Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 17:07

@Morrie, dat kerabol ziet er goed uit, het is Biotine met wat extra's. Op het plaatje leek het meer iets voor in mijn auto Vork Ga hier nog ff verder naar kijken

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:08

beetje duur om in je auto te gooien, een liter koelvloeistof kost maar 7 euro (weet het uit ervaring, heb 5 liter per week nodig)

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:18

Esperanza schreef:
@Morrie, dat kerabol ziet er goed uit, het is Biotine met wat extra's. Op het plaatje leek het meer iets voor in mijn auto Vork Ga hier nog ff verder naar kijken


Afbeelding

vooral dat maatcilindertje ernaast
Cool

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:29

Zweewier is goed voor de doorbloeding en bevat zwavel en dat schijnt weer goed te zijn voor kraakbeen en bindweefsel, is mij verteld en bij mijn pony sloeg het beter aan dan biotine, waarvan ze alleen maar heel erg ging verharen.

Extreme naturals heb ik niets mee, ook niets tegen, wel tegen personen die hun mening steeds maar weer opdreunen zonder verder te kijken of te luisteren naar wat anderen te melden hebben.

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 17:36

Zeewier, zeewier, eens even kijken in de Agradi gids

Anoniem

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:38

Ik heb altijd de zeewier van de Paardendrogist. Dat is puur en zitten geen fabrieksmatige toevoegingen in.

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:59

Arabesk schreef:
ranna schreef:
Daarin wordt uitgelegd dat alles uit trilling bestaat en dat trillingen worden overgenomen door de omgeving e.d.
Homeopatische middelen werken wel degelijk omdat de trilling van de gebruikte plant door de verdunnende stof is overgenomen.
Zodoende hoeft er van de orginele stof niet eens meer iets aanwezig te zijn terwijl de verdunning dan nog steeds werkzaam is. Dit is wetenschappelijk bewezen.


dat zou niet best zijn...

ons rioolwater wordt gezuiverd en via een omweg weer als drinkwater geschikt gemaakt....

nee sorry dit gaat er bij mij niet in Vork


misschien drink je dan teveel water Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:18

SpikyBlue schreef:
Verward Waar gaat dit over, volgens mij zijn zijn voeten gewoon keer op keer te kort bekapt? En de wand te dun gemaakt.. Oké, misschien heeft alles wel weerslag op zijn gezondheid gehad.. Maar volgens mij is dit niet de fout van zijn gezondheid maar meer van de (rigoreuze) smid? Sorry als ik het verkeerd zie hoor maar ik zie op de foto's flinterdunne zooltjes en hoefwand..

de dunne zolen zijn volgens mij aan het licht gekomen door het teveel bekappen. ik denk ook niet dat er teveel vanaf is gehaald maar dat er te weinig wordt aangemaakt. vraagje, hoe zie je op een foto dat de zool flinterdun is?

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:46

Esperanza schreef:
Ik geloof in een holistische kijk op een paard en niet in een tunnelvisie op voeten alleen. Een paard is meer dan hoeven alleen. Wat er met hem gebeurd is, de vele verhuizingen ed, hebben zijn weerslag op Revenge en zijn algehele toestand gehad.

Daar zoek ik meer info over. Dus wie heeft er ervaring?


Esperanza schreef:
Enne, ik vroeg niet om een holistische DA! Ik ben erg tevreden met mijn normale DA!

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 16:36

Ja, en? Een holistische kijk op betekent niet dat ik zoek naar een holistische DA.

Ik zoek gewoon mensen met iets meer inzicht in het paard als geheel, niet NB alleen! Jullie schieten direct zo in de extremen, er is meer tussen hemel en aarde als NB hoor!

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:25

Citaat:
vraagje, hoe zie je op een foto dat de zool flinterdun is?


Ja dat vroeg ik me ook al af.

verder denk ik dat dit paard meer gebaat heeft bij een aantal weken weidegang en rust.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:48

ben ik nu raar om te denken aan plakijzers voor voorlopig?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:54

ik denk ook niet dat bekappen, in welke vorm dan ook, er voor kan zorgen dat zolen weer dikker worden. daarvoor moet je echt verder kijken, en dat is wat esperanza ook doet.

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:51

Pellie schreef:
ik denk ook niet dat bekappen, in welke vorm dan ook, er voor kan zorgen dat zolen weer dikker worden. daarvoor moet je echt verder kijken, en dat is wat esperanza ook doet.


nee, van bekappen worden ze niet dikker. integendeel. je moet er een poosje vanaf blijven. wat wel moet gebeuren is de hoefwand in toom houden. die mag namelijk niet te lang worden anders wordt de zool ook niet dikker/steviger. ook moet je ervoor zorgen dat de steunsels niet omklappen en over de zool groeien. het hoornmateriaal van de steunsels is namelijk harder dan het zoolhoorn en gaat dan in het zachtere zoolhoorn drukken.

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 11:32

Nee, dat de steunssel niet te lang worden zorg ik wel voor. Dat heeft die hoefsmid wel gedaan voor me, die heeft ze weggehakt met het kapmes. Mijzelf lukte dat amper met mijn mesjes. Maar ik vind het dus eng om de zool mee te gaan laten dragen, juist omdat die zo gevoelig is. Maar mijn schoenen zijn binnen, dus die gaan we testen.

SpikyBlue

Berichten: 1411
Geregistreerd: 29-06-06

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:58

Pellie schreef:
SpikyBlue schreef:
Verward Waar gaat dit over, volgens mij zijn zijn voeten gewoon keer op keer te kort bekapt? En de wand te dun gemaakt.. Oké, misschien heeft alles wel weerslag op zijn gezondheid gehad.. Maar volgens mij is dit niet de fout van zijn gezondheid maar meer van de (rigoreuze) smid? Sorry als ik het verkeerd zie hoor maar ik zie op de foto's flinterdunne zooltjes en hoefwand..

de dunne zolen zijn volgens mij aan het licht gekomen door het teveel bekappen. ik denk ook niet dat er teveel vanaf is gehaald maar dat er te weinig wordt aangemaakt. vraagje, hoe zie je op een foto dat de zool flinterdun is?


Bloos Zoals ik al zei; sorry als ik het verkeerd zie hoor..
Ik kan gewoon zo kwaad worden om zulk soort dingen! Arm paard!

Ik heb gehoord dat Kerabol erg goed werkt, maar je zou ook iets nieuws kunnen proberen (is net op de markt); het heet "Farrier's formula" en is een natuurlijk voedingssupplement. Op cservice@lifedatalabs.com staat meer info. Succes!

SpikyBlue

Berichten: 1411
Geregistreerd: 29-06-06

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:59


Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 17:14

Nou, Revenge heeft al sinds het gebeurde rust. Na het weekend ga ik hem weer oppakken. Dit is nodig ivm met afbraak van spieren. Dit wil ik graag voorkomen, anders ben ik nog verder van huis.

Revenge loopt in de bak al weer een stuk beter. Voor op het harde heb ik hoefschoenen, ik heb er nu 2, bevallen die goed haal ik er voor achter ook nog 2. Verder ben ik dus aan het zoeken naar iets extra's wat ik hem kan geven, wat misschien zijn voetjes wat versterkt. Ik ga zo eerns kijken hoe hij het doet op zijn schoentjes....

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:14

Farriers Formula is er al heel lang.

er is nu iets nieuws op de markt: Formula 4 Feet

allebei zijn ze te verkrijgen bij www.jordenshippo.nl

SpikyBlue

Berichten: 1411
Geregistreerd: 29-06-06

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:31

@Jackie jij weet echt veel mooie sites!
Wist niet dat het al langer bestond. Maar goed dat ik op bokt zit.. Kreeg laatst een blad binnen waar het instond, let eigenlijk meer op andere info.. Ik ga gelijk even kijken!

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:02

SpikyBlue schreef:
@Jackie jij weet echt veel mooie sites!
Wist niet dat het al langer bestond. Maar goed dat ik op bokt zit.. Kreeg laatst een blad binnen waar het instond, let eigenlijk meer op andere info.. Ik ga gelijk even kijken!


uit de klauwen gegroeide hobby Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Deze 'opzet' normaal? En dunne zolen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:57

inderdaad, bedankt voor de tip. gam is ook herstellende van een dunne zool en kan ook wel een ondersteuning hierin gebruiken Ja