Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nielojram schreef:Je krijgt dit advies van een veearts Eilleen333, gratis en voor niets.
Ik snap niet dat iemand zoals jij, die al eerder aangegeven heeft geldproblemen te hebben en paarden met problemen, zo makkelijk even honderdvijftig euro uit haar zak laat kloppen.
Als je het al niet zo breed heb, investeer het dan verstandig, en niet in zo'n kwakzalver.
Het gaat om je paard, niet om jou.
Nielojram schreef:Ik heb ervaring met het apparaat wat hij gebruikt. Het geeft geen diagnoses.
Zeker geen oplossingen.
Ooit mijn paard hier proefondervindelijk (dus gratis) aan onderworpen kwam niets uit. En daarna mijzelf.
Volgens mij heb ik er zelfs nog een topic over gemaakt.
Ik vind 150 euro een hoop geld, je kan het maar een keer uitgeven.
eilleen333 schreef:Ik geef aan sceptisch te zijn, en stelde voor dat ik niet hoef te betalen als de behandeling niet werkt. En dat willen ze allemaal niet. Dus dan overtuig je me zeker niet.
pluisje88 schreef:eilleen333 schreef:Ik geef aan sceptisch te zijn, en stelde voor dat ik niet hoef te betalen als de behandeling niet werkt. En dat willen ze allemaal niet. Dus dan overtuig je me zeker niet.
Nou toen de dierenarts het probleem van mijn paard niet kon oplossen mocht ik ook gewoon betalen hoor. En m’n paard was niet beter dan daarvoor. Sorry maar dit vind ik echt de grootste onzin die er bestaat...
henny_w schreef:Jaren terug was ik eens bij een manege waar Gerrit Zomer kwam. Uitgenodigd door de manege eigenaar. Diverse paarden en pony's werden door hem getest en eigenlijk iedereen ging wel met een rits aan 'medicijnen' weg. Toen hij een paardje van een vriendin van mij getest had kwam ze huilend naar me toe. Haar paard zou ernstige hartklachten hebben. Ze was zich wezenloos geschrokken want ze reed lange afstandswedstrijden met hem en had nog nooit iets gemerkt. Dus vroeg ik, is hij snel kortademig? Nee. Is hij snel vermoeid? Nee.
Hij had de week ervoor nog een lange afstandswedstrijd gelopen met bij binnenkomst prima hartslag en ademhaling. Paarden worden tijdens zo'n wedstrijd en bij binnenkomst gecheckt door dierenartsen.
Er was nog nooit een bemerking gekomen over bijv. zijn hartslag of conditie. Dus heb ik haar aangeraden om er niet al te zwaar aan te tillen want een ernstige hartaandoening was echt niet onopgemerkt gebleven bij dit soort wedstrijden. Zelf heb ik geen paarden laten testen. Ik had er geen goed gevoel bij.
boemel schreef:Wat me verbaast in dit topic is dat er naar ervaringen gevraagd wordt, maar dat het meer een discussie met neiging naar verdedig topic is geworden.
Lijkt me niet de bedoeling en vind ik ook niet fair.
Ik heb meerdere positieve reacties gehoord vanuit mijn omgeving op Rob Zomer. Ook van een nuchtere lichte tour ruiter.
En dat waren mensen die uiteindelijk bij een dierenarts niet verder kwamen.
Daarmee zeg ik niet dat een dierenarts niet goed is. Maar, ik vind dat men hier open minded naar mag kijken en het een mooie aanvulling op elkaar mag zijn.
Als ik mijn geblesseerde merrie (pees) hopelijk volgend jaar ga oppakken, dan wil ik ook een afspraak met Rob.
En wel omdat mijn merrie vrij nerveus is,
als ze aan het werk is . De dierenarts kan hierbij geen oorzaak vinden. En nee, ik heb mn paard niet binnenste buiten laten keren, maar wel meerdere zaken laten onderzoeken door verschillende dierenartsen.
Ieder heeft het beste met zn paard voor. En dat dit een verdedig topic dreigt te worden, vind ik niet passend.
Perryx schreef:boemel schreef:Wat me verbaast in dit topic is dat er naar ervaringen gevraagd wordt, maar dat het meer een discussie met neiging naar verdedig topic is geworden.
Lijkt me niet de bedoeling en vind ik ook niet fair.
Ik heb meerdere positieve reacties gehoord vanuit mijn omgeving op Rob Zomer. Ook van een nuchtere lichte tour ruiter.
En dat waren mensen die uiteindelijk bij een dierenarts niet verder kwamen.
Daarmee zeg ik niet dat een dierenarts niet goed is. Maar, ik vind dat men hier open minded naar mag kijken en het een mooie aanvulling op elkaar mag zijn.
Als ik mijn geblesseerde merrie (pees) hopelijk volgend jaar ga oppakken, dan wil ik ook een afspraak met Rob.
En wel omdat mijn merrie vrij nerveus is,
als ze aan het werk is . De dierenarts kan hierbij geen oorzaak vinden. En nee, ik heb mn paard niet binnenste buiten laten keren, maar wel meerdere zaken laten onderzoeken door verschillende dierenartsen.
Ieder heeft het beste met zn paard voor. En dat dit een verdedig topic dreigt te worden, vind ik niet passend.
Dankjewel voor je lieve bericht!
Ipsilonka schreef:Ik heb zelf geen ervaring met hem. Maar toen ik voor mijn pony op zoek was naar iets en op fb een oproep deed, waren er 3 mensen die mij hem aanraadden. Niet gedaan door de afstand, maar ik vond het wel frappant.