arno8 schreef:Maar wat bedoel je met dat niemand zijn vingers hier aan durfde te branden?
Ik kan me best voorstellen dat er veel hoefsmeden of NB'ers zijn die zeggen: "ho eens, dit gaat mijn pet te boven, je kunt beter iemand zoeken die meer ervaring heeft."
Door de enorme hoef die het dier had, en het feit dat hij helemaal achterover stond met die hoef, wilde het paard de voet niet meer geven omdat zijn spieren en pezen vanwege de stand zo overbelast waren dat het behoorlijk pijn deed om het been op te tillen. Het deed zoveel pijn dat het dier terecht om zich heen ging meppen als er maar iemand naar wees.
Dat is ook de grootste reden dat dit paard naar de kliniek moet, hij moest in het begin met sedatie, en dan plaatselijke verdoving in het been EN een praam op behandeld worden. De laatste keer snijden heeft de VA alleen maar een sedatie hoeven geven......... en das meer dan positief.
De hoefsmid die deze klus klaart is Jeroen van de Wiel en de VA is Hein Vollears en ik moet zeggen een heel goed team