Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Armani88 schreef:paard van mijn vriendin heeft het ook gehad, door mishandeling en verwaarlozing, maar door dat het al vroeg is geconstrateerd is hij erover heen gegroeid en heeft hij er totaal geen last van
haf_jessie schreef:Volgens mij kan je spat ook krijgen door een trauma,dus in dit geval die trap misschien,en is het anders geen ocd,een botsplinter?Wat heeft de dierenarts nu geadviseerd?
haf_jessie schreef:Jenyxx hoe is het nu met jouw paardje?
Lielle schreef:Oh, dat is naarWel raar trouwens, ons paard moest na het Tildren infuus 3 maanden de wei op. Het valt me wel op dat er heel veel verschillende behandelingen zijn.
nadina schreef:Mijn vorige paard had spat, de reden waardoor is onbekend, maar waarschijnlijk een erfelijke factor. Wij hebben van alles geprobeerd, wiggen, aangepaste ijzers, rust, doorgaan met werken... Mijn paard bleef kreupel, zelfs na een week lang stapritjes. Ik hoop dat het bij jou beter gaat. Het hoeft namelijk niet dat ze er last van blijven houden. Succes in ieder geval ermee.
_Emm_ schreef:Bij winston is vorige week woensdag ook spat geconstateerd... Heel vervelend...
Hij is nu ingespoten met ontstekingsremmers, en ik moet eerst 3 weken stappen, daarna weer een weekje rustig longeren en dan weer terug vaan de praktijk voor rontgenfoto's.
Je ziet bij hem heel goed een 'bobbel' zitten op zijn been van het vergroeide bot en vocht van de ontsteking.
cardy schreef:Die van mij heeft ook spat achter: een 3tje en een 2-3tje. Maar ze heeft er totaal geen last van, ze buigt em heel goed en er is niks aan te zien. Ik geef wel primeval gelatinaat bij (ook o.a. vanwege haar andere, ernstige, beengebreken).
Ondanks dit allemaal loopt ze 100% en rijd ik er ook wedstrijden mee (L2)