Verbening Hoefkraakbeen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sione

Berichten: 525
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Langedijke, Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:28

hier is ie dan :

Afbeelding

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:12

UPDATE BALLOUK:

Het gaat de heel verkeerde kant op met mijn ventje. Nadat hij de vorige keer naar de dierenkliniek in roosendaal is geweest, heeft hij een krappe week goed gelopen, maar daarna weer kreupel. We zijn vandaag terug geweest en de foto's wezen uit dat de verbening nog heftiger is geworden ten opzichte van vorig jaar! Ook heeft hij een lichte artrhose is hetzelfde gewricht. Toon van Nassau heeft een rainure gemaakt in de hoefwand en het is afwachten hoe hij daarop reageert. Voor de sport zal hij nooit meer geschikt zijn, recreatie mssn wel, maar alleen rechte lijnen want voltes kan hij niet verdragen. En op gevoel, want de ene dag zal hij meer aankunnen dan de andere dag. Ik hoop echt dat er een wonder gebeurt en dat hij nog wat jaren mee kan.. Hij is nog zooo jong! Dit is nu gewoon het begin van het einde. Als hij straks maar geen pijn meer heeft!

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:50

LadyJane schreef:
UPDATE BALLOUK:

Het gaat de heel verkeerde kant op met mijn ventje. Nadat hij de vorige keer naar de dierenkliniek in roosendaal is geweest, heeft hij een krappe week goed gelopen, maar daarna weer kreupel. We zijn vandaag terug geweest en de foto's wezen uit dat de verbening nog heftiger is geworden ten opzichte van vorig jaar! Ook heeft hij een lichte artrhose is hetzelfde gewricht. Toon van Nassau heeft een rainure gemaakt in de hoefwand en het is afwachten hoe hij daarop reageert. Voor de sport zal hij nooit meer geschikt zijn, recreatie mssn wel, maar alleen rechte lijnen want voltes kan hij niet verdragen. En op gevoel, want de ene dag zal hij meer aankunnen dan de andere dag. Ik hoop echt dat er een wonder gebeurt en dat hij nog wat jaren mee kan.. Hij is nog zooo jong! Dit is nu gewoon het begin van het einde. Als hij straks maar geen pijn meer heeft!


Oh meid, wat erg.
Het is nu echt hopen op een wonder.
Je hebt een super hoefsmid en als Toon het niet opgelost krijgt dan lukt niemand het.
Heel veel sterke en ik zal voor je paardje duimen.

_Lucifer_

Berichten: 155
Geregistreerd: 24-02-03
Woonplaats: Someren

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 09:15

Jeetje Ladyjane wat erg!!
Het leek allemaal zo voorspoedig te gaan met Ballouk.
Ik hoop voor je dat van Nassau nog wat kan doen.
Helaas is dit het beeld wat bij mijn paard ook van toepassing is.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:19

Ow jeetje! silversadle is het bij jouw paard ook zo ernstig? dat je je wil omdraaien in de wei als hij weer zo kreupel is?
Ik hoop echt dat we nog een tijdje van elkaar kunnen genieten... En met als doel nog één keer scheuren door het bos, maar dat zal wel nooit meer lukken....

Sione

Berichten: 525
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Langedijke, Friesland

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:37

jee meid wat erg. Maar een hoefsmid kan nog heel wat voor hem betekenen. Die van mij loopt in het land goed, als ik erop ga gaat hij kreupelen maar in het land loopt hij pijnvrij. Ik hoop dat die van jou ook beter gaat lopen.

_Lucifer_

Berichten: 155
Geregistreerd: 24-02-03
Woonplaats: Someren

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 09:05

Ladyjane, gelukkig is hij in stap nog niet kreupel, dus nog niet heel erg.
Maar bij jouw verhaal krijg ik toch een rotgevoel, aangezien jouw paard
eenzelfde ernstige verbening heeft.
Bij Lucifer is het per dag te bekijken hoe zijn dag is.
Soms als ik aan het rijden ben en hij een slechte dag heeft,
baal ik zo erg en stap ik maar weer af. Op een goede dag heb ik weer hoop,
die even later weer weggaat. Ik hoop ook dat Lucifer nog als bospaard
verder kan, aangezien hij ook zomerexceem heeft is ergens op een wei
zetten helaas voor hem ook geen optie

Anoniem

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:19

Wat vreselijk trietst allemaal, veel sterkte en wijsheid!

Verbeend hoefkraakbeen is een onomkeerbaar proces

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:38

Ja, het is gewoon oneerlijk..... Bij ballouk is het grotendeels ook voortgekomen uit een trauma. Een heftige balbetrapping waarbij het bot blijkbaar ook een flinke optater heeft gehad. Daardoor is het gaan woekeren. Waarom zo'n stom ongelukje?? Daardoor kun je je paard dus wel afschrijven!

Vandaag heb ik hem lekker gestapt over de weg. Hij vond het geweldig! Zo lekker dat ie het naar z'n zin had, dat doet me wel weer goed, ook al loopt hij niet voor 100% goed! Ik hoop dat we nog een superzomer voor de boeg hebben...

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:06

Onder mijn witje zitten (ivm haar verbening van het hoefkraakbeen) nu ook voor ijzers. En ik ben blij dat ik ze er onder geslagen heb. Ze loop een stuk beter!!!!

Ik had haar mee naar school en mijn leraar vond het toch het proberen waard. Zelfs toen ze de werk plaats al uit liep liep ze al een stuk ruimer.

Een super bewegende pony zal het niet meer worden, maar het is beter dan wat het was!!!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:00

Ik wil even kwijt dat ik het idee heb dat het beter gaat met mijn paardje... Hij gaat steeds beter stappen, Ook gaat ie in de wei weer lekker rollen wat ie een tijd niet heeft gedaan, en hij draait weer om midden op de weg, niet zo fijn, maar wel een teken dat ie zich beter voelt, want dat zijn echt 'zijn' streken! Maar ik durf het eigenlijk niet echt hardop te zeggen omdat mensen me soms aankijken van "hallo meissie, je bent gek, je weet toch dat het nooit meer goedkomt.."
Ben nu ook begonnen met homeopatie, Osteo cure van VSM. Ik weet niet of het werkt, maar ja, baat het niet dan schaadt het niet. En ik wil er alles aan doen om hem nog een superzomer te geven! Ik ga straks over op homeopetie van Hopp, dat is gelijk aan VSM. Zij adviseerden me om ook duivelsklauw te geven, dit houdt alles netjes in balans en is ook pijnstillend. Ik ga het vanaf volgende week proberen, dan krijg ik het binnen. Ben benieuwd.
3 augustus weer terug naar Roosendaal voor de hoefsmid, ik hoop dat ze daar even bevetigen dat ik niet gek ben...

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:16

Maar ik zat van de week te denken, het proces van het verbenen is het pijnlijkst. Als de boel vastgegroeit is vaak niet meer (oke, je paard gaat niet als vanouds lopen, maar beter dan tijdens het proces).
Maar hoelang duurt dit proces ongeveer?
Mijn merrie is nu een jaar aan het kwakkelen. Een maand geleden durfde ik voor het eerst weer een laag sprongetje met haar te maken (ze is echt gek op springen, het is een lief braaf sufferdje maar dan gaat ze echt helemaal uit haar dak en moet ik haar echt bij de sprong weg trekken als ik niet wil). En van de week was het in eens weer drama(na eenmalig een laag sprongetje een maand geleden, dus daar ligt het niet aan). Maar gister liep ze weer een stuk fijner.
Het wisseld op het moment echt bijna per dag, maar ze is niet te stoppen en wil wel gewoon graag lopen.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:15

Bij ballouk wisselt het ook per dag, zelfs per uur. Hij gaat kreupel in de wei en komt er goed uit, of andersom. Het is echt aankijken of ik er wel of niet op ga zitten. Tot nu toe hebben we geluk en gaat het steeds goed, maar het wisselen van toestand hoor ik bij bijna alle eigenaren van paarden met dit probleem.

Maar weet je zeker dat het proces van het verbenen het meest zeer doet? en als nou alles wat kan verbenen verbeend is? Wat dan? Loopt ie dan weer zonder pijn??

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:16

Mij is altijd verteld dat het proces pijnlijk is(en dat het per dag wisseld) en dat het daarna beter gaat (al kan een paard met zulke benen natuurlijk nooit meer 100% zijn).

Mijn merrie, hoe kort ze ook loopt, is eigenlijk nooit onregelmatig. En zelfs als ze loopt te krabbelen wil ze graag gereden worden, ze word strond sjago als ik haar laat staan. Omdat ze bij mij ook kinderlesjes loopt word ze die dagen voor de echte beginners (bij voorkeur hele kleine lichte) ingezet die enkel wat stappen. Dan bloeit ze helemaal op dat ze toch mee mag doen.

Sinds er ijzers onder zitten zet ze haar voorbeen wel een stuk beter weg, al lijkt het nu af en toe net een tuiger Tong uitsteken. Ze tilt nu meer ipv dat ze strekt. Maar het is ruimer dan dat het was dus dat vind ik niet zo heel verschrikkelijk erg. Er zit een ijzertje zonder opzet onder.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 19:08

Heb vandaag contact gehad met de DA. Ik vertelde hem dat het op zich niet heel veel slechter gaat, maar ook niet duidelijk beter. Hij vond het niet zo'n goed teken en had het over een zenuwsnede. Heeft iemand ervaringen hiermee? En zijn er risico's aan verbonden... ik vind het een eng idee... brrr. Maar als mijn paard er zeker te weten mee geholpen is, wie ben ik dan om te zeggen dat ik het niet wil!?!?!?

Sione

Berichten: 525
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Langedijke, Friesland

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 19:18


daniekjuh

Berichten: 1957
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Vlakbij Haarlem

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 19:20

die van mij heeft het ook, maar heeft nu speciaal beslag ( zooltjes + siliconen en achter Spat beslag) en t gaat heel goed eigenlijk !
ze heeft nu nergens last meer van gelukkig!
xxx

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Verbening Hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:46

ik ben zelf erg tegen een zenuwsnede, je ziet zat paarden waarbij het is gedaan en alsnog lopen ze kreupel. Ik ben zelf een aanhanger van Antoine de Bodt (ja waar al heel veel discussies van zijn Knipoog ). Maar wat hij allemaal zegt is eigenlijk heel logisch.

je zou eens moeten kijken op zijn site, want die van mij mankeert ook vanalles (zie profiel) maar dan alsnog kan ik dankzij deze manier bijna alles doen wat ieder ander kan doen. Heb ook geen speciaal beslag of dat soort gezeur: www.hoefkatrol.com