Natuurlijk bekappen....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Re: Natuurlijk bekappen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:51

Ik vind het wel opvallend dat als NB zo slecht is je het enige bekende geval bent waar het slecht is gegaan. En dat kwam omdat je het niet goed toepaste zonder begeleiding.
Als het zo slecht zou zijn zouden alle paarden die wel goed NB word bekapt toch wel problemen krijgen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:34

Er is niemand onder de NB-ers hier op bokt, of op PN of op het NH-forum die zijn of haar paard verprutst heeft met NH. Tot nu toe is maar één geval bekend waar het niet goed ging. Cool

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:20

Ik bekap mijn paarden ook al ruim 2 jaar zelf, en dat gaat heel erg goed. De hoeven staan er super bij, en dat is volgens 2 DA, een (gewone) hoefsmid, en een paardenfysiotherapeuth. Het is echt onzin om te zeggen dat NB-en niet werkt. Ik zie bij mijn eigen paarden dat het WEL werkt, en dat je absoluut niet de stevigheid uit de hoef haalt. Het stevigheid weghalen, zou pas ontstaan als je de steunsels verder gaat wegsnijden als de zool. En dat is absoluut niet de bedoeling, niet bij NB-en en niet bij traditioneel. Het is ook niet de bedoeling dat de steunsels (veel) langer zijn als de zool. Ook zit geldt voor zowel NB als traditioneel.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:28