Nadya schreef:Babeth, hoefbevangen worden door natuurlijk bekappen, daar heb ik ook nog nooit van gehoord. En rotstraal en mok kan ook voorkomen op stal inderdaad (vieze stallen bijvoorbeeld). Mok komt naar mijn idee vooral van binnenuit. Ik denk dat er iets anders met je paardje aan de hand is, heel eerlijk gezegd.
Tja ik heb verder niet echt verstand van en hoe hoefbevangenheid kan ontstaan. Ik heb me alleen verdiept in het voorkomen en genezen ervan.
Maar volgens de DA kwam het door de drastische veranderingen van de hoefstand.
De eerste keer hoefbevangenheid is niet 100% zeker of het van NB kwam, want ze stond ook in een eiwitrijk land. Maar wel apart dat het meteen na de eerste keer bekappen kwam.
Maar nu (de 2e keer bevangen) kan niet door voedsel komen. Ik let met haar voer erg op de suikers en eiwitten. En de DA zei ookal dat de hoeven vreselijk achteruit waren gegaan. (Hij herrinnerde zich nog de hoeven van de vorige keer.)
Mok heeft ze inderdaad van het modderige weiland. En ze staat gewoon in een schone stal, dus met de rotstraal gaat het wel goedkomen.
Morgen komt de hoefsmid voor speciaal geslag en gaat dan meteen een soort onderzoek doen naar een eventuele andere oorzaak. Maar hij zei vanmiddag al dat hij waarschijnlijk op dezelfde conclusie zal komen als de DA.