Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Ik heb nl. eerder gezegd, doe met de info wat je wilt. Mijn echte naam is Lies. En nee ik ben niet verzekerd. maras schreef:Overigens is er vorig jaar ook al een natuurlijk bekapper bij mijn paard geweest, dure hoefschoenen van Smit aan laten meten maar geen verbetering, welke opties heb ik nog meer??

cynthiar schreef:Ik heb eens een week een hoefbekap cursus gehad via school. Dit duurde 5 dagen. (was geen natuurlijk bekappen). Maar echt niet dat ik mijn paard zelf ga bekappen!! Laat staan na een cursus van 1 dag.
Het natuurlijk bekappen is ontstaan naar aanleiding van onderzoek naar hoeven van wilde mustangs. Maar die leven in de vrije natuur onder hele andere omstandigheden en bodems dan onze paarden. Hoe kun je die dan vergelijken met onze paarden? Die lopen op zachte bodems in weilanden, of staan 23 uur per dag op stal en als ze dan beweging krijgen moeten ze in een geforceerde houding met een flink gewicht op hun rug lopen.
Ook moet je rekening houden met de stand van de benen en de hoeven. Die kan je niet ineens veranderen door hielen zo kort mogelijk te maken! Weet je wel wat voor invloed dit heeft op gewrichten, banden en pezen!
Nou verpesten jullie maar je paard hoor, met natuurlijk bekappen. Ik laat wel een hoefsmid kome die er 3 jaar voor geleerd heeft!
cynthiar schreef:Ik heb eens een week een hoefbekap cursus gehad via school. Dit duurde 5 dagen. (was geen natuurlijk bekappen). Maar echt niet dat ik mijn paard zelf ga bekappen!! Laat staan na een cursus van 1 dag.
cynthiar schreef:Het natuurlijk bekappen is ontstaan naar aanleiding van onderzoek naar hoeven van wilde mustangs. Maar die leven in de vrije natuur onder hele andere omstandigheden en bodems dan onze paarden. Hoe kun je die dan vergelijken met onze paarden? Die lopen op zachte bodems in weilanden, of staan 23 uur per dag op stal en als ze dan beweging krijgen moeten ze in een geforceerde houding met een flink gewicht op hun rug lopen.
cynthiar schreef:Ook moet je rekening houden met de stand van de benen en de hoeven. Die kan je niet ineens veranderen door hielen zo kort mogelijk te maken! Weet je wel wat voor invloed dit heeft op gewrichten, banden en pezen!
cynthiar schreef:Nou verpesten jullie maar je paard hoor, met natuurlijk bekappen. Ik laat wel een hoefsmid kome die er 3 jaar voor geleerd heeft!
HenJ schreef:Ik moet zeggen dat ik dit heen en weer gekletter van reacties een beetje onvolwassen vind!
Ieder heeft zijn eigen ding.
opala schreef:Beste Sjorsie, Ik vind het zielig voor je paard dat jij denkt dat je paard niet meer zonder beslag kan. Mijn paard stond ook op beslag en gelukkig liep ze er niet goed op, anders was ik ook niet wijzer geworden en was ik kortzichtig gebleven
maras schreef:Sterker nog, ik voel me hartstikke schuldig dat ik al een jaar aan het " proberen" ben of het dan eindelijk beter gaat met zijn voeten.