Ostheopatie: alleen positieve ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: Ostheopatie: alleen positieve ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:25

elke, wat heb je er aan moeten doen om je paard weer goed te krijgen en waar is het mis gegaan in die behandeling van stefan?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:48

Ik kan het alleen maar aanraden. Mijn paard is vorig jaar toen ze net bij ons was door Heleen Sleebos (Heleenxx hier op Bokt) behandeld omdat ze last van haar rug had (wilde niet naar rechts inbuigen; rechtergalop ging moeilijk). Ze had een bult op haar rug ter hoogte van de lendewervels. Na één behandeling was het al een wereld van verschil. Na een aantal weken nog een keer behandeld en daarna was er niets meer aan de hand (zelfs de bult is bijna helemaal weggegaan). Een paar weken geleden weer een keer laten behandelen omdat ze weer een beetje stijver werd op één kant en gewoon preventief (ik wil gewoon voortaan elk jaar een keertje laten kijken). Zat er toch weer een halswervel vast en 2 lendewervels (als ik het goed heb). Na een weekje liep ze weer als een zonnetje. Kan het alleen maar aanraden !!! (en met één of twee behandeling is meestal het probleem verholpen, dus dat kost ook geen kapitalen). Overigens vindt mijn paard het heerlijk, die staat meestal lekker met haar ogen dicht te genieten !!!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:54

ik vind het ook echt een aanrader.
Heb mijn paard vorig jaar laten behandelen door Martine Burgers, ze had behoorlijk wat blokkades en vooral een veel te hoge spanning rond het heiligbeen. Na 1 behandeling ging ze al veel en veel beter lopen, op een gegeven moment leek ze het wel van achteren wat moeilijk te hebben. Nog een keer laten behandelen, eerste behandeling lag het accent vooral op de voorkant, merrie liep rechtsvoor niet helemaal lekker. Tweede behandeling meer aandacht aan de achterkant. Daarna liep ze als een tierelier. Ik had een heel ander paard!
Nu laat ik haar volgende week weer behandelen, dit omdat we in september een ongeluk hebben gehad, waarbij ze in het prikkeldraad gesprongen is. Ik vind haar weer rechtsvoor niet helemaal goed lopen, kan natuurlijk goed dat ze door het ongeluk weer een blokkade opgelopen heeft.
Plus dat ze van de behandeling ook heel ontspannen werd en dat zou ik wel een prettig bij effect vinden nu.
Ook mijn paard vindt de behandeling heerlijk, staat er uitgebreid bij te gapen.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 01:04

Ik ken ook alleen maar positieve verhalen (paarden die behandeld zijn door Eric Laarakkers) Zelf zou ik wel graag willen dat de ostheopaat ook dierenarts is zodat er voldoende medische kennis is. Ik weet dat Erik ook een aantal paarden doorverwezen heeft naar een dierenarts omdat hij vond dat dit voor het paard beter was (bleek iets met een pees te zijn)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 01:05

Mij paard is ook behandeld door Eric Laarakkers, super !

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:48

Pellie schreef:
elke, wat heb je er aan moeten doen om je paard weer goed te krijgen en waar is het mis gegaan in die behandeling van stefan?

We moesten na de behandeling opbouwend werk doen, dus eerste keer terug rijden 15 min stappen, en dat altijd wat langer. Maar dat is iets wat iedereen na zijn behandeling moet doen met zijn paard. Want 2 andere stalgenoten hadden hem ook laten komen en zij moesten net hetzelfde doen. Dus specifieke opvolgening voor mijn paard was er niet.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:56

Heleen heeft mijn paard behandeld, en als het weer aan de orde is, bel ik haar weer. Ze neemt de tijd en vond een blokkade die ik wel vermoede, maar die de gewone DA niet kon vinden.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:14

@elke86: en wat is er dan mis gegaan met de behandeling?
het kan niet enkel liggen aan de nabehandeling hé....

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:21

Ook ik heb positieve ervaringen met ostheopatie. Maar soms kan het wel zijn dat het doel bereikt wordt door middel van combinatie's. Bijvoorbeeld ostheopatie en manuele therapie..

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:22

sylviel schreef:
@elke86: en wat is er dan mis gegaan met de behandeling?
het kan niet enkel liggen aan de nabehandeling hé....

Helaas ben ik geen deskundige dus wat er misgegaan is weet ik niet. De behandeling zelf was ook alles behalve aangenaam voor haar . Ik weet gewoon dat ik nu heel zichtig ben als het over osteo's gaat.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:48

oh jammer dat je het niet weet. nu weet je dus ook niet of het door osteopatie in het algemeen komt of door de behandelaar.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:45

Mijn paard is 3 weken geleden behandeld door Martine Burgers.
Mijn paard was op de rechterhand veel moeilijker: hij galopeerde niet goed (genoeg) en we konden geen normale volte maken zonder dat mijn paard over de buitenschouder wegviel, wendingen maken was een hele klus, en mijn paard onstpande zijn rug ook moeilijk. dit waren allemaal 'kleine' probleempjes, want opzich liep mijn paard nog best netjes.
Maar ik heb hem dus laten behandelen. Mijn paard had 3 blokades, in zijn rug, lendenen en zijn heilig been, als het goed is zijn die nu zijn verholpen.
De eerste week dat ik weer mocht rijden was een ramp, toen kon Condor nog steeds niet buigen en wilde hij alleen maar hard. Maar nu een week later loopt hij me toch lekker! Hij ontpant zijn rug, op de rechterhand loopt hij veel beter, hij galopeert goed en hij springt nu nog beter. Ik ben dus heel erg tevreden Lachen Ik denk dat ik hem nu standaard elk jaar laat behandelen.

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:22

Wat mooi..al die positieve verhalen!

Ook ik ben aan het twijfelen om een ostheopaat te laten komen. Mijn pony wil moeilijk inbuigen en is verschrikkelijk traag. Ook vind ik haar down en is haar galopperen slecht (nooit heel goed geweest, maar nu moeite om te galopperen zonder over te springen)

Maar ook mij houd iets tegen.. De ene keer loopt ze super en en week later is het een drama (wat vervolgens ook weer een week duurt) en dan loopt ze weer lekker..

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:40

Ik zou iemand laten komen hoor. zie mijn bovenstaande verhaal. Mijn paard liep eigenlijk ook nog best redelijk.
En de ene keer ging het idd gewoon goed, maar de andere keer niet. Ik heb dus ook erg zitten twijfelen of mijn paard nu echt iets mankeerde of dat hij gewoon wat aan het klooien was. Tot hij op een dag begon te protesteren, dan deed hij zijn kop omhoog en begon heel hard te rennen, toen heb ik besloten iemand te laten komen.
Maar in de weken voordat de osteopaat kwam liep hij ook weer 'gewoon' netjes en braaf, maar hij had dus wel 3 blokkades... Dus als je twijfelt zou ik toch iemand laten komen.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:06

Ook mijn paard heeft Martine Burgers behandeld. Het is pas 2 weken geleden, maar ben tot nu toe erg tevreden.
Mijn paard staakte heel erg, dat heeft hij tot nu toe niet meer gedaan. Hij had 2 blokkades bij zijn lendenen, 1 bij zijn ribben, en 1 bij zijn eerste halswervel!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:41

Mijn merrie is nu een stuk vrolijker!,we zijn 1.5 week verder en ik merk echt verschil! Ook rent ze weer uit zichzelf,bokt ze en zit ze echt beter in haar vel! Ookal denk ik dat ze nog wel een paar keer behandeld moet worden voor en optimaal resultaat.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:43

ik hoor niemand over andere zaken die loskomen bij hun paard. is dat niet aan de orde bij jullie? geen snotogen, neuzen, dunne mest of andere opvallende dingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:06

Mijn paard heeft eventjes hevig gezweet en was een chronische hoester en heeft tot nu toe nog niet gehoest(afkloppen) dus ik denk dat ze fysiek zeker vooruit is gegaan.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:09

Pellie schreef:
ik hoor niemand over andere zaken die loskomen bij hun paard. is dat niet aan de orde bij jullie? geen snotogen, neuzen, dunne mest of andere opvallende dingen?

mijn paard is afgelopen woensdag behandeld. Ze kreeg overal jeuk en bultjes. Waren ook redelijk snel weer verdwenen, maar had ook nog een paar dagen kunnen duren. Dit kwam echt tijdens de behandeling opzetten, heel apart.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:22

Mijn merrie ging heel erg met de'r staart zwiepen en schudde haar achterbenen als ware een beetje uit een paar keer.Maar ze moet nog een aantal keer behandeld worden want ze zit echt helemaal vast.

ramona22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:42

Helaas heeft de osteopaat niks bij mijn paard kunnen bereiken, misschien dat het paard iets soepelder is geworden. Over de manier van behandelen heb ik totaal geen commentaar. Omgang met paarden was super.
Het vreemde vind ik wel, dat ik later nog eens een dierenarts naar mijn paard heb laten kijken en deze heeft ataxie vastgesteld. Geen van de twee osteopaten heeft het hier over gehad, beiden zeiden dat het paard gewoon erg vast zat en dat dat met een paar behandelingen wel voor 80 tot 90 % te genezen is. Helaas is ataxie niet te genezen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:00

Mijn paard heeft ook ataxtie en het ligt aand e vorm of het te genezen is of niet. Als het door een val komt kan het soms genezen worden, maar ook dan is het zo dat het hoe langer het er al zit hoe lastiger het is. Mijn paard kwamen ze pas na 2 jaar achter dat ze atactisch is en dan door een val toen ze uit de narcose kwam. helaas was ze zo aan het compenseren dat dit over het hoofd werd gezien. Er was toen een osteopaat bij geweest en heeft haar zodanig behandeld dat ik er weer op mocht gaan rijden. Volgens de DA en de pysio was het mogelijk over en mocht ze niet meer bereden worden. Tegenwoordeig rijden we goed endurance ritten uit

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:24

gam is gister voor de 2e keer behandeld. ze moest nu dieper te werk gaan, het zat verder weg zei ze en rond zijn middenrif zat het behoorlijk vast. dit kon het oppervlakkige, snelle ademen van laatst veroorzaken.
het is afwachten wat er de komende weken loskomt.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:31

Pablo is dit jaar 2 x behandeld door heleen. De eerste keer omdat ik het idee had dat er een aantal dingen niet goed zaten, en dat had ik wel goed Knipoog De tweede keer na een intensieve periode/wisselen van zadel etc, dat was ook meer een check voor mij of we goed bezig waren. En dat viel me alles mee. Ik doe het niet specifiek om hele ernstige problemen op te lossen, maar meer als check. En zeer tevreden Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 02:04

15 januari wordt splash weer behandeld en ben benieuwd of het dan nog beter gaat.