Citaat:Nu staat ze voorlopig 6 weken op boxrust ( het arme diertje)En mag ik 1 of 2 keer per dag 20 min stappen op een vlakke ondergrond, of een lichtverende.
Fijn om te horen dat je naar de visdonk geweest bent. Alleen wat jammer is om te lezen dat je je niet aan je voorschrift houdt. Je zegt namelijk dat je paardje 6 weken boxrust moet hebben.
Citaat:Kijk als ik er ben zet ik er om even uit te mesten even in, maar dan blijft ze rustig en als ze gek gaat doen kan ik haar WEL kalmeren en staat ze zo weer rustig.
Dat betekent ook echt rust niet los in de bak en niet rollen in de bak alleen boxrust en dan dat stappen. Uit ervaring met ons eigen paard kan ik je zeggen dat het een hele goede behandeling is maar dat je echt aan de voorschriften moet houden. Want dan is de kans van slagen ook het grootst. En ze worden na verloop van tijd vanzelf rustiger op stal en met stappen.
Je moet gewoon zorgen dat je je voer halveert. In dit geval moet je zorgen dat ze voldoende hooi heeft om zich bezig te houden.
Bij ons paard is in november begonnen met de behandeling en we hebben ons strikt aan de voorschriften gehouden.
We zijn nu een paar maanden verder en we rijden hem weer en zijn hem aan het opbouwen.
En dan te weten dat dit paard hoog in de dressuur gelopen heeft en toen dit probleem geconstateerd werd er werd verwacht dat dit paard nooit meer terug in de sport zou komen en waarschijnlijk alleen nog maar recreatief gereden zou kunnen worden. Nu we de laatste keer terug zijn geweest voor controle en er werd gezegd dat de kans dat hij terug de sport in kan zeer groot is. En dat het nu gewoon een kwestie is van goed en voorzichtig opbouwen.
Dus ik weet dat dit een zeer goede behandeling is en dat het zeker een kans van slagen heeft maar dat er een aantal regels zijn om succes te kunnen krijgen.
Dus hou vol en zorg dat iedereen van jouw paardje afblijft en dat jij hem alleen doet. Dan is de kans op succes het grootst. Veel succes.
) JE weet dat we altijd klaar voor je staan. (maar voed je paard volgensde keer even op dat ze de trailer niet zo smerig maakt
)
vandaar dat hij met de klep open op het erf staat
)