baudyh schreef:Ik weet dat mijn pony sinds oktober artrose heeft.Hij staat op speciaal beslag en krijgt een supplement.Joint saver.Zit glucosamine en chondroitine en msm en zwavel in.Heb ik via de DA.hij doet het er prima op.Loopt niet kreupel en doet gewoon zijn werk.Ik rij niet meer.Ik longeer en men met hem.
Zolang hij het pijnloos allemaal kan.Blijft hij gewoon bij me.Maar als blijkt dat ie pijn gaat krijgen en dus niet zijn werk meer kan doen.Dan laat ik hem inslapen.Ik zet hem dan niet op de wei of zo.
Dus als hij pijnloos op de wei kan staan laat je hem inslapen omdat je niet meer kan rijden?

) eens. Toen mijn DA in tweede instantie zei dat als mijn paard pijn zou hebben bij het werken, ook pijn zou hebben in het land, geloofde ik dat. Maar later besefte ik mij dat er een heel groot verschil is tussen wei en onder de man.
We zijn nog steeds aan het opbouwen en rijden inmiddels wel weer een uur (met twintig minuten instappen) en doen ook weer voorzichtig hier en daar een pasje wijken.