KiWiKo schreef:Arabesk woont einde van de wereld links, die weet niet dat je in de randstad met ruimte gebrek te maken kan hebben.......... ze weet ook niet dat er mensen zijn die werken, en dus binnen een bepaalde tijd dingen moeten doen........ ze weet ook niet dat er op stallen regels zijn waar je je aan moet houden.
En ze weet ook niet dat niet iedereen een paard heeft die gewoon heel hard moet werken voor de sport.
Nou dat valt nog wel tegen helaas, mijn gebied valt nog wel onder Randstad, mét prachtige boomloze polder
. Ik had ook liever ergens op de Veluwe gewoon ipv hier op de klei.
Er zijn wel andere stallen je moet alleen heeel heel erg goed zoeken. Ik ben bereid om zelf verder te reizen voor een betere 'stal'.
Enne ik werk 40 uur, helaas minder uur kon niet en heb naast deze hobby ook nog een andere time consuming hobby.
Het is maar net hoever je bereid bent om voor zoiets te gaan!
IJzers, dekens etc wil ik nog wel over praten, maar stalarrest kan gewoon NIET! Dan heeft je paard het niet beter dan dieren in de bio industrie. Een paard is gemaakt om de hele dag door te bewegen die sluit je niet op in een hokje ter grootte van zichzelf. Je gaat zelf toch ook niet de hele dag op de plee zitten??
De Randstad is vol, maar niet zo vol dat er binnen 40 km niet een stal met weiland te vinden is. Er is altijd wel een boertje. Hier in Landsmeer (3 km boven A'dam) zie ik pensionstallen te over, mét weiland, op het zompige veen, maar 's winters allemaal in de paddock!!
Een vriendin van me staat met haar paard in Diemen, waar haar paard ook 24/7 buiten in een paddock kan!
Kies je voor je eigen gemak? (dichtbij, veel voorzieningen voor de ruiter) Of voor de gezondheid van je paard? Lichamelijk en geestelijk!