verwaarlozing?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Re: verwaarlozing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:59

Lydian schreef:
-:(- ja hoor! absurd is dit zeg! Ik zou zeggen geef de dierenbescherming even een belletje en leg de ernst van de situatie uit. Als dit nog langer zo blijft valt er nog weinig aan te doen ( behalve mischien hele dure opratie's) omdat de stand van de botten en benen dan afwijken en dan kun je het diertje naar de slacht brengen...

Direct actie ondernemen, maakt niet uit hoe, als het maar gebeurt!

Goeie bekapping lukt niet meer als de een hele tijd zo blijft.. dus hoop dat er nog wat aan te doen is.. Dierenbescherming doet echt wel wat hoor.. je moet alleen wel duidelijk de ernst van de situatie door laten schemeren dan komen ze wel in actie maarja als je vertelt er staat hier een shet die wat te lange hoefjes heeft tja dan komen ze inderdaad niet zo snel..

niet altijd dus! mijn verzorgpony lag er nog erger bij, zijn ze zelfs wezen kijken, maar wat doen hoo maar!

Waterdance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 07:19

Ik zou allang naar die eigenaar zijn gestapt en hem vertelt hebben wat ik er van vind. Kom op zeg iedereen moet met zijn dier doen wat ie wil maar het is belachelijk als een dier onnodig pijn heeft.
Ik zou zeker actie ondernemen

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 08:03

Als je het echt zielig vind doe er inderdaad iets aan en dan vandaag nog. Gewoon zielig om zo,n beest nog langer zo door te laten lopen.

SharOnn

Re: verwaarlozing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 08:11

Wat zielig !!

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 09:47

Ik zal even een klein verslagje doen: ik zou dus afgelopen vrijdag weer bij de pony gaan kijken. Dat kon echter niet, omdat het beestje naar de stal is gehaald, omdat het weer zo slecht is. Ik neem aan dat hij op stal in elk geval wel goed verzorgd zal worden. Ik HOOP dat dan inmiddels de hoefsmid er ook bij is geweest. Zodra hij weer buiten staat ga ik direct weer even heen om te kijken en dan horen jullie meer.

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:58

sorry , ik vind het een beetje raar dat er hier gelijk over ernsige mishandeling word gesproken zonder dat er aan de eigenaar is gevraagd wat er aan de hand is. een pony die hoefbevangen is of is geweest hoort ook op een kaal stuk en niet in het gras, bij voeren is al helemaal uit de boze, liefst alleen een beetje overjarig hooi en voldoende water.dat de hoeven te lang zijn komt door het bevangen zijn of geweest zijn, dit hoort door de hoefsmid regelmatig te worden bekapt. zolang je geen contact hebt gehad met de eigenaar kun je in mijn ogen niet spreken van mishandeling , je weet niet wat die mensen eral aan gedaan hebben. het feit dat ze de pony met slecht weer naar binnen halen zegt mij dat het beest in iedergeval niet aan zijn lot word overgelaten.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:27

Helemaal mee eens.

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 10:33

Hebben jullie toevallig ook het hele topic gelezen? Zoals ik namelijk al eerder heb vermeld, is het feit dat het beestje op een kaal stukje land staat niet te danken aan zijn eigenaar, want die liet hem altijd in het volle gras staan. Bovendien weet ik wel wat die mensen aan de bevangenheid hebben gedaan tot nu toe, ik ken de eigenaar. ik hoop alleen dat nu ze hem binnen hebben, dat ze er echt wat aan gaan doen, want als hij nu nog steeds niet behandeld is, lijkt me dat toch erg sneu voor de pony.

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:38

ik heb iid het hele topic gelezen en daar uit opgemaakt dat je tot nu toe geen contact hebt gehad met de eigenaar, alle info die je hebt kreeg je van de eigenaar van het bruine paard, voor dat je mensen gaat beschuldigen van verwaarlozing moet je eerst hun verhaal eens aanhoren voordat je een conclusie trekt, lijkt me namelijk erg vervelend als je je best doet je pony te verzorgen en door toe doen van een buitenstaander staat de DB op de stoep, zal echt niet de 1e keer zijn dat zoiets gebeurd.

sopper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:50

Ik hoop dat er wat word aan gedaan want zijn hoeven ijn inderdaad wel heel erg lang!

lalunique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:15

ik kan de fotos niet zien maar als het echt erg is zou ik zeker naar de eigenaar gaan en als die niks er aan wil doen naar de dierenbescherming

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:04

Inderdaad blijkbaar heb je dus nog steeds geen contact gehad emt de eigenaar dus kan je ook met geen mogelijkheid oordelen over de situatie van de pony.

Ik zou zeggen of hou op met het verwaarlozing te noemen of neem contact op met de eigenaar en vraag netjes wat er aan de hand is.

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:05

Blijkbaar zijn jullie niet zo sociaal aangelegd.. Indien je paarden samen op een stuk weiland staan, communiceer je met elkaar, dus weet je ook wat er met de pony aan de hand is en wat ermee gedaan wordt.. Hoe het voer geregeld wordt enz.. Dat wij informatie krijgen van het meisje met het bruine paard, wil dus niet zeggen dat deze informatie niet betrouwbaar is.. Bovendien is dit topic geopend met de vraag of dit verwaarlozing is.. We laten jullie dus jullie mening geven, en doen wat met deze mening, aangezien we de dierenbescherming uiteindelijk dus niet gebeld hebben.. Indien jullie vinden dat de pony er goed uitziet en dat de hoeven er zo uitzien doordat die hoefbevangen is, is dat jullie mening.. Ik ben van mening dat hoefbevangenheid niet hoeft te leiden tot zulke lange hoeven.. En dat indien je verzuimt de hoefsmid erbij te halen, je absoluut niet goed bezig bent..

Bedankt mensen die reacties hebben geplaatst waar we wel wat mee kunnen..

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:25

Nou vidn het anders geen rare gedachten, waarom zou iemand wel de moeite nemen om een pony uit de blubber te houden en naar binnen te halen met slecht weer en dan vervolgens de pony te verwaarlozen

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:10

als informatie via iemand anders bij jullie terecht komt is het meestal niet de "juiste"informatie , meestal word het verhaal iets aangepast bewust of onbewust, de enige die jullie de juiste informatie over deze pony kan geven is de eigenaar en niet de eigenaar van het bruine paard en al helemaal niet de mensen die een oordeel moeten gaan geven op basis van een foto. ik blijf erbij , neem contact op met de eigenaar, dat is de enige manier.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:12

de foto's doen het niet?

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:19

Aan foto,s hebben we niks actei is hier nu geboden, en inderdaad als je samen een land deelt is er comunicatie in welke vorm dan ook.

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:00

Ik denk dat de TS inmiddels de foto's heeft verwijderd, aangezien we er inmiddels wel uit zijn dat we de DB er niet bij laten komen..