter een rondje in de wei dan om haar eigen as lope draaien in die stal) En ze stapt in een kuiltje dat ze toch nog gewoon stevigheid heb.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 11:49

De behandeling word niet vergoed... Huilen Verdrietig Geen idee wat ik nu moet doen Verdrietig

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:00

PinkyBubble schreef:
De behandeling word niet vergoed... Huilen Verdrietig Geen idee wat ik nu moet doen Verdrietig

heel goed nadenken,en met je DA overleggen of er een andere behandeling mogelijk is.
1 die wel vergoed word Sigaar
het zit je niet mee Ach gut

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 12:44

Nee.. Het is ons niet gegunt...blijkbaar

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:47

Kunnen we niet een inzamelingsactie organiseren Clown
Om het geld van de behandeling bij elkaar te krijgen..?
(Zal vast niet kunnen, maar tis maar een idee Lachen )
Sterkte meid.. ik duimm Kusje

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 10:59

Blinnii schreef:
Kunnen we niet een inzamelingsactie organiseren Clown
Om het geld van de behandeling bij elkaar te krijgen..?
(Zal vast niet kunnen, maar tis maar een idee Lachen )
Sterkte meid.. ik duimm Kusje

Muts Lachen

Ik heb weer gebelt met de kliniek, en ze gaan een andere behandeling doen met Cortizone en nogwatZuur.

Hopen dat dat aan gaat slaan en dat word wel vergoed. Ze moet daarna strikt op boxrust en ze krijgt ook dit keer een ander spuitje waar ze wat langer "stoned" van word, en heb heel veel goede reacties gelezen over iets wat Tranquilgel heet.. dus denk dat ik dat voor de zekerheid ook mar aanschaf.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 15:57

De smid is vandaag geweest en ze heeft nu Break over beslag, alleen met lipjes haha omdat ze erg droge brokkelige hoeven heb en ze er te snel af trapt, dus is wat steviger.

Hoop dat het een steentje bijdraagt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:02

PinkyBubble schreef:
De smid is vandaag geweest en ze heeft nu Break over beslag, alleen met lipjes haha omdat ze erg droge brokkelige hoeven heb en ze er te snel af trapt, dus is wat steviger.

Hoop dat het een steentje bijdraagt

laten we hopen dat dat helpt Knipoog
welke smid heeft dat gedaan?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 09:57

Ferry, Is een goede smid, normaal trapt izzy al binne een paar weken haar ijzers af, dit keer zijn ze netjes 6 weken blijve zitte, zate wel los na 6 weken maar ze lage er niet af:P

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:56

Hi, hoe gaat het nu met je paardje? Is ze al behandeld? En hoe lang moet ze het nu eventueel rustig aan doen? Welke behandeling krijgt ze nu? Ik hoop dat het al de goede kant op gaat met je paard!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 05:39