Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siggy

Re: Welke hoefschoenen gebruiken jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:18

De gewone easyboots € 118,- per paar, de easyboots epic € 158,- per paar, excl. verzendkosten (bij www.hufshop.de), daar staan trouwens de maten ook duidelijk beschreven

vlini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:40

ik gebruik ze niet maar ze zien er leuk uit ! ~

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:50

Ik ga ook zeker er mee terug
Ik ben echt een beetje boos.
Al moet ik ze zelf naar de USA brengen ik wil nieuwe *stapvoet*

BJuwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 16:09

pony25 schreef:
Ik ga ook zeker er mee terug
Ik ben echt een beetje boos.
Al moet ik ze zelf naar de USA brengen ik wil nieuwe *stapvoet*

Ja dat kan ik goed begrijpen.

vlini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:14

hoii c0olle sch0enen

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:15

PS was stampvoet

Kozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:17

Roxxx schreef:
Kozz schreef:
Weet iemand waar in Belgie eventueel de smits kunnen gekocht worden?
Hoe weet je bv wanneer er voldoende lucht in de kamer gepompt is bij de marquis schoenen?
Lopen de paarden de eerste keer niet beetje raar op die schoenen?
Beginnen niet te bokken ofzo?

ik pomp ze niet al te veel op, wel genoeg zodat ze goed blijven zitten en niet kunnen verschuiven.
die van mij liep er zo mee weg, op ongelijke wegdelen heeft de schoen genoeg grip en ook tijdens glad weer zijn ze super.
je paard kan iets schrikken als je de luchtkamer oppompt maar voor de rest merkt hij er niks van. ze blijven goed zitten zelfs als je door modder met hem draaft etc.

ik doe eerst de voorkant van zijn hoef erin schuiven en daarna zet ik zijn hoef neer en voila

Bedankt !
Zit er ook een handleiding bij de aankoop over hoe je ze moet aantrekken?

BJuwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 09:38

Ik hoop het wel ja.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:09

Ik ga morgen mijn schoenen retour sturen en ik ben erg benieuwd hoe de service van Easyboot is
Ik laat het wel weten

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 13:49

Ik ben benieuwd, hoop op een goede reactie voor jouw.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:00

ik had deze voor mijn paardje tweede hands gekocht, gingen we moeilijk om maar vielen uit, dus maar 1 keer gebruikt eigelijk, weet niet ofdat iemand deze kent, als ik er iemand nog blij mee kan maken? dan hoor ik het wel. hoef er niet echt veel voor.

Afbeelding

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:01

hoi kozz,

ik zal van de week info naar je opsturen, ik heb een folder en prijslijst. maar je kan evt ook vrijblijvend info vragen aan horsebalance uit Hoogland (Amersfoort). info@horsebalance.nl
hier heb ik mijn schoenen gekocht.
Afbeelding

Afbeelding

maten zijn:

Maat 0: hoefbreedte 9,5-10,9 cm.

Maat 1: hoefbreedte 11-11,9 cm.

Maat 2: hoefbreedte 12-12,9 cm.

Maat 3: hoefbreedte 13-13,7 cm.

Maat 4: hoefbreedte 13,8-14,7 cm.

Maat 5: hoefbreedte 14,8-15,7 cm.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 18:33

wie heeft eigenlijk de boa boot al? Dat is met een draaiknop, die heb ik besteld, was benieuwd of het een goede keus is.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:54

Ik heb ze geprobeerd, maar de hoeven van mijn arabier waren er te smal voor. Ik vind ze wel mooi en handig. Ze gaan heel gemakkelijk aan en uit. Je kunt er ook nog gaiters bij kopen. Als je paard een erg gevoelige huid heeft, dan is dat wel aan te raden.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 01:14

Pmarena heeft ze gehad maar ook die had problemen met de breedte kan ik me herinneren.

Kozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:48

Roxxx schreef:
hoi kozz,

ik zal van de week info naar je opsturen, ik heb een folder en prijslijst. maar je kan evt ook vrijblijvend info vragen aan horsebalance uit Hoogland (Amersfoort). info@horsebalance.nl
hier heb ik mijn schoenen gekocht.
Afbeelding

Afbeelding

maten zijn:

Maat 0: hoefbreedte 9,5-10,9 cm.

Maat 1: hoefbreedte 11-11,9 cm.

Maat 2: hoefbreedte 12-12,9 cm.

Maat 3: hoefbreedte 13-13,7 cm.

Maat 4: hoefbreedte 13,8-14,7 cm.

Maat 5: hoefbreedte 14,8-15,7 cm.

Heeeeeeeeel erg bedankt!!
Ik wacht vol ongeduld

BJuwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 16:40

@ roxxx Mijn hoefsmid adviseerde deze hoefschoen, die op het plaatje, heb jij er ervaring mee?

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:09

@BJuwel

ik heb ze nu ruim twee jaar, alles is vervangbaar maar tot nu toe is nog maar één sluitklipje vervangen de rest is nog in super staat. je kunt alle onderdelen van de schoen los bestellen en zelf vervangen. ik ben erg tevreden over deze schoenen en mijn paard ook
ze kosten wel duur per paar 199,- euro en geloof ik iets meer als je 2 verschillende maten nodig hebt (rond de 210,-). prijzen van onderdelen zijn vanaf 0.35 cent tot 17.90 los te bestellen.

als je nog meer wilt weten moet je ff specifieke vragen stellen

groetjes

ps: @kozz heb je al gemailed? ik moet vh weekend ff vriendlief vragen om alles online te zetten op zijn site dan kan ik ff de link aan je doorgeven.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:31

pony25 schreef:
Pmarena heeft ze gehad maar ook die had problemen met de breedte kan ik me herinneren.

Ik vind het supergave schoenen , maar mijn paardje heeft gewoon te smalle hoeven voor de bestaande standaard maten hoefschoenen.

Heb eerst Old Macs gehad. Haar hoefmaten waren 13 cm lang bij 11 cm breed. Aan de achterkant zelfs 10,5 cm breed.... terwijl de meeste hoefschoenen bij een lengte van 13 cm uitgaan van een breedte van ook minimaal 13 cm , vaak zelfs 14..... dus dan zijn ze veels te breed.

De Old Macs dus ook. Ik heb toen zelf van een stuk schuimplastic opvulstukjes gemaakt voor de zijkanten , tussen hoef en zijkant schoen. Dat werkte super !

Maar ik wilde uiteindelijk toch echt passende schoenen en wat simpeler qua sluiting. Had gehoopt dat de BOA's dat zouden zijn , die zouden toen net nieuw op de markt komen. Helaas waren die ook zo breed dat er een opvulstukje nodig was en dus heb ik ze hooguit 2 yyrtjes geprobeerd , waarna ik Smitjes op maat heb laten maken. Die zien er niet uit en zijn ook veel onhandiger vergeleken met de BOA's.... maarja ze zijn wel mooi op maat.

Ik heb nog een paar BOA's hier liggen , voor de liefhebber

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:40

Ik heb net Piaffe gebeld of ze mijn schoenen al gehad hadden en ik krijg te horen dat er al nieuwe onderweg zijn en ze vandaag worden aangeboden
Dus als alles goed is kan ik ze zaterdag op het postkantoor ophalen

Dus ik vroeg of de importeur ze had gezien, omdat het dan wel erg snel heen en weer is gegaan.
Zei ze "nee hoor we hebben het er nog niet eens over gehad met ze" dus ik zo van "hum moet ik die nieuwe betalen?" zegt ze "nee hoor we hebben zelf nieuwe naar je gestuurd, kost je niets" ik had er een briefje met uitleg bij gedaan en ze had begrepen dat ik zonder niet echt veel kon doen hier in R´dam dus vondt ze het niet meer dan logisch om snel nieuwe te sturen.

Je kunt wel voorstellen dat ik kompleet uit mijn naad ging van blijdschap
Dus nieuwe schoenen zonder enige problemen en dat hoewel ze al 3 maanden oud zijn wat een super service van Piaffe
Nu alleen hopen dat het de goede maat is dat was vorige keer erg moeilijk en dat wist zij ook nog te vertellen (heb indruk gemaakt) dus ze had er extra op gelet.

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:11

Dat is mooi Pony!
Ik wist helemaal niet dat ze die dingen ook bij piaffe hadden. Ik heb 15 euro per schoen meer betaald!

Zondag ben ik tot 4 keer toe een schoen verloren, heel irritant. Eigenlijk moet die draad korter, maar weeet iemand of je die zelf korter kan maken?

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 12:12

marina schreef:
Dat is mooi Pony!
Ik wist helemaal niet dat ze die dingen ook bij piaffe hadden. Ik heb 15 euro per schoen meer betaald!

Zondag ben ik tot 4 keer toe een schoen verloren, heel irritant. Eigenlijk moet die draad korter, maar weeet iemand of je die zelf korter kan maken?

Heb je de draadjes al rond de haakjes gedaan?
Anders kan je het borgje onder de klip vervangen door een nieuwe en die op een stukje strakker laten zetten of zelf doen.
Je kunt een nieuwe draad los bestellen daar zit een nieuw borgje bij

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 12:18

Ik heb zelf de draad van mijn voorschoenen korter gemaakt door middel van een aandraai borgje die ik bij de fietsenmaker had gehaald
Ook de eindpuntjes heb ik afgeknipt en een stopje op gezet, ook bij de fietsenmaker gehaald.
Het is namelijk de zelfde dikte als een remkabel

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 15:06

Draadjes zitten idd al rond de haakjes, maar dan zit het bij 1 pootje nog te los, terwijl hij verder die maat echt moet hebben.
Ik zal eens kijken wat je bedoeld met een schoen ernaast, zo zegt het me niets namelijk

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 15:15

Ik heb die van Smit uit Rijssen nu een tijdje. Nog niet zo heel veel gebruikt (winter hè), maar bevallen prima. Geen last van plekjes gehad en ook niks verloren